tisdag 10 maj 2011

Favoritplatsen hemma



I Inspirationsfabrikens tisdagstema denna gång är ämnet favoritplatsen hemma. Vet inte om jag har någon sådan egentligen men oerhört mycket tid spenderas i soffan (numera). (Ignorera krafset på soffbordet.) Filippa får sin mat här de allra flesta målen och jag slår slentrianmässigt på tvn måste jag erkänna. Så till vida att maken tycker det ser lustigt ut när två par ögon tittar mot tvapparaten ;-) Lite mysigt sådär när hennes humör tillåter vill säga...

Men så syns det på soffan också tyvärr att den hängt med ett tag. Vet inte hur många år man kan räkna med att en soffa hänger med numera? Fyra år är tydligen gränsfall för en brun Furninova så i höst ska det letas ny. Tips? Och ack vad jag är trött på fjärrkontroller som dräller, kanske dags att försöka få till en till samtliga apparater?

Mia

11 kommentarer:

Ingela la la sa...

Det blir mycket sofftid i början. Det är lite svårt att njuta av det när man är mitt i. Nu skulle jag önska att det var lite mer sofftid ibland ;)

Du har så fint här inne :)

Stor kram och hälsa maken

Ps: jag har äntligen köpt mig en systemkamera, nu ska jag bara förstå hur den fungerar oxå, hihi

Helena sa...

Så otroligt fint!

Jansson bygger hus sa...

Det tilbringes mange timer i vår sofa også :) Nå har ikke vi hatt den så lenge, men den virker til å ha god kvalitet. Den er kjøpt hos EM og er av merket Möbelform som lages i Sverige og har lang garanti. Du kan bygge sofaen som du vil! Og det beste er at prisen ikke er avskrekkende :)

Du får legge alle kontroller i en snygg boks :)

Ha en god dag! Mvh Elin

Mina dagar sa...

Så rofyllt det ser ut! Förstår att du trivs där:)

Lotta sa...

förstår att det är en favoritplats. Jättefint! Mysig blogg! Kram Lotta

Anonym sa...

Det finns två soffor jag skulle kunna tänka mig om vi skulle byta ut vår soffa så jag får väl tipsa om dem: vit Howardsoffa från JIO möbler alternativt Camera & Co från Fogia (även den i vitt). Kram LPW

Anonym sa...

Oj, fyra år bara. Det var inte mycket!

Ni har ju lådor på soffbordet, kan väl inte vara så svårt att rensa undan lite där och lägga fjärrkontrollerna i lådan.

Hem och Lycka sa...

Anonym - Det handlar inte om var fjärrkontrollerna ska förvaras utan antalet.. Men tack för din smått spydiga kommentar!

Nattmia sa...

Ny soffa vill jag med ha.. Vår är snygg att titta på men att sitat i den är inte det skönaste..

Fint har du det där vid tv'n iaf..
Att göra flera fjärrisar till en är inte fel.. De är ju inte speciellt vackra att ha framme så då kan det räcka med en :-)

Kram Mia

Livet på landet sa...

Tyckte jag bodde i soffan den första tiden med mina barn, i alla fall med första;)
Ser mysigt ut på din favoritplats!
Ha en fin dag!
Kram Helena

Luna D Sign sa...

Vad ljust och härligt rummet ser ut att vara.
Förstår att det är din favoritplats.
Kram Malin