söndag 7 augusti 2011

Augustikvällar



Jag ser fram emot mörka kulna höstkvällar när stormarna viner om husknuten, löven blir vackra i ofattbart fina färger, krypa upp i soffan med en filt om benen och en rykande kopp te (eller choklad med mashmallows alternativt grädde). Helt legalt att stanna inne om man inte vill ta sin promenix och helt ok att slippa fixa bruna ben eftersom de ändå inte syns när man byltar på sig igen.

Men visst, några varma augustidagar har vi nog kvar. För visst är det tur att vi har årstider, så vi kan längta efter nåt annat eller kanske ännu hellre uppskatta det vi lever i för tillfället?

Mia

9 kommentarer:

Min Svägerska och Jag sa...

Vad härligt att höra. Jag satt precis och skrev en blogg om hur färger påverkar mig under årstiderna. Jag börjar känna av hösten och det med glädje :-)

Kram linda

Linruz sa...

Jag längtar med :)
Men först tar vi lite sådana därt augustikvällar du skriver om va?
Kram
Lina

anette sa...

Jag håller med och tänder ljus inne redan nu på kvällarna. Något jag måste jobba på är att stanna upp och se alla de vackra höstfärgerna, ofta har man så mycket att göra och är så stressad att man knappt hinner njuta av dem innan löven ramlar av.

Jannicke sa...

ja, årstider er bra!! :o) Høsten er også min favoritt.

Nydelig bilde!

Klem J.

Johanna Stålros sa...

Ja jag kan bara instämma- mycket mys att se fram emot! Kram Johanna

mammaxtre sa...

Jag gillar våra årstider. Det finns en tjusning med dessa. Hösten ska jag vara redo för, men jag hoppas på sommar en stund till. Trots ihärdigt regn idag.

Ha det fint

kristina - ingen vanlig dag sa...

Visst är det fint med årstider och hösten är, eller kan i alla fall, vara riktigt härlig. Bara den inte regnar bort. Augusti är annars en av mina favoritmånader för då är allt en bonus på något vis och dendär finväders- eller solstressen finns inte. Däremot tycker jag att vintern är på tok för lång. I februari är jag så jädra less på den... :)

kram / Kristina

Hus Nr.5 sa...

Vad skönt att det finns fler som ser fram emot hösten =)
Det ska bli skönt att bara få mysa inne och inte känna alla dessa måsten hela tiden. KLippa gräs mm...;-)

Kram Verra

Hemmet i vitt sa...

Nu har du ju fått mig att längta ännu mer till hösten, vintern och julen ;) Kunde verkligen inte ha sagt det bättre själv :)