onsdag 15 juni 2011

Blomster



Jag är pinsamt obekant med blomnamn och skulle vilja ha kunskapen om de vanligaste. Rosen i den underbara buketten vi fick av min vän H med familj när de besökte oss häromkvällen, är den enda tror jag som jag kan, resterande är som sagt höljda i okunskapens dunkel för min del. Eller jo, det kan månne vara en lilja och ett par nejlikor också. Piiinsamt värre! Men visst är de fina, en ljuvlig färgklick i det vita!

Tack till alla er som tävlade om docksängen, återkommer snart med vinnarens namn!

Mia

4 kommentarer:

Stinas butik sa...

Så fin bukett, jag tror det är någon sort av chrysantemum.
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Åh Mia jag hade sån tur att vinna presentkortet hos Lotta. Hur ska jag gå till väga nu så jag kan del av det när jag handlar hos dig?

Från en lycklig Josefin :)

Hanna sa...

vackra blomster.
kram
Hanna

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Härlig bukett :)

I den har du rosor, nejlikor, kryssantemum och alstroemeria. Det gröna är bla. salal och läderblad :)

Kram Carolina