söndag 18 september 2011

Alla cremers moder



Fick i brevlådan för ett litet tag sedan ett litet paket med dessa två artiklar däri. Och ett brev som sa att Nivea fyller 100 år i år.
Hade inte en aning om att de funnits så länge. Alla cremers moder kallas den tydligen och blev revolution bland dåtidens kvinnor som tidigare endast haft tillgång till tvål, vatten och puder.

Jag gillar sånt, produkter som håller sig kvar på marknaden i decennier och anpassas till nutid. Tror sånt uppskattas av oss konsumenter, nåt man känner igen och vet vad det är. Faktum är att jag är flitig Niveabrukare, särskilt av burkcremen som jag smörjar in läpparna med vareviga kväll innan sovdags. Dryg som attan och superb!

Mia

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Krämer som finns kvar i alla tider uppskattas. Det finns inget tristare när man hittat sin produkt och märker att den plötsligt inte finns att finna.

Ha en fin söndag

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att få lite krämer man gillar gratis.Ja nivea är ju bara så bra.Ha en fin söndag.Kram Rita ♥

Skatan sa...

Jag blir full i skratt när jag ser den lilla blå. Känns mycket högstadium för mig... coola tjejer med uppsprayad lugg och vita nivealäppar. Själv var man bonnläppen från landet och då vågade man sig inte på sådana nymodigheter :)

Allt väl med dig idag?

Annakarin

Hanna sa...

Vad roligt att få ett sådant paket.
Kram
Hanna

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ja den har man ju förbrukat några burkar av:)
Speciellt på 80-talet, när läpparna skulle ha ett tjockt lager som de blev alldeles vita:)

Nu är det nog minst 15 år sedan jag köpte en burk sist, men grannen gör nog av med en burk i veckan..haha..När andra har panik för att mjölken är slut, blir hon hysterisk om Nivean nästan är slut och Ica hunnit stänga:D

Kram Susanne