söndag 11 september 2011

Hösttid




Regnet öser ned och det dundrar och åskar. Mysigt! Hösttid, innetid, mys och bara vara. Så ser årstiden ut för mig och min familj. Promenaderna blir inte alltid av när regnet står som spön i backen. Eller så blir de så mycket kortare. ;-)

Tröttheten är enorm just nu med en liten tjej som har två små vassa tänder som börjar titta upp och är vaken i stort sett hela nätterna. Men med lite tända ljus och lite piff här hemma försöker jag förtränga det ;-)

Har fått tillbaka lite lust för nya recept i köket men lätta och enkla ska de vara i småbarnstider. Helst sköta sig själva i ugnen. ;-) Har ni några smarriga tips att dela med er av?

Grattis Kerran, Jenny och Matilda som vann varsit städkit i tävlingen sponsrad av Vileda/Graylings! Ni har fått mail! Tack till er andra som tävlade och Graylings som sponsrade vinsterna. Fler tävlingar kommer alltid så håll utkik!

Mia

5 kommentarer:

Jessica sa...

Ja visst är det så! Man skall bara vara på hösten, inga måsten!

Jag har världens enklaste recept på kyckling och ris!

http://jessicaochlivet.blogspot.com/search/label/recept

Hoppas ni får en fin söndag! Idag skall jag på dop, i ösregnet!

Kram

Två systrar sa...

Hej svejs!! Jag ser att du har gjort en facebook länk...jag förstår inte hur man får dit den, vi har en fb sida för två systrar men får inte dit gillarutan :-( hur gjorde du? Kram Charlotte

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Mia, kika in på http://www.kokaihop.se/ där finns många bra recept, du kan även välja att söka på tillagningssätt, t ex ugn.

Ha en mysig söndag!
Kram

Karin A sa...

Vilken mysig bild. Det är en härlig tid nu. Förhoppningsvis blir det många fina höstdagar som man kan tillbringa ute. Hösten är en härlig tid!

Ha en fin söndag!
Kram Karin

Anna sa...

Hösten är härlig!
Roligt att du fått tillbaka lusten att fixa och pyssla i köket!

Om du har mycket plommon är det mumsigt att göra egen plommonsylt/marmelad och smaksätta med kanel och konjak! Mums!