lördag 20 augusti 2011

Mina efterrätter




Jag är väldigt svag för vackra bilder. Snygg layout, soft feeling, härliga färger och rätt stämning. Och numera finner man fina bilder både på bloggar men faktiskt även i receptböcker.

Och boken Mina efterrätter som dansade ned i brevfacket häromdagen är inget undantag, underbara recept av Elisabeth Johansson med underbara bilder tagna av Anna Kern. Vad sägs om applepie-glass, havresmulpaj med äpple, krusbärsflarn (måste tigga krusbär av mamma), svartvinbärsmashmallows och aftereightchokladkaka?

Provläs den här och köp den här!

Mia


5 kommentarer:

Sjöboden sa...

Mums! Ser härligt inbjudande ut.
Ha en go helg!

kram C

Johanna Stålros sa...

Krusbärsflan lät ju gott, kan du dela med dig av det receptet? Kram Johanna

Erika sa...

Ja är det något som jag är svag för är det ju faktiskt bak/kokböcker som utstrålar romantiska bilder och underbara recept...Man kan bli sittandes i timmar och bara njuta av bilderna och planera inför framtida baknings stunder!

Jag tackar för svaret angående Filippas klänning från tidigare inlägg, jag får gå in på Zara och kika :) Tack för tipset!

Jag och polly önskar er en fortsatt trevlig helg!

Inredningsfrun sa...

jag håller helt å hållet med dig mär det gäller vackra kokböcker. Jag har i alla år nästan enbart kollat på bilderna för att inspireras till att laga mat och baka. Recept är ändå inget för mig :).

Så tack för tipset, måste genast kolla in boken.

KRAM till dig och din lilla sötnos Filippa.

timelesshome annika sa...

Det är min syster Elisabeth som skrivit boken jag ringde henne efter att ha läst ditt inlägg. Hon blev jätte glad när hon fick ta del av det du skrivit.
Boken ligger etta på NK boklista.
hon håller på att göra två nya.
Kram Annika