onsdag 29 juni 2011

Dopkort




Det var ett bra tag sedan vi skickade ut tackkorten för Filippas dop så nu kan jag visa fotografierna på bloggen också. Dopklänningen är ca 70 år gammal men har bara använts till min morbror och bror så jag tyckte det var på tiden att börja nyttja den igen för första gången på 30 år (!). Nu dessutom första flickan och jag hoppas på att kunna döpa fler barn i den förstås. Dopfilten stickades av min farmor till mitt dop och är därmed 34 år gammal i år. Minnen för livet!

Grattis Sandra (utan blogg), Anneli och Spacegirl som vann varsit kit Wettex! Och tack till Grayling Sweden som gjorde tävlingen möjlig samt till alla som deltog!

Det kommer snart en ny tävling så håll utkik!

Mia

7 kommentarer:

Jannicke sa...

så nydelig, både kjolen og jenten!! Klem J.

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så söt liten ! Nilla

Kia sa...

Så söt! Min mormor virkade min dopklänning till mig så den är snart 33 år gammal. Den har alla mina 3 tjejer döps i och även kusiner och så. Ska finnas/fanns en hätta till den också.

Kram Kia

Johanna Stålros sa...

Vilka dopkort!! och vad underbart med så gamla vackra saker, verkligen unikt! Kram i värmen/ Johanna

caisa k. sa...

Ni har verkligen en tulta med ögon blå... så vackra!

Här är det varmt värre ... puh... inte alltid så kul för småfolk, men man får svalka sig här inne lite mellan varven

mali-mo sa...

Nydelig bilde her, av den søte, søte vesle jenten din ;) Dåpskjolen var nydelig, såkjekt det må være å kunne bruke noe som har vært brukt i famiien før ;)

God klem!

Nattmia sa...

Så fin hon är i sin gamla härliga dopklänning.. Mina barn är med döpta i gamla dopklänningar.. Min dotter i pappas klänning och min son i min.. Kul när de kan gå i arv på det viset..

Kram Mia