måndag 11 juli 2011

Sommar



Hemma igen efter några dagar hos mina föräldrar i Strömstad, varmt, sol, åska och regn i blandad kompott. Jordgubbar och grädde, ja, svensk sommar förmodar jag? Vi testade både brylepudding och marängsviss med jordgubbar, smarrigt värre (och som vanligt har jag väl gått upp ett par kilo efter våra resor till mina föräldrar, får dra barnvagnen några extra varv)!

Mina projekt ligger på is som ni kanske ser, meningen är att få tyg bakom dessa dörrar för att få lite mer lugn för ögat och matcha bokskåpet som redan har glas. Men, det är på gång!

Visst är det snyggt med stjärnor? Lite blåvitt somrigt just nu tycker jag men riktigt fint året om! Tänkte faktiskt passa på att fråga om det finns någon som läser min blogg som kan göra liknande stjärnor och är intresserad att tillverka/sälja till butiken? Maila gärna i så fall!

Mia

8 kommentarer:

Jenkan sa...

Har haft lite bloggtorka så jag har inte kollat bloggen och därför inte svarat..

Novalie får ju sånna övertröttsskrik att alla andra får panik ;) i övrigt så har hon en bra period, lite smågnälligt och vill ha uppmärksamhet och sysselsättas. Men det hör nog till åldern att dem vill upptäcka mycket!
Just nu kämpar vi med pureer istället, hon åt jättebra innan men nu är alla matpureer tokäckliga och hon sprutar ut dem och börjar tokskrika. Frustrerande när man gjort ordning mat och så vill ungen inte ha! Men det kommer väl så småningom, ska försöka att inte stressa upp mig för då blir ju hon också stressad!!

Min man jobbar på Ringhals, så han har en bit att köra.
Jag får avlastning av familj och vänner om jag ber om det. Men jag hade det sååå jobbigt de första månaderna när hon hade ont i magen, att jag liksom inte riktigt behöver lämna bort henne nu. Mer att jag vill få lite tid för mig själv i så fall. Men det kanske man får tids nog iaf...

Härligt att ni haft en bra helg, har du fått vila upp dig ordentligt??

my white mess sa...

Ja blått och vitt är verkligen sommar! Stjärnan är jättefin! Tyvärr så är jag inte så händig:- Jaghar satt vitt linnetyg)bakom mina vitrindörrar, just för att lugna ner intrycket.
Ha en fin sommardag!
Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Ja du varför är det alldid så tro att man lägger på sig ett par extra kilo när man är där???hhihi Kram Johanna

Nattmia sa...

Sommar och viktökning verkar hänga ihop, men det är väl så det skall vara, det får man ta tag i efter sommaren :)

Ha nu en fin start på veckan..

Kram Mia

Marita sa...

Ja det är konstigt att vågen alltid ska bråka med en när det är sommar....fniss! Kanske kan det vara för att det är så himla gott att åka iväg och fika eller ta hem vänner på smarrigt fika...lite godare mat, gärna ett glas vin till maten....suck! Men det får det vara värt! Det får man reda ut när hösten kommer!
kram, Marita

Hanna sa...

Sommar!
Kram
Hanna

Jannicke sa...

..bare innmom med en sommerklem til deg!! :o)

mamma lycklig sa...

Jag blev så full i skratt när jag såg din stjärna. Har nämligen lika dana, ja nästan i alla fall nere i min källare som jag sågat till själv. Stod i går kväll och studera just dessa stjärnor och tänkte göra något av dem men visste inte riktigt vad. Det kanske är så att dom kommer till användning till slut, om inte hos mig så kanske hos dig. Skall försöka att ta en bild på stjärnorna och skicka över på något sätt till dig så får du säga vad om du gillar dem eller inte.
Nu skall jag gå tillbaka till din blogg och fortsätta läsa, hamnade hos dig av en ren slump. En bra slump tycker jag.
Ha det gott, vi hörs.
Hälsningar Nettan