fredag 6 maj 2011

Tur



Sicken tur man har när man har snälla föräldrar som reser 32 mil en gång i veckan för att avlasta och umgås. Ett stort tack till min söta mor och far som hjälper och underlättar, det betyder mycket mer än ni någonsin kan tro. Och Filippa lindar dem kring sitt lilla finger förstås, charmar och njuter av all uppmärksamhet.

Igår fick jag till och med hjälp att tvätta fönster och få hit en pallkrage. Utan att jag hade bett om hjälp, out of the blue! Allt sånt som får stå tillbaka när man har fullt upp med en liten tjej. Pallkragen som ska innehålla sommarens smarrigt goda jordgubbar är det tänkt!

Mia

3 kommentarer:

Hemmet i vitt sa...

Ja, det är inte alltid lätt att vara småbarns förälder! Skönt att höra att man inte är ensam om att tycka att det är lite jobbigt ibland :) Tack och lov så är min sambos pappa så förtjust i sitt barnbarn, så det räcker med att bara säga barnvakt så står han utanför dörren :) All kärlek åt föräldrar

mali-mo sa...

Så heldig du er som har god hjelp, selv om dere bor langt unna hverandre. Og så stor som veslejenten har blitt! Nyyyydelige blå øyne, og det har jammen min lillegutt fått også (selv om mine er grønne og pappaens er brune!) Her har vi akkurat hatt 4 mnd-dag ;)

Ønsker deg en flott helg!

marika sa...

Härligt med sådana föräldrar!
Min mamma kommer hem till mig efter jobbet (slutar 15) när hon kan och avbelastar. Så skönt.
Det är svettigt med nyfödda...

:-)

men de är tur för dem att dem är så söta och vi älskar dem så de gör ont.. ;-)