torsdag 25 augusti 2011

Grönt är skönt!




Med en liten snart sjumånaders tjej här hemma så är inte orken så stor till trädgården i år. Men liiite annat än grönt har vi, däribland blått och ceriserosa. Min röda ros tog sig lite halvt om halvt och blommade lite grann medan den vita från min farmor strejkar helt. Trist!

Men nåt tacksamt är blåklockorna, de bara blommar och blommar, ser att jag ska så mer av dem nästa år helt klart! Stockrosor är jag lite sugen på inför nästa sommar (svåra?) och göra iordning rabatt nummer 2. Som vanligt dock lite enkelt och billigt eftersom vi vill flytta härifrån om ett par år sisådär.

Har ni redan nu koll på vad ni vill göra i trädgården 2012?

Mia


4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Stockrosor har jag haft förr när jag hade trädgård- de var inte alls svåra! Finns i massa fina färger! Kram

Therese sa...

Ooo ja drömmarna om en finare trädgård växer från år till år. Men med min sexmånaders blev det inte mycket för mig heller i år :) Sparar väl dubbelt upp till nästa!
Kram Therese

Lotta sa...

Stockrosor är ju jättefina!
klart jag drömmer om nästa år. Jag tycker det är trevligt att sätta tulpanlökar, vita... Sen har vi ett jättestort projekt i trädgården, men det får man se i bloggen senare...kram Lotta

mammaxtre sa...

Jag tror inte att Stockrosor är särskilt svåra. De verkar vara överlevare. Vackra är de också.

Jag vill odla 2012. Då sja jag verkoligen göra det. Längtar redan :-)

Ha en fin fredag