söndag 4 december 2011

Adventstävling!



Vi kör en adventstävling till tycker jag, denna gång med anledning av att bloggen kommit upp i dryga 800 000 besökare, jättekul! Allt tack vare er kära läsare, som förhoppningsvis vill läsa min enkla lilla blogg..

Två vinnare får varsin ljuslykta God jul från butiken om du skriver en kommentar till detta inlägg och berättar vilket är ditt käraste julpynt. Och vill du få en extralott länkar du med blogg till tävlingen eller tipsar en kompis (Facebook, Twitter, mail eller hur du vill, använd gärna knapparna nedan) för dig som inte bloggar.

Tävlingen pågår till och med 11 december. Lycka till!

Mia

87 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Grattis till alla besökare. Jag är gärna med i din fina utlottning. Mitt käraste julpynt är tre nakna tomtar från Nittsjö keramik. De är helt underbara :O)
Kram Agneta

Evasleva sa...

Vilken fin blogg! Jag är här för första gången och dyker på en tävling. Vad kul :)
Jag delar.

Coolaannna sa...

Hej!

Tävling är så kul!

Mitt käraste julpynt är en pappers-stjärna som jag alltid hänger upp i fönstret. Den fanns i mitt barndomshem. Gillar den.

Jag länkar till tävlingen från min blogg!

Kram Anna

Stora och små drömmar sa...

Hejsan jag är också gärna med i denna advents tävling,å mina käraste julpynt i år är nog de nya julgranskulorna som vi har i vår gran som barnen gjort. Finns i inlägget från den 3 dec. Ha en bra dag kram Jessica

Vita ljuva tankar sa...

Måste passa på att tävla lite mitt i julstöket. För här är verkligen stökigt då vi är mitt uppe i en flytt. Skulle vara roligt att vinna fin ljuslykta för att inviga det nya hemmet.
Mitt favoritjulpynt är ett keramikhus med snötäckt gran som man kan sätta värmeljus i gjord av Rolf Berg. Den lyser så mysigt och skapar stämning.

Kram Linda

EmmaP sa...

Grattis till så många besökare!! Mitt käraste julpynt är de söta tomtarna som Rolf Berg har gjort.

Anonym sa...

Fint pris! Deltar gärna!
Mitt finaste pynt är en helt vit gran i porslin som man kan sätta ett ljus i. Under den står det skrivit: Fått av mormor julen -83 (då var jag 2 år) och så sitter prislappen kvar, 49:95 på Domus/Konsum. Charmigt va!! Man kan ju tycka att materiella saker inte är viktigt, men varje år när jag tar fram min fina gran tänker jag på min kära mormor! Så det är mitt allra käraste pynt!
Linda på Fyrstrand

Gottegrisen sa...

Mitt underbaraste julpynt är mina tomtar, som måste åka fram tidigt, tidigt så jag kan njuta av dem länge, länge. De känns som riktiga urtomtar som det inte går att tröttna på. De ser ut så här:
http://gottgrisen.blogspot.com/2010/12/krispiga-kokostoppar.html

//Linda

Therese sa...

Vad underbart med så många besökare, och kul med ännu en tävling klart att man vill vara med :D

Länkar från minblogg och delar även på mitt fb konto så fler kan vara med.

Önskar dig en fin och mysig andra advent kram// Therese

Therese sa...

Vad underbart med så många besökare, och kul med ännu en tävling klart att man vill vara med :D

Länkar från minblogg och delar även på mitt fb konto så fler kan vara med.

Önskar dig en fin och mysig andra advent kram// Therese

Glömde ju skriva vad mitt favorit pynt var :) Lite virrig så här på morgonen. Älskar mina kottar i fattigmanssilver har dem i tre olika storlekar, de kan jag inte vara utan nu på jul, det är bland det första jag tar fram.

Isabelle sa...

Vad roligt med så många besökare! :-)

Jag deltar gärna! Mitt bästa julpynt är min gamla röda tomtemobil som jag älskar! Jag fick den av världens bästa farmor som tyvärr inte lever idag... Det väcks så många minnen varje år när jag hänger upp den och jag kan ligga och kolla på den länge, länge.

Ha en fin andra advent! Kram

Anonym sa...

Mitt käraste julpynt är två stjärngossar i form av en porslinsfigur. Fick den som liten av min farbror. Älskar den.Annika

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag har många fina julpynt som värmer mitt hjärta lite extra! Saker som varit min mormors, eller som mormor gjort. Som de fina små kulljusstakarna på tre fötter
http://fantastiska-fyran.blogspot.com/2009/12/tallrikshylla-och-julfest.html
eller ris-tomtarna hon virkat:)

Länkar såklart!
Kram Susanne

Johanna Stålros sa...

Oj så många besökare- men det är klart att de kikar in här;) Mitt käraste julpynt är nog fem tomtar som står på rad och håller varandra i händerna, de är så enkla och gjorda av piprensare men så gamla och personen jag har fått den av finns inte längre. önskar dig en riktigt fin 2:a advent! Kram

evamar sa...

Mitt käraste julpynt är en gammeltomte som jag har haft sedan jag var liten.

Och en extralott:


http://evamar.blogg.se/2011/december/ljuslykta-11-dec.html

Monika sa...

Önskar en lott.
Mitt käraste julpynt är det jag ärvt efter min farmor som skulle ha fyllt 111 år i år.
Vänliga Hälsningar
Monika.

Arcturasidyll sa...

Åh vad roligt med en tävling. Är gärna med o testar lyckan!!

Mitt käraste julpynt är en mobil som man hänger i taket, mobilen är virkad och basen är en stålring. I mobilen hänger det ner typiska virkade julfigurer så som lucia, halmbock, tomte, julgran osv denna fina mobil gjorde min mamma till mig när jag var liten, för ca 30 år sedan. Den är riktigt julig, annorlunda och har många minnen med sig=)

Ha trevlig andra advent! /Cissi

ANNIKA sa...

Grattis till alla besök!
Jag vill vara med och tävla om den fina ljuslyktan.
Min favorit är tomteparet i keramik som står på hedersplatsen bredvid julgranen .
Ha en trevlig andra advent!
kram
gustafsson.57@hotmail.com

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis till antalet besökare! Det är ju supermycket!

Jag delar inlägget på facebook för jag tror inte så många läser min blogg mer. Pga dålig uppdatering. Du får välja själv om du ger mig en extra lott eller inte :-)

Kram Lina

Lotta Eliasson sa...

Hej!
Mitt absolut käraste julpynt är min julkrubba som jag är uppväxt med - kommer ihåg den så länge jag kan minnas och den har alltid stått hemma hos min mor och far men nu går traditionen vidare och jag kan få sända detta vidare till min nyfödda son!

Jag har delat med mig av detta till alla mina vänner på facebook för har haft lite strul med bilder på min blogg men skriver ett inlägg i varje fall!

Lotta
Lotta

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med alla besökare, det är så kul.
Oj, min käraste julsak är min samling av alla kulor i fattigmanssilver som jag brukar ha samlade i en nätkista i fönstret. De är så fina och brukar få vara kvar en bra bit in på det nya året.

Jag länkar för en extra lott

Kram Teres

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Jag är gärna med och tävlar. Jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2011/december/ljuslykta-1112.html

Mitt käraste julpynt (kommer nog bli något sonen gjort men än så har de inte pysslat så mycket) är en röd tomtenissa som jag tror är efter min gammelmormor, den tas alltid fram på julen.

blogg@annakarlsson.se

Lola sa...

Tävling är alltid kul!! Mitt käraste julpynt är en skruttig tomte med skägget pp svajj och stövlarna på kvarten, den ska sitta under granen som den har gjort ända sedan jag var nyfödd, fick den nämligen av en gammelmoster i present!

Erika sa...

Hmm, det är nog alla pepparkakor med glasyr vid gör och hänger upp i granen. Det luktar gott och ser jättefint ut!
Hade gett denna fina till min mamma som inte har så gott om ljusstakar och lyktor, det hade passat in så vi fick lite julstämning! =)

Christin sa...

Kul med tävlingar :-)

Mitt käraste julpynt är min vita gran, fick leta länge innan jag hittade den rätta(!)
Men till slut gjorde jag det, och den är underbar. När den är framme så infinner sig julstämningen direkt.

Delat på FB!

tusse sa...

Mitt käraste julpynt är en liten by vi har men massa små hus, djur granar och snö, i varje hus finns lite små ljus som lyser! jättemysigt!
Jag har länkat på min blogg http://tussexx.blogg.se/2011/december/lykta-1112.html

tussex@hotmail.com

Anonym sa...

åhhh! jag vill gärna vinna. mitt käraste julpynt är en silverfärgad adventstjärna som jag ärvt efter mina föräldrar. sååå sjukt fin men nu hittar jag den bara inte efter att ha slitit ut allt i förödet. hoppas den dyker upp snart!!

mail: litenmentuff@live.com

ha en fortsatt frevlig 2a advent kram Lindah

Claudia Hogan sa...

Kul med så många besökare , grattis ! :)
Mitt käraste julpynt är en broderad tavla som min farmor har gjort. Hon bor i USA så vi träffas väldigt sällan , var ungefär 10 år sedan jag träffade henne sist. Tavlan ser väldig amerikansk ut. Den luktar även "USA" , det är en speciell doft som får mig att tänka på min släkt i USA.. Mysigt<3
Jag saknar dem otroligt mycket men det känns på något sätt att dem är med mig när den är framme , låter väl löjligt men det känns faktiskt så..
God jul alle sammans! :)

Kram Claudia

claudiahogan52@hotmail.com

Linda J sa...

Jag är gärna med! Min allra käraste julprydnad är en ängel som min handikappade lillasyster gjort själv till mig. Den är mig så kär att jag inte förmår mig att plocka undan den när julen är över. Den finns på mitt nattduksbord året om.
Kram Linda J lolinondoda@spray.se

Ullis sa...

Jag har en tomte som min mormor sytt och min morfar broderat på. Den är kanske lite läskig eftersom den är ca 80 cm. Men ett kärare julpynt får man leta efter :-)

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till alla besökare.. jag tror jag inte har missat många inlägg sen 2007 nån gång... :)

Mitt käraste julpynt är nog en liten grå tomteflicka i ull jag har, så söt så söt!

Ha en fin andra advent!
Kram Marie

Spacegirl sa...

Jag är gärna med :-)
Mitt käraste julpynt är min sjungande & dansande tomte.

Har länkat i min blogg
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/december/11-december-vinn-ljuslykta.html

Spacegirl_@spray.se

Matilda sa...

Jag tycker om ljusstakar som är i fönstret, det ger en fin julstämning tycker jag! :)

Anna L sa...

Jag är supergärna med coh min käraste julpryl är ett luciatåg som min dotter gjorde på dagis när hon var sisådär 3 år. Idag är hon 16 och skäms varje gång jag tar fram det, men det värmer i mitt lilla hjärta att tänka på att henne små fingrar har pysslat med detta.

hillevianna@hotmail.com

Anonym sa...

Mitt käraste julpynt finns i lådan med julgranskulor. De 3 gamla valnötstomtarna från när jag var liten, kottar från mitt hem, en glittrig ren som svärfar köpt i Las Vegas,glaskulan från året i London, träfigurerna från Tyskland, de guldiga instrumenten -i plast- som jag och dåvarande pojkvännen, numera äkta mannen, hittade på en semesterresa och nu också små pappersgubbar som barnen gjort. Jag älskar att klä granen med alla dessa "skatter" och blir lika glad varje år när jag tittar på allt. Inte passar det ihop egentligen, men de har alla sin giva plats i granen i alla fall!
Mysig advent önskar dig Susanne.
skogsberg_s@hotmail.com

Therese Hellström sa...

Mitt käraste julpynt är en sydd tavla med en gammal tomte som äter gröt i skogen. Den har jag fått av min gammelfarmor som doppresent när jag var liten, det är först nu som jag uppskattar den och tycker väldigt väldigt mycket om den.

Lina sa...

Kul med tävling!
Mitt favoritpynt är en ljuskrans som ger det mysigaste ljuset och har fina vita "grenar" och pärlor runt om. Har inte sett så fina i butik på flera år och vi får så mycket kommentarer varje år om våran.
Delar på FB också. Hoppas hoppas!!
lina.wiss@hotmail.com

Anonym sa...

Mitt käraste julpynt är en liten tomte jag stickade när jag var riktigt liten.

Hälsningar Sandra
santtu_nyberg@hotmail.com

Ylva sa...

Mitt käraste julpynt är pepparkakshuset min dotter bakar åt oss varje jul.
Jag länkar från Huldans blogg http://huldans.blogg.se
/Ylva

Karin - Mina Rum sa...

Det är inte lätt att välja ett favorit-pynt men jag gillar mina Lisa Larsson-tomtar väldigt mycket.

Hoppas på tur. Jag länkar från bloggen.

Kram, Karin

Photo by Maria sa...

Mitt käraste julpynt är nog en tovad tomte jag har fått en gång, den är supersöt och passar in var som där hemma..

Länkar från min blogg..

Kram Mia

Jasmine sa...

Mitt käraste julpynt e min ljusstake som jag gjorde på dagis när jag va 3 eller 4 år. Den e gjord i gips och målad i röd färg och sen e de glitter på den. Ful men fin :)
kramar
/Jasmine
kladdkaka1984@hotmail.com

cammie sa...

Mitt käraste julpynt är en tomte som sitter med en gris i Poslin. tyvärr har den åkt i golvet så jag har fått limma ihop den lite fint. hehe. Fick den i julklapp när jag var 4 år av min farmor.

Länkar: http://tuschaa.blogg.se/tavlingar/2011/december/11-dec-2.html#comment

Mail: tuschaa@hotmail.com

Maria sa...

Kul med tävling, speciellt när vinsten är så fantastisk! Jag har tipsat på fb.

Mitt käraste julpynt är nog en julkrubba. Jag och min syster fick den i en gemensam paketkalender för MASSOR av år sedan. Det var i den första lägenheten vi bodde i Gävle. Därifrån flyttade vi 1976. Aj, så gammal jag är!

/Maria

JoHaNNa sa...

underbart fina lyktor :)
mitt käraste julpynt är en jultomte som jag fick av min mormor när jag var 1 år gammal. den hänger med en idag :)

länkat för 2 lotter: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/december/ljuslykta.html#comment

och håller tummarna för vinst ;)

TapetserarEva sa...

Grattis till många besökare,inte konstigt!
Min julkrubba från Anekabouke är ett måste,det är ju ändå det julen handlar om.Länkar på min blogg!//Eva

Kusin Anna sa...

Mitt käraste julpynt är en stor gamaldags porslinshustomte med lykta i handen som jag fick till min 1-årsdag (!). Den är så stor att den får stå på golvet och lysa med sitt fina sken, lite tudelad dock om den får komma fram i år med en väldigt nyfiken krabat som gärna är överallt och pillar... Då är detta mer barnvänligt pynt :-).
Kram

Anonym sa...

Mina fina Rolf Berg-tomtar(är man från Eskilstuna så är man....)

//Jenni

jenni_persson@hotmail.com

lolla sa...

hejsan
men vad kul med alla besökare....
Mitt käraste julpynt är nog min enda maileg tomte nisse, den bara älskar jag.
hoppas på tur har tipsat på FB.
kram lolla

Carina - inspirera sa...

Jag vill gärna vara med!
Mitt absolut käraste julpynt är den pappershyacint som Dottern åstadkom på förskolan...nu är hon stor med hyacinten består!

Hoppas på tur!
Kramen.

Anonym sa...

Din blogg är så mysig! Kniper en lott i tävlingen kallad hem och lykta:-)
/Kicki
vartomt@hotmail.com

chanette sa...

mitt käraste julpynt som många frågat vart jag köpt e långa folie snirklar man hänger i fönstert som ena e silver och gulsfärgad och den andra e röd och silver.
min mamma hade massa såna då jag vart liten och jag e så galet glad att jag hitta såna för nåt år sen

chanetteofsweden@hotmail.se

bitte sa...

Mitt bästa julpynt är min vita plastgran som jag haft sen jag var liten. I den har jag färgade ljus i. SÅ mysig och fin.

Vita huset 28 sa...

Hej klart jag vill vara med o fira till så många besökare, du har en fin blogg! Jag länkar på min blogg så klart!

Mitt käraste julpynt är nog en gammal fågel i glas som jag fick av min farmor när jag var liten. Den har jag alltid haft i min gran ända sen jag hade en liten på mitt rum när jag var liten.

Ha en skön kväll
Kram Camilla

care69 sa...

Jag är gärna med!
Mitt käraste julpynt är en ca 30 cm hög lucia med porslinsansikte och en lysande ljuskrona som min svärmor har gjort. Den är vacker och har stort affektionsvärde.

Har länkat.
http://care69.blogspot.com/2011/12/11-dec-vinn-ljuslykta.html

care69(at)live.se

AnnapåGrönkulla sa...

Grattis till alla besökare - det är välförtjänt!
Mitt käraste julpynt är en gammal, gammal ljusstake i form av en gris i rött. Det står god jul på ena sidan och på den andra är det en lyckoklöver. Färgen är avskavd lite här och där men den är så fin, så fin. Och så tänker jag på min mormor som jag har ärvt den av.
Har länkat i högra spalten på min blogg. Ha det gott!

Anna sa...

Vilken mysig tävling! Mitt käraste julpynt är fem små änglar i porslin med olika instrument som ska hängas i granen. De fick jag och min syster av en granne när vi var små och var liksom det sista pyntet som fick pryda granen varje jul. Änglar är omtåliga och har små fina vingar så vi har alltid varit väldigt rädda om dem!

Kramen

Anna sa...

Vilken mysig tävling! Mitt käraste julpynt är fem små änglar i porslin med olika instrument som ska hängas i granen. De fick jag och min syster av en granne när vi var små och var liksom det sista pyntet som fick pryda granen varje jul. Änglar är omtåliga och har små fina vingar så vi har alltid varit väldigt rädda om dem!

Kramen

naana sa...

Hejssan! :)

Jag är en ny läsare och tycker att du har en härlig blogg. <3 Mitt käraste julpynt är nog alla Maileg Nissar, dom är så söta. :)

Kram, naana från finland :)

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Jag är gärna med! :)
Mitt bästa julpynt är ett stort vitt trähjärta det står God Jul på!

Extra lott här:
http://maltesmammatavlar.blogg.se/2011/december/vinn-god-jul-lykta.html

Håller tummarna!
Kramar Emelie

x_emelie@hotmail.com

Anonym sa...

En lott. Mitt käraste julpynt är en underbar snögubbe med toppig mössa i porslin från Sia. Fått av mina barn.

vh
Mamma Monika
6048gustafsson@telia.com

Sofie L sa...

Mitt käraste julpynt är tre stora röda julkulor till granen som har fàtt hänga med i över 20 àr nu. De har fört med sig sà mànga minnen och jag hoppas vi fàr ha dem kvar nàgra àr till :)

Länkar här
http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/december/11-dec-ljuslykta.html

citcit.kuruyemis@gmail.com

nattugglan sa...

Så fin ljuslykta.. den vill jag försöka vinna.. länkar från min blogg..o mitt käraste julpuynt är nog 2 st el-ljusstakar som jag fick för 35 år sen...

Amanda sa...

Jag vill absolut vara med i denna fina tävlingen!

Mitt käraste julpynt är en gammal sliten tygtomte som min farmor haft ända sen hon var liten. Jag vet inte var den är köpt eller så ursprungligen men den betyder väldigt mycket för mig. En av få saker jag har kvar efter min älskade farmor.

Jag har länkat:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2011/december/tavling-ljuslykta-1112.html

Hoppas på tur!
creyla@live.se

Bromans Bravader sa...

Mitt allra käraste julpynt är en julgransprydnad från 1894, föreställande en tomte i papp. Den har varit med i min och min familj i över hundra år.

Länkar från blogg!

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Mia, jag är gärna med och tävlar. Har delat din länk på FB :-)

Mitt käraste julpynt är en stor tomte ca 90cm hög som min gammelmormor köpte åt min mormor när hon föddes runt sekelskiftet. Tomten har vandrat till äldsta dottern i 4 generationer och den är nu min att vårda och älska! Tomten har dessutom en viktig uppgift. På julaftons morgon har han varsin "gottekorg" i händerna, en till varje barn. Jag och min lillasyster fick alltid varsin korg. Precis som min mamma och moster fick före oss. Och mormor med syskon före dem. När min lillasyster gick bort för tre år sedan fick istället min make en gottekorg av tomten (min mamma ordnar fortfarande med korgarna varje jul)
Tomten betyder mycket för oss, för hela familjen i många generationer. Så han har hedersplatsen under granen tillsammans med den stora ståtliga halmbocken som min mamma fick sin första jul. Även den har jag fått att vårda. Dessa två ÄR julen för mig :-)

Länkar oxo!

Kram Helena/franska liljan

Annelie Gylldevik sa...

Hej! Mitt käraste julpynt är nog de små granarna som jag ställer in lite här och var i början av advent... Samt en söt liten vit ängel med som en liten tjej lyckades slå av huvudet på förra året - tur att det finns bra lim...så går det när man vill ha favoriten framme så man kan se den ofta!

Delar på facebook.

Kram Annelie
annelie@butikgylldevik.se

Lilla Kråkslottet/ Angelica sa...

Jag vill vara med!! Såklart!!!
Mitt bästa pynt är en beige tomte. Den står för vad jag tycker om julen! Lite sådär lagom! :)
Kram!!

Charlotte "Clotte" sa...

Grattis till alla besökare!
Jag är med. Mitt käraste julpynt är barnens smällkarameller.
Mvh
Charlotte clotte@live.se

Linda sa...

jag e med:d för en lott.:D
min favorit i julpyntet är min röda stjärna som sitter i fönstret:D & glittrar.

Linnros@live.com

liselotte sa...

Är jättegärna med och tävlar om en fin ljuslykta, mitt käraste julpynt är den ritktiga julgranen, har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2011/12/ljuslykta-1112.html
liselotte.202andersson@telia.com

smile sa...

Jag har två, faktiskt. En liten liten tomte som jag målade på fritids när jag var sju, åtta år gammal. Minns att jag skämdes för den under många år och nu älskar jag den. Jag minns dofterna och ljudet och miljön och kan se fritids framför mig och verkligen minnas när jag gjorde den där lilla lilla tomten. Den är mig mycket kär. Precis som en annan tomte som sonen gjorde på dagis när han var 2,5. Jag är så himla rädd om den. Jag blev alldeles varm i hjärtat när han kom hem från dagis med den.

Håller tummarna och önskar fortsatt trevlig vecka!
:-)

Anonym sa...

En väldigt gammal julgranskula i grönt glas=)
Mvh Annelie
a.e.m-49@hotmail.com

Anna me_anna@spray.se sa...

jag kan inte välja EN sak, utan det är alla mina härliga röda tomtar som lyser upp nu i vintermörkret.

http://annaflickan.blogg.se/2011/december/vinn-ljuslykta.html

sara sa...

Hej!

Min absoluta favorit till jul är en gammal ängel med porslinsansikte och sidenklänning. Numera har hon elektriska ljus i händerna, men förr täde man levande.
Jag är gärna med i din utlottning!
Mvh Sara

sara7506@spray.se

Linda sa...

Jag vill gärna vara med!
Mitt allra käraste julpynt är tomtar som jag sätter fast på fönsterna, dom är så enormt fina och mysiga på nått sätt.

Emilia - 16 och blivande mamma. sa...

min mormor har gett mi en ny julpynts tomte eller liknande varje år i julklapp sen jag föddes! :)
mitt käraste julpynt är tomten jag fick mitt första år i världen! :)

Anna-Paulina sa...

Hejsan. Jag är gärna med och tävlar. Mitt finaste pynt är två gråa tovade tomtar som jag fått i present vid olika tillfällen och av olika tillverkare. Den ena är jätte rund och den andra är spinkig, det ser ut som helan och halvan. Jag delar på fb och länkar i bloggen.

Rustik Romantik sa...

Hej,
Är novis på bloggande men har hittat din blogg och gillar den skarpt!

Mitt favoritjulpynt är en gammal tomte som jag själv gjort i slöjden när jag mycket liten. Den har kropp av en träbit och armar och ben av träpinnar. Skägg av fårull och en liten luva som ständigt trillar av! Den har hängt med i nästan 40 år, har många brister, men en stark känsla av KAN SJÄLV eftersom jag knåpade ihop den trots att jag inte kunde hantera en såg. Är nog det fulaste julpynt jag har, men den åker fram varje år ändå!

Vintriga hälsningar
Tina

Elin sa...

Hej! jag vill gärna vara med och tävla :)

Mitt bästa julpynt är en liten tomtenisse docka som jag har haft enda sedan jag var liten :)

Har även delat tävlingen på min blogg (http://melinsand.blogg.se/2011/december/vinn-en-god-jul-lyckta-1112.html)

håller tummarna! kramar Elin
elin.sand@live.se

Anonym sa...

Gillar din blogg och tittar in då och då. Mitt bästa julpynt är min adventsstjärna som jag ärvt av min mor och hennes mor köpte 1941 i Danmark. Den har jag haft sen jag flyttade hemmifrån och innan dess hängde den varje jul i mitt rum. Alltså 47 jular med mig. Inte illa.
Kramiz Mia
miagrundell@sverige.nu

Pockethexan sa...

Det som är de käraste julsakerna för mig är de som mina barn har gjort små tomtar av filttyg o deras smällkarameller som är vinda o snea med ojämna frans, men de e helt oemotståndeliga jag bara älskar dem! Kanske ännu mer när de är i högskoleålder o flyttar ifrån oss till nya orter, tvåa efter nyår o trean i juni, fast hon har nästa redan flyttat för hon har en pojkvän i en annan del av stan så vi ses kanske bara en gång i v. när det är dags att fylla på tvättförrådet...
Tänk vad en lite fråga på bloggtävling kunde väcka många känslor...

Nu torkar jag tåren i ögonvrån o säger att jag verkligen är förtjust i dina julsaker du har till försäljn. o den här ljusstaken o julskålen är bara så bedårande, de väcker "villhakänslor!"

Länkar hos mig!

Kramis ifrån en Pockethexan som verkligen hoppas att jag har turen med mig för de är så fina o jag skulle tänka på mina barn varje gång jag tände den om jag vann o nu förstår du varför!
Njut av varje sek. med hon den lilla för tiden går alldeles för fort!
God Jul! lite i förskott...

Mamma Mia sa...

mitt käraste julpynt är alla tavlor och dukar som min mamma har sytt...hon var ca 15 år då...
tyvärr är hon min ängel nu..jag var 9 år när hon blev vår julängel..

Jenny sa...

Mitt käraste julpynt måste nog vara en julkula jag skrivit om här: (http://jennysjul.blogspot.com/2011/11/historien-om-min-julkula.html )
Eftersom det var en släkting som jag aldrig träffat som gjort den långt innan jag var född!

Ha en härlig 3:e advent imorgon!

Jenny/ jennysjul@gmail.com

Jennysen sa...

Mitt käraste julpynt är en klocka i keramik som spelar stilla natt och lyser. Den är hemma hos mamma nu!

Jag har länkat här: http://hemochlycka.blogspot.com/2011/12/adventstavling.html

Epost: jennysen81@gmail.com

Längtans Hem sa...

Hej! Grattis grattis grattis till alla besökarna! Sjukt många ju! Men du har ju en toppenfin blogg med så det är klart att många kommer in och läser!

Jag vill gärna vara med och tävla så klart och kniper alla lottchanser jag kan, länk ligger uppe i bloggen.

Mitt käraste julpynt är min toppängel. Jag letade länge länge efter en amerikansk ängel att ha i toppen av granen och det fanns ingenstans i Sverige (då, innan webbshoppingens tid) men så helt plötsligt hittade jag en, i en liten lampbutik i Hunnestad utanför Varberg där vi bodde då och den vackra damen har följt med sedan dess! Det är över 20 år sedan nu och hon är det käraste jag har!

Nu gäller det att hålla alla tummarna!
Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram!

denise sa...

Mitt käraste julpynt är en simpel ljusstake, det är någonting nästan alla människor har hemma och det är både mysigt och ger en julkänsla!