lördag 12 november 2011

Baka baka liten kaka


Bildkollage med bilder med tillstånd från Ikea.

Jag såg på Ikea att de har finfina bakformar, juliga kökshanddukar och grytvantar för knappt några pengar alls. Förra året, höggravid som jag var, övertalade min man mig om att det nog var lite onödigt och dumt att göra min storfavvis Rocky Road med massa socker och nötter med tanke på Filippa (och mig själv). Men i år, i år minsann ska jag absolut göra den smarrigaste Rocky Roaden! Men först vankas lussekatter!

Är det nåt ni absolut måste baka inför advent och jul?

Mia

7 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Mmmm! Høres veldig godt ut, Mia!

Ha en fortsatt super helg!

KLEM KLEM
Anette:)

p.s. så koselig å eeeendelig ha tid til å besøke de faste bloggvennene mine igjen;))

Kreativafrun sa...

Sådana formar köpte jag sist jag var på Ikea =) Rocky Road är ett måste för mig med till advent, och jag bakar även cupcakes. Till advent blir det saffranscupcakes samt pepparkakscupcakes =)
Ha en fin helg!

Mvh Sara, kreativafrun

Pethra sa...

Rocky Road är ett måste inför varje jul även hemma hos oss, allt annat är liksom otänkbart. Men jag gör också alltid mörka chokladrutor med vit choklad och polkagris, jätte goda. :)

Hoppas ni har en mysig helg!

Kramar

Matilda sa...

Köpte precis sådana formar från IKEA och dom är riktigt fina :)
Jag bakar ALLTID varje år pepparkakor och lussekatter. I år ska jag också baka pepparkaksmuffins, kanske pepparkakshus + julgodis förstås.

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Vilken jättesöt header du har :)
Kram Milla

Victoria sa...

Ja, lussekatter är ett måste...julgodis bakar jag i massor men alltid olika sorter. Ha en fin kväll!
Kram Victoria på www.victoriasprovkök.se

A House With A View sa...

Vilka fina ting från Ikea!!! Hos oss bakas lussekatter men annars är det inget särskilt som bakas! Blir desto mer godis istället - knäck, mmmmm vad gott :))

kraaaaaaaam aka