tisdag 19 juli 2011

Brudslöja



En av de få blommor som blommar just nu i vår trädgård är brudslöjan. Tyvärr säger jag, inte för att brudslöjan blommar, utan för att de två senaste vintrarna verkar ha tagit en del av våra perenner. Eller om de av nån annan anledning har försvunnit, vad vet jag. Mina rosor vill inte alls men är som tur är inte döda i alla fall.

Men det är inte fy skam med brudslöja hursomhelst som lyser upp den gröna täppan hos oss. Jo förresten, vita smultron har vi riktigt gott om och jag ska nog så skogssmultron också i slutet av sommaren faktiskt så Filippa kan trä gott om smultron på strå nästa sommar!

Skogssmultron köper du i vår butik fraktfritt!

Mia

5 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Vackert!
Brudslöja har jag ingen i trädgården men det kanske är dags att skaffa lite... himla fin blomma.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Sofia sa...

Jag kan rekomendera barnens egna smultronfrö påsar.. wiebulls junior alltså. Sådde sånna för 4 år sen nu å dom blir så fina, och mycke bär å det bästa av allt tycker jag... dom revar sig inte eller frösår sig som andra smultron gör!

Lycka till!

Lugn och Harmoni sa...

hej.
åh vilka fina blomor brudslöja är.
ha det så bra i värmen.

Johanna Stålros sa...

vita smultron har inte ens vetat om, jag har trott att det varit omogna smultron;) Gott med skogssmultron...Kram Johanna

Vita Hemligheter! sa...

Brudslöja är väldigt vacker och smultron är ju rackans gott!