lördag 21 maj 2011

Smyckeskrin




Jag har ett gammalt smyckeskrin som min mamma hade i sin ungdom. Ett som spelar en melodi om man drar upp det. Något jag är hemskt rädd om och helst inte spelar allt för ofta för att speldosan inte ska gå sönder.

Ett smyckeskrin ville jag och Martin självklart att Filippa också skulle ha till sina söta smycken hon fick i doppresent. Så en av hennes presenter från sin mor och far blev något högst personligt med hennes namn på locket. Vackert, sirligt skrivet av Ylva Skarp. Och skulle hon hellre vilja använda asken till något annat när hon blir stor så går ju det förstås fint det också!

Mia

8 kommentarer:

Åsa sa...

vilket underbart smyckeskrin..ett personligt skrin som passar Filippa :)
ha en härlig lördag
kram Åsa

Ingela la la sa...

Vad fint Mia och vad kul med något gammalt som betyder mycket för er.

Kram

Hanna sa...

fint.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Tusen tack för den fina kannan, den är jättefin och kommer att passa bra på sommaren fikastunder, och som vas!
Kram Karin

Johanna Stålros sa...

Verklign ett personligt smyckesskrin- lyckost Filippa!!Önskar dig en fin lördag/ Johanna

Emma sa...

Så vackert och personligt! Jag är säker på att lilla Filippa kommer vara lika rädd om det som din mamma har varit. =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Dom är så fina dom där skrinen, vet dock inte om pojkarna skulle uppskatta dom som stora ;) men mamma kan behålla dom hihi!

Hoppas helgen varit skön
KRAM

Nattmia sa...

Jättefin ask och så snyggt skrivet..

Kram Mia