måndag 27 juni 2011

Tvbänkletande



Vet att många helst av allt gömmer elektronik i gamla skåp, bakom dörrar och liknande vilket förvisso är riktigt snyggt och dammar mindre, det tycker jag också. Men i vårt fall så funkar det inte, vi tittar rätt mycket på film och tv och dessutom kan jag tycka att har man spenderat flertalet tusenlappar på tv, stereo och annat så får de mer än gärna synas! ;-)

Nu råder dilemmat när Filippa börjat försöka krypa lite så smått och hennes nästa steg så småningom blir att resa sig och hitta alla intressanta knappar i ögonhöjd att stänga igen till dvdspelare och andra apparater i tvbänken. Det är ju ingen brådska ännu men skönt att kolla i tid. Jag har dock ett dilemma - jag hittar inte någon tvbänk med plexiglas eller liknande, som passar och som är snygg! De flesta är öppna vilket föranleder mig till att undra - har inte formgivarna barn??

Mia

12 kommentarer:

Kia sa...

Hej! Vi har en tv bänk eller skåp från ikea med plexiglas. Det är tre skåp och de på sidan har vi satt täckta dörrar för att dölja alla filmer och i mitten plexiglas där alla maskiner är.
Men ett tips. Plocka inte bort för mycket utan lär henne att hon inte får röra istället. Annars kommer det bli jobbigt när ni är hemma hos andra som har en massa prylar.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Johanna Stålros sa...

Det här med tvbänkar är en hel vetenskap, vi har letat i över ett år nu, jag tillhör dock dem som vill ha ett gammalt skåp med dörrar ;) kram Jobanna

Jenkan sa...

Vi har en skänk från Mio i serien Rosie som har nyklar på dörrarna! Kalasbra att kunna slänga in alla maskiner och låsa ;) Sen står mediaspelarn och TVn uppepå, men de är så långt upp att inte Novalie når dem!

Är det ok om jag länkar till dig från vår blogg?

Beas barnslikheter sa...

Förstår verkligen problemet! Vi har också en från IKEA, tror det är LIATORP, den sväljer ALLT och är dessutom trevlig att titta på OCH att all fin elektronik kan synas med.

Hem och Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hem och Lycka sa...

Kia - självklart ska vi det! Men det ena behöver inte utesluta det andra, barn är barn och det förbjudna lockar!

Lottaspace sa...

Oj jag minns då vi hade en låg tv-bänk och vår Max började stiga upp och "klappa" på tv:n.. Nu står den på en gammal skänk.
Hoppas ni hittar någon bra!
Kram, Lotta

Jenkan sa...

Vi är också kräsna, men har ett vitrinskåp sen innan i samma serie, så när vi hittade denna va de bara att slå till!
Vi har ju inte ens kakel i köket eftersom vi inte hittat något vi vill ha ;)

Hur går det med Filippas skrikande? Hur mår DU?

Jenkan sa...

Skönt att skriket har dämpat sig lite, men gnällandet är nog så tärande på en!
Hoppas verkligen ni får ordning på sovandet, för när dem sover dåligt blir det ju ännu mer gnällande..

När ska han ha semester?

Min man åker halv 6 och kommer hem 5, då sover han ibland middag ;) Jag har inga fysiska krämpor plus att Novalie är 100 gånger bättre nu än innan, så det går mycket bättre. När hon gnäller så får hon gnälla lite. Dock har hon börjat sova oroligt sen en månad tillbaka så vissa dagar är som ett töcken!

Jag känner mig så hemsk när jag längtar till kvällen så jag kan få egentid, men det är väl så i början...

Får du fortfarande hjälp av dina föräldrar?

Lycklig fru sa...

Vi har en jättebra bänk från IKEA ur serien Bonde. Tror tyvärr inte att den serien finns längre (hittar den inte på hemsidan), men den är snarare ett sideboard och ingen tv-möbel egentligen.
Mitt tips är att kolla sideboards och liknande. Dom är dessutom lite högre, så då undviker man att barnen kan nå tv:n.

Hoppas ni hittar något bra.

//Sofia

NerbyKatta sa...

Vi har en tvbänk, Markör heter den, från IKEA. Den säljs tyvärr inte längre, men jag fann våran på Blocket. Den är lagom hög, lagom bred och har 2 vitrindörrar och i mitten är det öppna hyllor. Har målat den vit, bytt knoppar och satt tyg i glasrutorna. Den blev tom bättre än i min fantasi :))
Letade åxå jättelänge innan jag kom på vad jag ville ha!! Men det var det värt!

Kram Katarina.

Svågern sa...

Tips: Vi gjorde egna dörrar av en bit plexiglas-skiva som vi försiktigt sågade till på bandsåg (vi lade en träbit ovanpå skivan när vi sågade). Sen borrade vi ett hål (med ett slött borr) i mitten längs ena sidan där vi satte in ett litet nyckelvred och så satte vi hörn-gångjärn med klämskruv på andra sidan. I skåpet skruvade vi fast gångjärnen + ett litet bleck för låsvredet.