torsdag 9 juni 2011

Kök



I köket har vi numera som ni vet en stol till Filippa också. Ny men gammal, 50-60-tal kanske? Urcharmig om ni frågar mig, sånt går jag igång på! Den röda tejpen ska bort och säkras med nåt annat, en fin mjuk dyna istället för den provisoriska kudden ska dit och smakandet är i full gång.


Morot MMMMM (m som i mums)
Palsternacka MMMM
Potatis MM
Gröt MMMMM++


Det är dags att införskaffa vaxduk, gröten yrde runt Martins öron som fick äran att börja med den nya smaken. :-D Är inne på svart-eller mörktgråvitrandig för att matcha stolsdynor och annat grått i köket, var kan jag finna en sådan någonstans, ni som har koll?


Köket är jag nog dålig på att visa upp från detta hållet, jag gillar inte kakelfärgen som ni säkert minns men det är väl bara att gilla läget. En dag flyttar vi till nytt och då minsann ska det bli andra bullar! ;-)

Mia

12 kommentarer:

En liten bit kaka ♥ Änglamamma i Göteborg sa...

Eller 80-tal? :) Jag hade en sån när jag var liten och är ju född -84! Min går att "vika" så den blir som en låg stol med bord framför! Ser ut som er också är så... Mamma har kvar min i källaren så den väntar på syskon!

En liten bit kaka ♥ Änglamamma i Göteborg sa...

My bad...mamma hade den ju också när hon var liten och hon är född -56 :-)

Villa Carl Larsson sa...

Hej Mia. Vad fin den stolen var. Är hon redan så stor att hon sitter och smakar på mat hihi. Ja tiden rusar i väg vare sig man vill eller ej.
Vaxdukar kan du nog hitta på vilken tyg butik som helst. Åhléns har nog, övriga inredningsbutiker. Jag själv hittade hur många som helst på Hem och Hobby men vet inte om du har den butiken i din stad.
Lycka till. Kram Josefin

Lycklig fru sa...

Såna barnstolar är ju superfina. Förstår att du gillar den :)

Jag shoppar mycket tyger på nätet. Framförallt från Stoff & Stil http://www.stoffochstil.se/
Dom har en hel del snygga vaxdukar.
Jag gillar nätshopping överhuvud taget sedan man fick barn. Så praktiskt! :)

Kram Sofia

Louise sa...

Hej
Eran lilla Prinsessa sitter i exakt likadan stol som jag gjorde-det var 1962-så Du förstår vilket antikvärde den har :)

Kram
Louise

Jansson bygger hus sa...

Så kul med smaks porsjoner :)Lager du selv? Du gjør kanskje allerede på dette viset, hvis ikke får du et tips nå :)Mitt tips å lage hver sort for seg og klikke det ut i muffinsformer e.l.Så kan man lett variere hva lillan skal spise til middag. F.eks spiste Wilma i dag en muffinsform med mais/potet (da potet ikke er god å fryse for seg, en med gulrot, en med kylling og en med brokkoli :) med en klikk flytende smør blir det mums :)

Ha en god dag :)

Johanna Stålros sa...

Så charmigt, att ha en sån gammal fin stol! Kram Johanna

Anonym sa...

Gillar din blogg. Mysig och fin.

Angående vaxdukar så vill jag tipsa dig om att stoff och stil öppnar i Bäckebol på Hisingen den 20 juni =)

Hoppas matlusten håller i sig ;)

/Jessica

emilia sa...

vad fint med det blåa kaklet! tycker det är så vackert med färg, härligt att någon vågar köra på annat än vitt, vitt, vitt.
Kan bli så trist efter ett tag.
Urfint!

mammaxtre sa...

Åhlens brukar ha en massa fina tyger att välja emellan. Innan vi rev ut vårat kök för att bygga nytt så kunde jag bara inte stå ut med kaklet. Med målarfärg, anpassat till kakel, kunde jag förbättra i väntan på nyy kök. Ett tips till dig från mig.

Ha det fint

Lillafruluva sa...

Kakeldekor eller dekorplast på rulle är suveränt om man vill byta kakel billigt och enkelt!

Hanna sa...

ha en fin helg.
kram
Hanna