måndag 28 november 2011

Det första..



Å hu och hej vad det blåst i helgen! Vår stackars julbock utanför dörren ligger ned och skulle behöva förankras egentligen medan vår grill står kvar med min farfars gamla ankare virat runt om (kör med den varianten året om faktiskt, hihi, så slipper vi resa upp den hela tiden och hämta grillocket hos grannarna).

Så är det första ljuset i adventsljusstaken tänt och vi har myst så gott vi kan trots att min feber inte vill ge med sig (en vecka nu!) och snuttan fått sin allra första förkylning (eller om det är tandebissingen på väg upp som ställer till det). Trist men hör väl säsongen till! Lussekatter, glögg, pepparkakor och några bitar Årechoklad hör också adventssöndagen till. Har dock helt glömt bort att göra Rocky Road så det får bli andra advents uppdrag när jag dessutom förhoppningsvis mår bättre.

Hur firar ni första advent?

Mia

6 kommentarer:

Coolaannna sa...

Vilken liten juvel med Luciakrona :)))

Fin adventsljusstake!

Kram Anna

Åsa sa...

hoppas att du snart mår bättre och att du får fira andra advent pigg och kry :)
kram Åsa

Snickaregården sa...

Så fin adventsljusstake :)

Hoppas ni kryar på er snarast.
Kram Maria

Teres sa...

Åh vilken fin adventsljusstake! Tyvär firade jag också första advent med att vara sjuk, så jag ser fram emot andra advent. Då ska det minsann ätas lussebullar och pepparkakor och dricka glögg.
mvh/ Teres

Mira sa...

Å Rocky Road som ä så goda, det ska jag med göra. Hoppas du mår bättre snart.

Ramme Alvor sa...

Nydeleg adventstake :)

Klem!