tisdag 14 juni 2011

Tulta



Vi har en tulta med ögon blå
Med silkeshår och med öron små
Och mitt i mitten
Den lilla tippen
Så stor som så

Så mjuk som sammet är hennes kind
Och hon är gullig och tjock och trind
Med pyttehänder
Och två små tänder
I munnen sin

Och hon kan bita i sina tår
Och hon kan snurra så fort det går
Och hon kan äta
Sen får du mäta
Hur högt hon når

Och Tultan rufsar i pappas hår
Och ler och vinkar åt den som går
Och bakar kaka
Och vi får smaka
På allt hon får

I baljan plaskar hon, må du tro
Sen vill hon sova i lugn och ro
Som gräddtårtsbiten
Är tultaliten
Vad hon är go!

Sång: Carola
Text: I "Pling" Forsman, H Matthison-Hansen Musik: M Munthe

Den fina texten stod på baksidan av bladet som jag satte ihop och delade ut med ordningen på Filippas dop.

Mia

7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fin text, och din dotter är underbart söt! Kram Johanna

Inredningsfrun sa...

Å såååå ljuvlig lite sång och text. En liten tår trilla från min kind när jag hörde den.

Sötaste sången till den sötaste lilla tjejen :).

KRAM

// Inredningsfrun

Hus Nr.5 sa...

Åhh så söt hon är.....er lilla Tulta!! =)

Tack för tipset om Leila!

Ha de fint!
Kram Verra

IngerJohanna sa...

Underbar text! Vilken sötnos ni har!
Allt gott!

Sjöboden sa...

Sötaste!

Tack för tipset om Leila ;)

kram kram

Nattmia sa...

Söt låt och vad fint att ha med den på korten..

Kram Mia

Anette sa...

Vilken fin visa, den hade jag inte hört innan. :-)