torsdag 11 augusti 2011

Kavlar upp ärmarna..



Vår lilla täppa har fått komma i sista hand i sommar av en anledning som heter Filippa och därmed har jag inte riktigt orkat ta itu med den som jag brukar göra. Men nu har jag tagit ett rejält tag för att se till att det blomstrar lite mer nästa sommar.

I stenrundlarna bredvid pallkragen full av jordgubbsplantor (siktar på riklig skörd sommar-12) har jag satt nåt-jag-inte-kommer-ihåg-vad-den-heter som vi fått av svärmor, en liten bit kärleksört från den stora örten vi haft tidigare men efterskänkte till mina föräldrar (tog för stor plats men en liten stackars kvist blev ofrivilligt kvar) och lammöron i den andra rundeln. Bilder kommer! Alltsammans från andra platser i täppan där de inte kommit till sin rätt. Nytt på sin plats men budget eftersom vi redan hade dem förut! Och när jag ser bilden undrar jag om det inte hade varit snyggare och bättre att ta bort stenarna och sätta lavendel där istället..

Ogräs rensas, mossa ska bort mellan plattor och så är det nästa rabatt som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Full med grön grönska som tagit över från de blommande. Visst är det fint med grönt men det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig..

Mia

5 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det här med trädgården kan göra mig lite smått galen ibland. Allt växer som ogräs här och jag tycker inte jag hinner färdigt förrän det är dax att börja om igen, hihi.

Att jag dessutom inte vet om vissa saker är ogräs eller något som ska vara där gör inte saken bättre :)

Ha en fin dag!

Kram

Marita sa...

det där med trädgårdsarbete är ett evighetsgöra....så snart man fått det lite fint i ett hörn av tomten ser det förskräckligt ut någon annanstans....suck! Man för verkligen en ojämn kamp med ogräset som alltid lyckas ta sig in och rota sig rejält och väääldigt fort! Lycka till! Kram, Marita

♥ Fyra årstider sa...

Rabatter kan både ge glädje och lite ångest:)

Kram Lotta

Frida sa...

Vårt land har inte heller fått mycket kärlek! Men nu när hösten kommer ska jag plantera om. Satsar också på storskörd 2012 :-)

timjanoakleja sa...

Mitt köksland är oxå väldigt misskött i år, men det är ju så det blir. Ska satsa på det nästa år!

Skönt att få lite gjort och bra att kunna använda det man har! Blir säkert jättefint.

Kram