måndag 10 oktober 2011

Tävla om Leilas Hello Cupcake


Bildkollage med tillstånd av bilder från Leila.se

Så åter en ny tävling åter i samarbete med Leilas bokförlag Walter and Books. Denna gång Leila Lindholms sprillans nya bok Hello Cupcake, full av underbara bilder och härliga recept på smarriga bakverk.

Vill du testa lyckan? Du med blogg ber jag länka till tävlingsinlägget och svara på frågan vilket bakverk du helst bakar, din favvis alltså! Du utan blogg svarar på samma fråga och glöm inte att ange din mailadress så jag kan nå dig om du vinner.

Tävlingen pågår till och med 25 oktober. Lycka till!

♥ Mia

173 kommentarer:

veronica sa...

åhh jag vill jätte gärna vara med och hoppa på turen. jag har tänkt köpa denna boken då jag älskar hennes bakverk allt ser ju så underbart gött ut. jag älskar att baka allt möjligt men massa olika cupckaes gärna med choklad i är favorit.

jag har länkat i bloggen
http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-leilas-nya-bok/

veronicahedlund@hotmail.se

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Oj..den vill jag verkligen vinna, och nu tar jag chansen och ser om jag är född med den där guldskeden i mun, som jag verkar vara när det gäller tävlingar;)

Oftast bakar jag kladdkaka eller sockerkakor, men det är faktiskt roligast att baka muffins.

Länkar:)

Kram Susanne

Anonym sa...

Vill gärna vinna... Jag bakar inte så ofta till manen och barnets förtret, men min klara favorit är kladdigchokladkaka med jordnötssmör i smeten. Helt fantastisk god och så enkel att göra. kramiz Mia-Mia

Min mailadress är:
miagrundell@sverige.nu

Malin sa...

Jag vill mycket gärna vinna denna fantastiska bakbok, då jag nyss har upptäckt mina talanger i köket.
Jag gillar att baka rabarber cupcakes! Det är så MUMS!!

Jag har länkat till min blogg: www.ruuthie.blogspot.com

ruuthieab@gmail.com

TapetserarEva sa...

Jag är med och hoppas på tur.
Min favorit är en Morotskaka från en av Leilas tidigare böcker,grymt god!

Länkar och håller tummarna//Eva

Kickan Style sa...

Oj den boken är jag gärna med och tävlar om!! Hoppas på tur denna gång!!

Jag bakar allra helst kladdkaka. Nåt jag älskar själv att äta och även många många andra har jag märkt!! :)

Hälsningar Kristina

Cathrine sa...

Klart jag vill vara en lycklig vinnare och tar chansen nu till att kanske blir det ;-)
Jag bakar allt möjligt och tycker säsongen avgör vad som är favorit. Just nu så bakar jag mycket muffins med äpplen och bär i. Mumsigast är Äppel- och kanelmuffins med crumble.

Kram Cathrine

Anonym sa...

åh ge mig den härliga boken;)
är lite dålig på att baka men favvisen är ju kärleksmums.sååågoda med mycket kaffe i glasyren och strössel ist för kokosflingor.gör alltid dubbel sats så blir de sådär höga och fina.yummi!
dojjan74@hotmail.com

Hemmet i Vitt sa...

Åhh! Klart man vill vara med i denna underbara tävling :) Älskar Leila Lindholm och hennes böcker.. Länkar med bild och mina absoluta favoriter är franska macarons! Dom är inte bara fina utan även underbart goda :)

Kramen

annashusidingtuna sa...

Hej!
Jag vill självklart vara med och tävla. länkar med bild i min högerkolum.
Vad jag helst bakar: äppelkaka i massor av olika variationer.
Kram Anna

ANNIKA sa...

Min favorit är kladdkaka som alla gillar här hemma.
Kanske behöver lite inspiration till nåt annat...
Är med och tävlar och hoppas på tur...
gustafsson.57@hotmail.com

Anders sa...

Jag e med :-) Låter oftast syrran baka tillsammans med mina barn.Jag bakar helst sockerkaka.Boken skulle jag vilja vinna till syrrans födelsedag.Boken skulle va en bra present från barnen till henne.
Vi håller tummarna, stora som små.Ha De!

anderslukas@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Jag vill vara med och tävla om denna fina bok.
Jag bakar ofta en sockerkaka,som sätts in i ej förvärmd ugn.Gammalt recept från min mor.

Hälsningar Gunilla
gunilla.hem@gmail.com

Anna K sa...

Vilken härlig bok att ha hemma. Jag brukar baka kladdkaka eller sockerkakor men även äppelkaka då jag endast tål äpple då dem har värmts och bakats.
Kontaktmejl: playnsee(at)hotmail.com

Karin sa...

Hej!

Vill gärna vara med och tävla...detta är ju en bok man bara måste äga! Älskar att baka...(och smaka)...bakar gärna äpplepaj men även gärna Leilas goda chocolate chip walnut brownies...mums!

Tack för en mysig blogg!

Bästa hälsningar Karin

Anna sa...

Jag bakar gärna Leilas pizza eller ett gott surdegsbröd, eller traditionella kanelbullar. Det skiftar dem emellan.

Boken ser ut att vara fylld med en massa läckerheter och jag är ganska sugen på att vinna en!

Jag har länkar i högerkanten i min blogg!

KRam Anna
lantdrommar@spray.se

SvenskaBlomsterbloggar sa...

Hej Så klart man vill vara med! Länk är fixad! Jag bakar helst muffins, riktigt stora och varierar i det oändliga. Bakar aldrig samma muffins 2 ggr:) //Emelie

Eddan sa...

Åh, den boken verkar så himla fin (liksom hennes tidigare förstås ;-)).

Jag bakar faktiskt mest kärleksmums (dvs chokladkaka med kokos) eftersom det är makens och barnens favoritfikabröd. Skulle jag bara baka till mig själv ;-) så skulle det nog blir morotskaka - och då är ju faktiskt Leilas recept det bästa.

Jag har inte länkat i min blogg eftersom den ligger i träda tyvärr.

Kram från Anette

(riggisen@hotmail.com)

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Det ville være dejligt, hvis jeg kunne være så heldig at vinde denne skønne bog.
Linker på min blog...
Tak for en dejlig blog.

Knus Susi

Velkommen hos indretning med farver. sa...

Glemte at sige min ynglings opskrifter er Muffins og Brownies...

Caroline sa...

Helst bakar jag kladdkaka. Jag har lite svårt för att bara göra en kladdkaka rakt upp och ner så det blir olika smaksättnignar och toppings varje gång. Vissa mer intressanta än andra :P Favoriten är med jordnötssmör i smeten och toppad med smält choklad blandat med jordnötter.

e-mail: caroline-almqvist@hotmail.com

Matilda sa...

Jag älskar att baka allt möjligt, från sött till saltigt, men några favoriter är macarons, kladdkaka, smulpaj (rabarber, äppel, jordgubb, blåbär...), surdegsbröd, cupcakes och mycket mera! :)
Länk till blogginlägget:
http://matildas-kafferep.blogspot.com/2011/10/jag-tavlar.html

matildas.kafferep@gmail.com

Nattmia sa...

Här vill man ju vara med och tävla..
Jag har ju boken men har en kompis som fyller 40 om drygt en månad som gillar att baka, detta hade varit den perfekta presenten..

Mitt bästa bakverk?? Hmmm... Jag älskar ju vanliga kärleksmums, lätta att baka och gudomligt goda..

Jag länkar från min sida..

Kram Mia

Stina sa...

Hej!
Jag är gärna med och tävlar. Just nu bakar jag helst något med choklad och cheesecakes.

Linda sa...

Kul tävling och toppen pris!
Jag både bakar helst och äter helst MOROTSKAKA!
Tippelitips: Leilas recept är det bästa jag provat! Så prova det! :-)
/Linda

lindaryttare@hotmail.com

Gottegrisen sa...

Jag har länkat, men frågan på vad jag helst bakar är ju nästan omöjlig att svara på ;o). Allt som är sött, sött tycker jag är smaskigt. Fast helst något med choklad. Eller havregryn. Chocolate Chip Cookies väljer jag!

//Linda

Lyckoslanten sa...

Ja, den vill jag ju ha! Jag gillade Leila bakar i Frankrike så mycket att jag beställde en av hennes klänningar! Jag bakar croissants helst, gärna fyllda med 70%-ig choklad! Jag länkar! ♥

Jennie sa...

Att baka är ett fantastisk sätt att förena nytta med nöje med sina barn. Jag älskar de små kladdiga fingrarna som häller och blandar =). Leilas kokböcker är fantastiska och även snygga - jag låter dem stå framme på tavellist. Jag vill gärna vinna.

jennie_sv75@hotmail.com

Jenny sa...

Så nu har jag självklart länkat från bloggen för att maximera mina chanser ;)
Min favvo för tillfället är Leilas raspberry cupcakes, sååå goda!
Kram Jenny

Jennie sa...

.. glömde ju skriva att favvisen, speciellt sommartid, är jordgubbspaj med marängigt täcke och limesås till.
Ljuvligt!

jennie_sv75@hotmail.com

Spacegirl sa...

Jag är gärna med :-)
Jag bakar helst cupcakes faktiskt därför att dom är så fina & goda och man kan variera dom presic hur mycket som helst.
SÅ boken skulle ge mig massor med ny inspiration ;-)
Gillar Leilas program och böcker!

Har länkat i min blogg
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/october/25-oktober-vinn-leilas-bok-hello-cupcake.html

Spacegirl_@spray.se

Det ljuva livet i stan sa...

Vill självklart tävla om Leilas nya bok, äskar allt som har med henne att göra och bakar bara nästan hennes bakverk också! :D

Jag måste säga att min favorit att baka är just cupcakes eller muffins, så enkelt men ändå ljuvligt gott!

Kram Frida

Det ljuva livet i stan sa...

Oops glömde säga att säga att jag länkar så klart också! :)

Kram Frida igen

Nadja sa...

Hej
Det är inte ofta jag är med och tävlar men här måste jag försöka och se om jag har turen att vinna denna fantastiska bok. Att svara på din fråga om vad som är godast att baka är svårt, allt har sin tid då det är godast. En god äppelpaj på hösten, en underbar kladdkaka när man känner sig nere och Leilas saffranskaka vid juletid och en smulig bärpaj på sommaren. Allt har som sagt sin tid och plats då det är godast....
Jag har gjort en länk i min sidomeny till tävlingen (http://www.nadjaskitchen.se). Nu är det bara att hålla tummarna hårt och hoppas på lite tur....
Min email: nadjaskitchen@hotmail.com

Frejon sa...

Älskar att baka. Jag vill vinna denna bok, det är så svårt att hitta bra böcker på svenska i Finland.

Bakar nästan nått med choklad t ex kladdkaka men annat går också bra. det som är roligt är att pröva på nya recept och nu då jag är mamma ledig har jag till och med tid att baka.

Denna bok skulle nog passa mig perfekt.

http://dalisvackon.blogspot.com/

En bra gjeng sa...

Vil gjerne vinne, og baker aller helst Cookies. Har linket til konkurransen på bloggen.

Fin dag!

Christin sa...

Jag vill jättegärna vinna!

Allra helst så bakar jag bullar i olika former, men håller på att lära mig baka cupcakes :-)
Så den här boken skulle passa perfekt!
Har länkat här:
http://inclination-to-buy.blogspot.com/2011/10/mera-tavlingar.html

//C

Anonym sa...

Åh...! vad GLAD jag skulle bli om jag vann Leilas Hello Cupcake. Man blir glad bara av att bläddra i hennes böcker och se henne på TV. Så sprudlande och med glimten i ögat får hon mig att genast vilja sätta igång att skapa små godsaker :)
Min favorit är att baka muffins både söta och matiga.
nillwa@hotmail.com

Anonym sa...

Jag vill jättegärna vinna boken och få chans att lära mig några nya cupcakes att överraska med på jobbets fredagsfika!:) Just nu bakas helst tårtor - riktig tysk Schwarzwälder Kirshtorte med chokladbottnar, grädde och körsbär...Mums!
/Susanne
skogsberg_s@hotmail.com

Idas och mina drömmar sa...

hej! Jag vill gärna vara med och vinna boken. jag fyller ju 35 år nästa vecka så det hade varit en toppen-present.

Allra helst bakar jag faktiskt muffins. Går lätt och snabbt och man kan ju variera dem i oändlighet. Passar både bra till fest och vardag.

Jag länkar till bloggen och tävlingen! Kram Kram

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Jag är väldigt dålig på att baka, kanske därför jag skulle behöva en bok om cupcakes :-)

Fast jag är en hejare på sockerkaka, fast det räknas väl knappast inte.

Har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2011/october/hello-cupcake-2510.html

info@annakarlsson.se

Helena Johansson sa...

Hej. Jag älskar att baka och det gör även mina barn. De och jag tycker om att både se Leila på tv och hennes böcker. Våran favvo är kladdmuffins.
Helena

Helenaa.Johansson@master.vara.se

AK sa...

Hej,
Vill gärna försöka vinna den fina boken. Tycker om att baka så att säga en favorit är svårt, men något som är gott och bakas ofta är en mjuk kardemummakaka som jag varierar ibland med tex äpple, hallon eller rabarber i.
Länkar på min blogg.
/AK

Anonym sa...

Hej!

Vilken trevlig tävling! Denna bok vore ju jättekul att vinna:)

Det ska helst gå ganska snabbt att baka enligt mig, för annars blir jag för sugen och äter upp allt innan det är färdigt;) Så oftast blir det sockerkaka, muffins, rulltårta och även rabarberpaj! Rulltårta med en klick vispad grädde är faktiskt inte alls tokigt! Mums! Hoppas på tur nu!

Kram/Janni(jannimaya@hotmail.com)

Jenny sa...

Hej Mia!
Jag är gärna med i utlottningen och länkar med bild hos mig!

Nu är jag ingen hejare på att baka, hihi;) men ett bakverk jag klarar av är "sega muffins",supergoda! Påminner lite om kladdkaka!

Kraam Jenny

Anonym sa...

åh! Vilken härlig tävling, denna bok skulle jag jätte gärna vilja vinna! Skulle bli den bästa födelsedagspresenten! :D

Det jag helst bakar är muffins! Jag älskar att det finns så många olika varianter - jag kan välja och vraka hur jag vill att dem ska smaka och se ut! Jag älskar muffins!

Nathalie.melander@hotmail.com

Bente sa...

Denne boken skulle jeg gjerne vinne. Jeg har aldri bakt cupcakes, men har MEGET LYST TIL Å LÆRE. Den kaken som jeg baker mest og som alle vil jeg skal bake er sukksessterte (gul kake).
Linker deg til min blogg og legger meg som følger.

Bente

liselotte sa...

Är gärna med och tävlar, har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.com/2011/10/bok-2510.html Det jag helst bakar är faktiskt kanelbullar, för det blir alltid lyckat och är uppskattat av de flesta. liselotte.202andersson@telia.com

Anonym sa...

Åh jag har längtat efter den här boken,och är verkligen ett stort Leila fan.har bakat det mesta av hennes bakverk.Min favorit är hennes chokladcupcakes,fylld med nutella och chokladfrosting över,med en sockerpasta ros som toppen över.
underbart och riktigt gott,och alla Leilas recept är underbara.skulle bli så glad om jag vann denna,skulle baka direkt.
Simone
s.hanna2008@hotmail.com

Maria sa...

Gud vad roligt jag som älskar att baka. Jag brukar tycka det är roligt att baka macarons då man inte tröttnar på smaken (för man kan variera med smakerna) det är lätt och roligt att bjuda! :)

mail: tivolimaria@hotmail.com

Emelie Eriksson sa...

Vilken underbar och inspirerande tävling!
Jag älskar att baka bullar och Lejlas citronhallonmarängpaj. Den godaste någonsin!

Kram Emelie
emelie.eriksson(at)gmail.com

dreams & wishes sa...

Jag vill gärna vara med och tävla :)
Jag bakar det mesta men en klar favorit är moccamazarinrutor och citronkladdkaka ;)
Jag länkar och hoppas att jag har turen med mig ;)

Linda

Anonym sa...

Åhh, ja gär gärna med!! Älskar verkligen att baka och det hade varit underbart att få baka något ur Leila Lindholms bok. Chokladälskare som jag är, är min favorit en enkel kladdkaka med Nutella kräm på. Ha det gott! Mvh
emely.drugge@hotmail.com

Monika O-sson sa...

Jag norpar 1 lott.Jag bakar gärna päronbiskvier.Hello Cupcake bjuder säkert på många godheter.
Hälsning Monika empty_heart@live.se

Anna L sa...

Min favorit är vanliga hederliga kanelbullar.
hillevianna@hotmail.com

Anonym sa...

Oftast kladdkaka. Men även en äppelkakka brukar gå åt.
Men om man vinner kan man vidga sina vyer mera.

Ha en god dag alla.


greatgirl@tele2.se

Sofia sa...

Hej Mia!
Jag vill ta chansen! :)
Hmm.. mitt favvobakverk.. jag är fantastiskt svag för gamla hederliga chokladbollar.....! Mums!
Kram Sofia

sofia@meandmyhome.se

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Jag är med och tävlar och bakar faktiskt helt cupcakes. Gott, snyggt och otroligt läskande.
Men när chokladsuget sätter in mitt i natten blir det chokladbollar istället! :)

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2011/october/hemochlycka.html

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Anonym sa...

Åh! Jag är gärna med och tävlar! När jag bakar och det är väldigt ofta, jag älskar att baka söta saker och bjuda hem vänner och flickvännen på god fika!

Men när jag bakar så bakar jag gärna kärleksmums! Jag älskar frostingen och de uppskattas alltid!

Alexandra.tkauc@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Bakar jättegärna och bjuder andra;)
Min favorit är CHEESECACES, speciellt en egenkomponerad som jag kallar PINACOLADACHEESECACE då jag gör en vaniljcheescake som grund och sen blandar i kokos och ananas, mums!

min mail:
sanna33lerum@hotmail.se

Anonym sa...

Min favvis är budapestrulle med färska hallon! Mums filibabba! Kanske borde ta och baka en idag - det är trots allt fredag imorgon :)

olivia.magdalena88@gmail.com

Kramar från Olivia

Anonym sa...

Hejsan! Jag bakar helst cheesecakes. Jag har ett enkelt recept där man varken behöver ugn eller frys och det är ju så lätt att variera med olika bär och frukter. Cupcakes äter jag gärna men har aldrig provat på att baka dem själv./Kram

marianne.eriksson373@gmail.com

E-L sa...

Det går lite i perioder vad jag bakar. Något som hängt med i några år är en laktosfri rödvinbärspaj som görs på olja och havregryn bla. Den blir knäckig och god och är lätt att göra. Den har alltid gjort succe när jag bjudit. På min dotters dop testade jag att göra cupcakes för första gången och jag skulle nog behöva vinna en bok med lite proffsiga tips och recept. För det är riktigt läckert med cupcakes. Både för ögat och magen!

pemms66@yahoo.com

Kristin sa...

Hej! Åh vad roligt det vore att vinna Hello Cupcake av Leila!

Jag bakar allra helst vinbärsbakelser med marängtäcke efter min mammas recept. De lyser upp vilken dag som helst på året!

Tänk om jag vann, då kunde mamma och jag tävla om vem som bakar godast! (Då skulle familjen bli glad) ;)

Mailadress: kriska.87@hotmail.com

Kramar, Kristin

Anonym sa...

Jag bakar helst bullar eller en smarrig kladdkaka. Fast det mesta som innehåller choklad brukar duga bra. ;-)

Hoppas verkligen att jag har turen på min sida för den där boken skulle jag jättegärna vilja vinna!
Mvh Marie

marie.olgarsson@telia.com

Hanna (hannawe@live.se) sa...

Hej! Jag bakar (och äter) allra helst kärleksmums med extra mycket starkt kaffe i smeten och även hackad mörk choklad. Det gör det där lilla extra som gör att just mina blir världens godaste. man ska inte vara rädd för att experimentera lite.

Tovis sa...

Åhh, jag är helt tokig i Leilas böcker och denna nya har stått på min önskelista så länge den funnits.

Ett av mina (många) favoritbakverk är den blueberry cheesecake som just Leila komponerat! Sååå smarrig och riktigt maffig precis som det brukar vara "over there".

Hoppas hoppas på tur nu...!


ectricgirl@yahoo.se

Emma S sa...

Jag vill självklart vara med och tävla om denna fina bok.
När jag bakar blir de nästan alltid någon form av cheesecake, fryst, i ugnen eller någon annan sort. En av favoriterna är blåbärs cheesecaken från leilas tidigare bok,

emmsa_152@hotmail.com

Laila2207 sa...

Jeg vil gjerne være med. Min favoritt er kladdkake :-)
Laila
lai-ola@online.no

Therese Hellström sa...

Jag älskar att baka, stor favorit just nu är faktiskt hallongrottor, jag älskar den lite fasta degen och den härliga sylten i mitten, jag blandar hallonsylten med en lite citronskal för att få lite fräsch smak. Annars älskar jag verkligen choklad i massor och bakar gärna kladdkakor, chokladmuffins, kärleksmums, chokladsnittar och tigerkaka!! Leilas nya bok skulle vara ett fantastisk tillskott i min kokbokshylla, håller tummarna hårt!!

Therese Hellstrom
jestonmakhel@gmail.com

Therese Hellström sa...

Jag älskar att baka, stor favorit just nu är faktiskt hallongrottor, jag älskar den lite fasta degen och den härliga sylten i mitten, jag blandar hallonsylten med en lite citronskal för att få lite fräsch smak. Annars älskar jag verkligen choklad i massor och bakar gärna kladdkakor, chokladmuffins, kärleksmums, chokladsnittar och tigerkaka!! Leilas nya bok skulle vara ett fantastisk tillskott i min kokbokshylla, håller tummarna hårt!!

Therese Hellstrom
jestonmakhel@gmail.com

Anonym sa...

Leilas böcker är fantastiska och jag vill gärna vara med och tävla om den senaste! Jag älskar att baka och jag gör gärna något med choklad men trots det är nog min favorit för tillfället blåbärsmuffins med crumble från leilas "a piece of cake", såå goda. Inte dumma med hallon heller:)
Hoppas på tur!

Kram Malin

malinwennroth@hotmail.com

Lina sa...

Åhh jag vill gärna vara med tävla om denna fina bok.Brukar kolla på hennes program men när jag missar det så brukar jag kolla på nätet sedan,älskar att baka och e alltid nyfikna på nya recept.Cupcakes har jag provat på en gång men det var länge sedan.Men just nu e nog favoriten chokladtårta som jag hittade på nätet,min familj gillar den också när jag bakar den.Den försvinner snabbt.Jag skall baka en till i kväll och ta med mig till min praktikplats i morgon hihi..samt i helgen skall det bli bullar =) receptet på chokladtårta hittar du i min blogg.Säg till om du inte hittar den så skickar ja den till dig.Vill tipsa denna underbara tävling till mina kära läsare också och här ser du länken till min blogg http://mammatillhampus.blogspot.com/2011/10/vinn-boken.html

håller tummarna nu

Love and be proud sa...

Jag tävlar gärna! ;) Har precis bakat kringlor..så det får bli dem! ;)

Anonym sa...

Hej!
Jag är gärna med i tävlingen.
Jag älskar att baka citronmarängpaj så det är en favorit men också småkakor av olika slag.

Nu håller jag tummarna så hårt det går.

Mvh
Malin
coolmalpa@hotmail.com

HannasHörna sa...

Hej! Åh jag bläddrade i den igår. Så himla fin!

Jag bakar mest muffins för det är ett säkert kort, men min lilla prins älskar dammsugare så det får det bli. Min favorit att göra. Dammsugare.

Jag länkar på min blogg! Kram

cat sa...

Åhh, den boken vill jag vinna. Jag har länkat i vänsterkanten av bloggen.
Egentligen bakar jag helst surdegsbröd, men när det gäller söta bakverk är nog ändå favoriten fransk chokladtårta ;)
Ha de gott. Catarina

anna med litet a sa...

Å vad jag hoppas på tur! Trots att jag saknar blogg är jag gärna med och tävlar!
Det jag helst bakar är Leilas kladdkaka men med mintchoklad i istället för bara vanlig mörk choklad. Supergott!
/anna med litet a
annamedliteta@gmail.com

ingrid sa...

Åhh jag är väldigt gärna med och tävlar! Jag var med i den förra tävlingen också, skam den som ger sig ;)

1. Den största favoriten här hemma är kladdkakemuffins med en klick vaniljgrädde och siktad kakao! Min sambo älskar dem, så de bakas ofta.

2. JAg har tipsat här: http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2011/october/jag-tavlar-om-leila-lindholms-nya-bok.html

Kram, Ingrid

lilla_ingrid1@hotmail.com

Anonym sa...

Min favorit är kladdkakemuffins med nougat, serverade ned mariannefluff! Muuuums!!

Jag har ingen blogg, men hoppas på tur iaf =)

Ha en trevlig helg!

Mvh

Helena
mrs_karlsson@hotmail.com

Mag´s room sa...

Wow den skulle jag vilja ha!!
är en riktig bakfreak, skulle kunna baka jämt :) men måste jag välja så skulle jag nog säga att en riktigt kladdig kladdkaka aldrig är fel att baka. Det går ju ganska fort också :) Gärna med någon smarrig topping!

http://www.hemmafabriken.se

länkar med bild i min högerspalt på bloggen mag´s room

Trevlig fredagkväll! /Magdalena

Aquilejans sa...

Den här boken skulle jag gärna vilja ha! När det gäller söta bakverk så är det Mor Brittas kladdkaka som gäller annars bakar jag gärna surdegsbröd!
Mvh Malena

Anonym sa...

verkligen spännande att få chansen att vinna . har tyvärr ingen blogg
mitt favoritbakverk är socker kaka med pepparkaks krydda o lite mosad banan ljuvligt gott KRISTINA
tittifairlane@hotmail.com

Hannah Larsson sa...

Jag vill helst baka bullar och kakor av olika slag och jag måste säga att cupcakes är roligast av dem. Allt från att det finns så många olika smaker att ta med till bakformer och spritsning! :)

larssonhannah@live.se

Anonym sa...

Älskar att barka o bli inspirerad av olika bak/kokböcker. Omjag vann skulle et vara ett litet ljus i höstmörkret.

Gillar att göra pajer med alla olika fyllningar, rabarber, äpplen, blåbär mm.

Hoppas hoppas att det är min tur.

heidimejlvang@hotmail.com

evamar sa...

Jag bakar oftast olika sorters bröd. Mest för att alla andra bakverk har alldeles för strykande åtgång för midjemåttets skull,

Och en länk: http://evamar.blogg.se/2011/october/bok-25-okt.html

Rosor och ruiner sa...

Jag vill absolut pröva lyckan! Leila är en favorit så det skulle vara kul att vinna hennes bok.
hm, favvo att baka, tja, jag föredrar att baka kakor framför matbröd, är ju ett riktigt "fikamonster..." vet dock inte vilken kaka jag gillar bäst. Brownies bakar jag ofta, och pajer!

Anonym sa...

Jag är med & tävlar.

Det jag bakar oftast är mina berömda kladdkake-muffins :)

i_flygare@live.se

Inga-Lill sa...

Jag deltar gärna med 1 lott,tack.Får barnbarnen bestämma då bakar jag kanelbullar.Boken vill jag vinna till min dotter som helst bakar allt som Leila gör.Leila är min dotters inspirationskälla.
Må så gott och Njut av en härlig höst!
Inga-Lill famwarnil@hotmail.com

Jessica sa...

Åhh vad trevligt att få chansen att vinna fina Leilas "Hello Cupcake"♥ Det jag helst bakar är nog rulltårta med hallonsylt. Tycker även att det är kul att göra små praliner/godis.

Mailadressen till mig:
jessicaebbe@yahoo.se

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! När jag balar blir det ofta mockarutor :)
Ha en fin helg! /Annica@Branting.org

Anonym sa...

Ååhh,vilken härlig bok hoppas på tur önskar mig denna!! Bakar olika bakverk kladdkakor,rockey road cupcakes m.m. Kramiz Christine

JoHaNNa sa...

mitt favorit bakverk är chokladbollar...

därför jag vill vinna denna bok så jag kanske kan utveckla mera till cupcakes och så :)

har länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2011/october/hello-cupcake-bok.html#comment

Annika sa...

Den här boken får precis plats i bokhyllan mellan A piece of cake och Nigellas böcker!
Jag älskar att baka och gör det tyvärr för ofta för omfånget... Roligast att baka är kanelbullar, kladdkaka och matbröd. Mellansonen, 11 år, som kan kladdkakereceptet i huvudet säger att om det man bakar inte innehåller choklad kan man lika gärna låta bli att baka!
annika.mellert@comhem.se

Anonym sa...

Jag älskar att baka cupcakes, men en och annan paj (citron, blåbär och äppel) blir det också!

Mvh/Susanne i Finland

Anonym sa...

Bakar helst gamla hederligs BONDKAKOR, så goda med sin kolasmak, är inte så vanliga idag men jag bidrar gärna med receptet om någon vill.

kerran62@hotmail.com

Sara sa...

Jag vill jätte gärna vinna den här boken, jag tittar på varje avsnitt av alla Leila bakar program och det vore jätte kul att baka det hon brukar göra. Jag älskar att baka cheesecake för att det finns så många olika sorter och man får prova sig fram för att hitta den man tyckere bäst om:)

min mejladress är: sara.hartso@hotmail.com

A House With A View sa...

Åh vilken superfin vinst, jag vill gärna vara med i utlottningen om den!! Jag bakar allra helst tårtor, det är lättast att få till ett bra resultat tycker jag! Har hittills ALLTID misslyckats med småkakor, grrrr...

Hoppas på tur!!

Stoooor kraaaaaaaaaaaam aka

A House With A View sa...

Ooooops, glömde... Länkar från mig och deltar med två lotter!!

kram aka

Karin - Mina Rum sa...

Det finns så mycket smarrigt att baka, så det var en svår fråga. Bullar bakar jag mest, men allt med choklad eller kokos är favoriter.

Jag ska genast länka och sedan hoppas jag att det betyder tur att vara den hundrade kommentaren.

Kram, Karin

Lina sa...

Jag vill vara med! Hoppas jag har bättre tur den här gången.

Just nu bakar jag mestadels med min 2-åring och då blir det helst sega chokladsnitt eller hederliga chokladbollar :)

lina.wiss@hotmail.com

annica storm sa...

Jag bara älskar tävlingar! Jag bakar helst kladdkaka på mitt vis :)
jag och barna brukar baka tillsammans, de är lika mycket kakmonster de som jag!
Det här är boken för oss!
Hoppas hoppas!
Kram från Annica
storm.p@telia.com

Anonym sa...

Jag tycker om att baka morotskaka! Det är sååååååååå gott!
Tycker mycket om Leila så det hade varit roligt att vinna hennes bok!
britt
britt.jonesig@telia.com

Fröken Abbe sa...

Vilken ljuvlig tävling!
Eftersom jag inte har ugn mitt i veckan blir det sällan att jag bakar, och då oftast kladdkaka som går automatiskt och är så gott. Men gör jag cupcakes blir det mer uppskattat eftersom det inte förväntas.
Länkar hos mig.
Kram

Captain S sa...

Jag bakar ofta en hallon & jordgubbstårta, med vaniljkräm och grädde, och en glutenfri botten. Mer glutenfria alternativ!

rhiannonblack2002@yahoo.se

Emma sa...

Hej!

Vilken härlig blogg!

Jag skulle jättegärna vilja vinna denna härliga bok! Jag älskar hennes recept och det jag helst gör när jag bakar är hennes goda morotskaka!

Emma

Allt o Inget Med Jeanette sa...

Är gärna med o tävlar, länkar från min blogg! :)

Jag ääälskar Leilas Blueberry Cheesecake!!! O hennes Rocky Road squares till julen är väärldens godaste!!!
Gaaahhh!!!! ALLT e ju gott!!!

Kram Jeanette

rocky-road sa...

Jag fullkomligt älskar Rocky Road, men då sambons favorit är kladdkaks muffins så blir det oftast det.

Mvh/// Matilda

betty_bop_2001@hotmail.com

rocky-road sa...

Jag älskar Rocky Road, men då killens favorit är kladdkaksmuffins så blir det oftast det.

Mvh/// Matilda

betty_bop_2001@hotmail.com

Anonym sa...

Jag bakar helst matbröd, men bland det söta allra helst vaniljbullar med riktig vaniljstång

Bläddrade i boken häromdagen på bokhandeln, underbar på alla sätt och vis

elin.wb@gmail.com

Johanna sa...

Åh, vad jag vill vinna den här tävlingen eftersom jag helst baka just cupcakes! Kram johanna--andersson@hotmail.com

Melita Sara sa...

Jag är med och tävlar! :)
Oh vad svårt att bara välja en favorit! Även om jag är riktigt svag för äppelkakor i alla dess former så är min favorit nog kanelbullar, nybakade kanelbullar med ett glas mjölk är nog det godaste som finns!

Min mailadress är: melita_om@hotmail.com

Anonym sa...

Kul att baka lite annat har aldrig bakat cupcakes vore kul att prova fin vinst boken ser fin ut
Ha en bra dag
tar en lott

gustafsson.yvonne@telia.com

emma sa...

Hej. Kul tävling!
Jag bakar helst småkakor och cupcakes.

vitagavlar.blogspot.com sa...

Åh, vilken fiiiin bok! Vill ha! Länkar såklart!
Jag bakar helst "Fyriskaka" ur sju sorters kakor, det är en äpplekaka som är jättelätt och går snabbt att göra!
Kram Lisa

Malin sa...

Jag bakar absolut helst kanelbullar, för att det är uppskattat av alla. Sen är det självklart kul att ge sig på lite mer avancerade grejer, t.ex cupcakes.

Min mailadress: maliinholm@gmail.com

Fynda och Fixa sa...

Fastnar alltid i Leilas recept på nätet, då jag inte äger någon av hennes böcker.

Prövar därför lyckan här i hopp om den senaste boken ska komma i min ägo.

När man har två småttingar här hemma så behöver fikat gå snabbt att fixa. Ska man kombinera detta med att det ska smaka gott, så är min absoluta favorit KLADDKAKA.

Helst tillsammans med vispad grädde och skivade jordgubbar. Slurp!

Länkar från min blogg och håller tummarna!

Anonym sa...

Jag tävlar gärna! Jag bakar helst olika former av kladdkaka, nu senast blev det kladdkaka med smak av lakrits.

Hälsningar Sandra
santtu_nyberg@hotmail.com
(Jag har ingen blogg)

Anonym sa...

Åhhhh, ännu en härlig bok med Leila!
Jag har alla hennes tidigare böcker i min samling så att vinna denna vore helt galet roligt!!
Dessutom älskar jag verkligen att baka, gärna kladdkakor & muffins som jag ofta tillsätter någon smarrig & oväntad ingrediens som ger dem en extra tvist och dessutom gör dem till ¨mina egna¨ skapelser:)
Någon blogg har jag inte men självklart hoppas jag ändå på att turen är med mig i alla fall!:O)

Mvh Lotta som håller tummarna hårt!:)

ann-cha1966@hotmail.com

Anonym sa...

Äntligen en ny bok med Leila,
den skulle jag gärna vinna!!

Jag bakar gärna cupcakes med fina formar.

/ Pernilla

goran.pernilla@tele2.se

Millah - väntar första barnet ♥ sa...

Jag är jätte gärna med :) Kanon tävling!

> Länkat här: http://millahmillah.blogg.se/2011/october/bok.html
> Oj allt möjligt, bl.a muffins.
.

Kram // Millah
millahoman@hotmail.com

Katta sa...

Jag brukade baka hur mkt som helst förut speciellt muffins. Vill gärna börja igen. Men äger ingen fin cupcake/muffinbok. Så de skulle vara super att vinna en, så jag kan börja baka igen och göda min man med lite hemma bakat halvnyttigt gott :-)


Ior_katta@yahoo.se

Anonym sa...

Mitt favoritbakverk är brownies med dulce de leche, det är smarrigt som tusan!

lottabratland@hotmail.com

Kram Lotta

Carro/mysigtdesign sa...

Härlig utlottning. Leilas recept är alltid bra och inspirerande.
Om jag har tid så bakar jag allra helst min specialtårta med färskostfyllning och färska hallon. Den brukar sedan dekoreras med marsipan. Absolut favvo!

Jag har länkat till din tävling i bloggens högerkolumn.

nn sa...

jag är med! bakar helst små kakor.

nimk_96@hotmail.com

Jenny sa...

jag bakar helst kladdkaka eftersom det är enkelt och supergott.

J_e_n_n_y@hotmail.com

Anonym sa...

Hejsan
Jag bakar allt med choklad i ;) men det är ju alltid gott med kladdkaka. Har ett recept där man blandar allt i kastrullen, så att det går fort och blir lite disk :)Har länge funderat på att försöka mig på cupcakes, så det vore ju intressant att kunna kolla i denna bok isf :)
min mail är solia@live.com

Anonym sa...

Jag har inte hunnit köpa hennes bok ännu, men absolut är det ett måste att ha den. Kanske har jag tur att vinna en istället. Skulle passa fint nu när man precis har blivit arbetslös...
Jag älskar att baka och gärna tillsammans med mina barn. Favoriten vi brukar baka tillsammans är cola-snittar. (finns i Leila baka)Smaskens!
kram
Jessica i Småland
skattegard2@spray.se

Gitte (gitte.johansson@gmail.com) sa...

Min favorit är, roligt nog, cupcakes då det finns så många olika man kan baka!

emelie sa...

jag har tipsat här: http://emlisch.blogg.se/tavlingsblogg/2011/october/25-okt-hello-cupcake.html#comment

jag vill såå hemskt gärna vinna boken. Är helt galen i leilas böcker och har alla förutom den nyaste- dottern har till och med fått sitt namn från henne :)

När jag bakar så bakar jag helst kolasnittar eller chocolate chip cookies som finns med i en av hennes tidigare böcker =)

hoppas på tur!

emjo_83@hotmail.com

MissMette sa...

Hei :)
Jeg vil gjerne være med å tävla om.
Jeg har inte vært her hos deg før, kom over din blogg & så din utlodning
Ønsker deg en flott fredag och helg.
Kram fra Mette

bitte sa...

Jag älskar muffins och spec Cupcakes vore jättekul att lära sig och göra.

Älskar att baka så är väldigt nyfiken på denna bok.

Äger tyvärr ingen blogg
lovemercury@live.se

Anonym sa...

Är gärna med och tävlar, gillar Leilas recept och jag har Leilas middagstips bredvid mig. Min favorit kaka som jag är "uppvuxen" med är den klassiska Chokladrutorna med kokos strödd över. Som barn fick vi alltid äta alla kanter när den var precis färdig gräddad. Kommer fortfarande ihåg känslan av glädje.

Hoppas på turen med att få vinna Leila cupcake, skulle göra sig fint här i bokhyllan i köket.

nettan.klar@gmail.com

Annely Nordlund sa...

Jag bakar helst cup cakes i en massa färger och med en massa dekorationer. Mest för att de är fina att se på :D Är jag däremot sugen på någonting bakar jag nog en kladdkaka. Brukar göra en topping utav krossade polkagrisar och banan. :)

Kamilla sa...

Jag hoppas på tur! Jag älskar att baka och cupcakes är en favorit.


kamilla.berglin@hotmail.com

Anonym sa...

Vill ha, vill ha! Jag bakar gärna, både, kladdkakor och cupcakes, men favoriten blir nog "sju sorters kakor" lite à la kafferep.
/Maria

maria.nolemo@gmail.com

Lina sa...

Jag bakar mest kärleksmums för min pojkvän är tokig i det! :) Men det blir mycket ur Leilas böcker också så denna vinst vore oerhört uppskattad! Jag håller tummarna!

/Lina
avsrules(at)swipnet.se

Åsa sa...

Allra helst bakar jag kanelbullar med riktigt smör och mycket pärlsocker - rena kaloribomben :-)De avnjuts nygräddade med kall mjölk förstås! Enkelt men väldigt gott...

Håller tummarna för att jag blir den utvalda :-)

asa_flaring@hotmail.com

Pernilla sa...

Jag bakar just nu helst cupcakes ur Leilas bok A piece of cake. Skulle så gärna vinna denna underbara bok och baka ännu med CUPCAKES!
Länkar på min blogg<3

Cilla sa...

Jag bakar helst muffins men skulle gärna vilja lära mig att omvandla dem till cupcakes med goda fyllningar & frostingar! :)

Min blogglänk: http://juniflickorna.blogg.se/hoppas/2011/october/hello-cupcake.html

Emma sa...

Önskar vinna denna bok då jag ofta bakar efter Leilas god recept. Favoriten här hemma är Leilas kardemummaknytor, brukar alltid ha ett par i frysen om man råkar få besök.

emma_tornvall@hotmail.com

Anonym sa...

Bullar är det som bakas mest här, tycker att det ska alltid finnas bullar hemma.

annicamarie79@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Jag vill självklart vara med även jag! Min favorit alla kategorier är kladdig chokladkaka (gjord på blockchoklad) med härlig vit blockchoklad i! Mmmmm! Den slår det mesta!

Nu håller jag tummarna! Ha det bra så länge!

Kramar Malin
mr22ga@hotmail.com

Kirran sa...

Har tyvärr ingen blogg, men kan inte motstå den här tävlingen :-)

Jag bakar mest kärleksmums och morotskaka. Älskar fikabröd med god glasyr och det är smidigt med långpannebak :-)

kicki_m1@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!


C.U.P.C.A.K.E.S förståss! <3

Man kan variera i det oändliga....gaaaaah nu blir jag sugen bara när jag pratar om det! ;)

Häls Elisa

nordelia@live.se

Carola L sa...

Jag är med och har länkat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/october/leila-lindholms-bok-hello-cupcake.html

Jag bakar nog helst kanelbullar

carola(at)officefixarna.com

Motvalsmamman sa...

Vågar man sig på att göra reklam för en annan kokbok...? Jag älskar Anna och Fanny Bergenströms bok: Under valnötsträdet. I den finns Päronkaka på Hönö och den är helt fantastisk! Valnötter och råsocker ovanpå gör den lite knäckig. Åhh! Jag gjorde den med äpplen igår och det var också gott. (Kardemummakakorna från samma bok är min sons favorit. De bakar vi alltid när han är sjuk och hemma från skolan.)

Jessica jessica.sundberg@bredband.net sa...

Jag älskar vetebullar och bakar gärna dessa med olika fyllningar, tex vanilj, blåbär, kanel, kola och ja det mesta!!!

Anonym sa...

Kanelbullar! För den goda smaken och hemtrevliga doften.

Mvh Erik

erikwenn@hotmail.com

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med och tävla!

Jag älskar att baka banankaka! Stor och saftig ska den vara! MUMS!

Annika Nilsson
aneritrea@hotmail.com

Pernilla sa...

Håller tummarna, älskar Leila! Mitt favoritbakverk är muffins med hallon- och philadelphiaostfyllning :)

Länkar från min blogg!

Mvh Pernilla

Anna sa...

jag vill vara med :)

http://annaflickan.blogg.se/2011/october/vinn-hello-cupcake.html

Anna sa...

Jag bakar helst morotskaka, älskar glasyren :) (skrev detta på bloggen men såg att det kanske ska vara här)

Jennie sa...

Åh precis den boken som jag lagt upp i min önskelista i min blogg. Skulle vara så himla kul om jag vann den.....vilken toppenvinst det skulle vara :)

Jag har lämnat en länk till tävlingen i min blogg
http://enfrokenpalandet.blogspot.com/
Det bakvärk jag gärna bakar är kladdkakor i olika varianter :)
MVH Jennie Rogestam
jennierogestam@hotmail.com

Anonym sa...

jag vill jättegärna vara med i tävlingen om denna fina bok,tyvärr har jag ingen blogg= kan inte länka men hoppas på tur i alla fall .
jag har lite svårt att komma på något bra att baka så det blir nog lätt en sockerkaka eller snabba muffins.....helst skulle jag ju vilja kunna göra läckra Cupcakes!!!
((anki_1962@hotmail.com))

Anonym sa...

Maria Andersson säger;

Jag vill vinna boken för Leila bakar så himla goda bakverk att t.o.m min bror bagaren gillar henne. Cupcakes med citronsmak och lakrits på är min favorit. maria.chris@spray.se

Therese sa...

Hm... klurig fråga! Har inget som jag brukar baka riktigt ofta, utan jag varierar mig rätt så ofta. Någonting som alltid är kul att baka är tårtor. Att få bestämma innehållet och sedan dekorera den är alltid lika roligt!
Therese
engilfrid[a]hotmail.com

Åsa Sikström sa...

Hej,
jag bakar helst smulpaj med blåbär som serveras varm med lite glass. Det är namnam.
Håller tummarna för att en bok blir min :)
//Åsa

mariaemb. sa...

Neeeej, hur har jag kunnat missa detta!?!? Den som står högst upp på önskelistan just nu.

Mitt favoritbakverk är nog ändå hennes morotscupcakes med lime frosting. MUMS! Sen gillar jag även hennes goda bullar. Och New York blueberry cheesecake....

Jag länkar på stört och håller båda tummarna!

Fin dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Jag bakar helst muffins eller sockerkaka eftersom dem är ganska lätta och snabba att göra och kan varieras på olika sätt.

anle@hotmail.se

Anonym sa...

Ååh, såklart vill jag tävla! Jag älskar att baka mustiga goda mjuka kakor med choklad, frosting och annat smaskens! :-) Mycket av allt!!! Eftersom jag ingen blogg har så blir det ett enkelt inlägg här. Kram Karolin

Anonym sa...

Oj, vilket sammanträffande - var precis inne på en boksida och kollade på boken...var i valet och kvalet på om jag skulle beställa den nu eller vänta till jul och önska mig den i julklapp - jag klarade av att ta beslutet att vänta trots attd et var svårt, men nu hoppas jag på turen att vinna den så att jag hinner baka en massa godsaker innan jul :-) Jag bakar gärna och favoriten är allt med så mycket choklad som möjligt t.ex. choclatechip-muffins med chokladmousse...mmmm

kattao6@hotmail.com

Anonym sa...

Rabarber- och hallonpaj med marängtäcke är min favorit!

Enkelt att laga, vackert att se på, och himmelskt gott att äta!!!

grutzie@spray.se

Anonym sa...

Jag gillar att prova nya recept. Oftast bakar jag chockladmuffins tillsammas med minas barn ur Leila Lindholms bok "a piece of cake". therese-w@hotmail.com

Coolaannna sa...

oj, jag hänger på sista chansen!

Jag gillar Leilas bakverk. Speciellt cupcakes!!

Jag länkar till min blogg!!

Kram och jag hoppas på god tur :)

// Anna

Anonym sa...

Vill gärna vinna Leilas vackra bok. När jag bakar använder jag gärna hennes recept i A piece of cake. Annars är Toscakaka med riktigt smör en klar favorit. Bor man i Torslanda skall väl favoriten börja med To........

Hälsningar Anette
ettena40@hotmail.com

Anonym sa...

jag är dålig på att baka...överlåter det till frugan-hoppas vinna denna så kan kanske jag visa frugan att också jag kan!! sockerkaka är nog det enda jag provat att baka......
sorry,ingen blogg!!!
mats_odell@hotmail.se

Elina sa...

Jag vill verkligen vinna den här boken! Jag är inte en sådan skicklig bakare så när jag bakar så blir det kladdkaka. Kladdkaka uppskattas oftast av alla, men det verkar även cupcakes göra. Så jag behöver boken för att bli en skicklig cupcake bakare. Eller så ger jag boken till min mamma i julklapp så kan hon baka åt mig :)

justscream_@hotmail.com

Anonym sa...

Som glutenintolerant älskar jag att baka med kokos. Gör gärna toppar som doppas RIKLIGT i fin choklad.

vh
Mamma Monika
6048gustafsson@telia.com

Anonym sa...

Älskar att baka Leilas Morotskaka

Håller nu tummarna hårt!

Mvh Eleonor

eleonor.hallbus@telia.com

Anonym sa...

Bakar helst kladdkaka(med en klick grädde)

Mvh Micke

arkeologen@telia.com

Anonym sa...

Kan inte baka så bra så jag håller mig till rulltårta, gott och enkelt!

mvh Mats

hallbusfil@spray.se

Anonym sa...

Favoriten är Toscakaka!

Mvh Birgit Mattsson

birgitmattsson@spray.se