onsdag 1 juni 2011

Pippi



Märks det att Pippi står högt i kurs? Filippa fick den fina dockan från sin morbror till sitt dop och somnade med den igår i ett hårt grepp i morfars knä. Hon släppte inte taget ens då och jag fick lägga ned både henne och Pippi i hennes säng ;-)

Tack snälla rara ni för pepp! Jag har varit på nytt läkarbesök och jag säger bara, vilken skillnad på läkare och läkare.. Jag kommer inte skriva mycket om detta så i korta ordalag så är min cysta är godartad men får inte växa mer, då blir det operation i så fall. Och så fick jag äntligen en diagnos på det jag egentligen sökte för (cystan fick jag liksom på köpet), en smärtsam sak som heter uretrit, något som måste behandlas omgående så att det inte ska bli kroniskt.

Nog om det, så skönt att kunna få barnvakt ibland när det krisar. Även mormor och morfar står högt i kurs hos Filippa trots att hon är riktigt blyg när de kommer, skjuter ut sin lilla underläpp och gråter en skvätt. Men så är det vansinnigt kul efter en stund och då är det skönt för en sliten mamma (av alla sina krämper som blivit ett antal nu; ryggont, nackont sedan tidigare, foglossning kvar, inflammation i båda handleder, sover dåligt och nu dessa två nytillkomna krämpor) att veta att hon är väl omhändertagen.

Visst är det underskattat med människor som bryr sig? Ett stort tack också till vännen H som visade sitt hjärta av guld häromdagen!

Mia

5 kommentarer:

Nattmia sa...

Pippi var en favorit för min dotter med som idag är 17 år.. Tackar Astrid för alla fina figurer..

Ja att ha vänner och familj som ställer upp skall man vara tacksam för är inte alla väl förunnat..

Hoppas du snart mår bättre och att cystan håller sig som den är så du slipper op..

Kram Mia

Hemmet i vitt sa...

Gud vad underbart att höra!! Inget får ju hända en av mina favorit bloggare ;) Hoppas du känner dig lite bättre redan nu utav att bara fått höra att det inte var så illa som första läkaren fick det att låta som.. Ha nu en helt underbar lång helg med familjen <3

Många kramar, HemmetiVitt

Kia sa...

Pippi är en bra tjej att ha som kompis. : )
Vad du går igenom då, inte kul! Har lite strul med datorerna så jag håller på att uppdatera mig lite. Tur att det var en snällis du hade och det kommer gå jättebra.

Ha en toppen dag och helg!
Kram Kia

Lina sa...

Hej!
Pippi är en favorit här hemma också! =)

Må så gott & sköt om dig!

Trevlig helg, kram, Lina

jenny sa...

vad gulligt :D