söndag 8 maj 2011

Magnolia





Den vackraste tiden är väl nu, är den inte det? Vi bor inte på gator i vår lilla by utan om små gårdar och varje gård har olika träd runtom, som små minialléer. Granngården en bit upp har de vackraste träden enligt mitt tycke, underbara magnoliaträd som blommar vansinnigt vackert just nu. Det gör nästan ont i hjärtat, så fint är det!

Jag hade nog hellre haft magnoliaträden på vår gård än de himalaya björkar vi har. Vackra de också förstås men så är jag ironiskt nog allergisk mot just björk (och gräs)..

Just nu har vi en rebellisk liten tjej här hemma som helst vill umgås med mamma till pappas stora besvikelse..
Vill helst inte göra något alls, bara krångla, sova anses som högst onödigt. Och med allt vad det innebär så får vi tyvärr stanna hemma från min väns dop av deras lilla pojke, något jag sett fram emot länge men det är en liten tjej som får gå i första hand istället (som det förstås ska vara)!

Mia

7 kommentarer:

Jannicke sa...

åå, magnolia er bare så nydelig!!
Ha en fin søndag, Mia!
Klem J.

Linda E. sa...

Vackert vackert :)

i min lilla lilla värld sa...

Fick ett sånt träd i present när jag fyllde 30 =)

Jepp, Wildingen började tidigt hihih

Johanna Stålros sa...

Magnolia är precis som du skriver helt ljuvliga! Fina bilder/ Johanna

Fiffiga Systrar sa...

Finns ju nästan inget vackrare än magnolia! jättefina bilder! / Emelie fiffigasystrar

Nattmia sa...

Magnolian är ett underbart träd och framförallt nu när den blommar så vackert..

Kram Mia

heidi sa...

kan känna doften ända hit :D h.www.bimbofashionblogg.fi