fredag 1 april 2011

Vardagslyx



Tusen tack för alla tips, verkligen värdefulla! En del vet vi redan, en del har vi redan testat och nu därnäst på tur efter råd från BVC står att byta ersättning (Filippa vill nämligen inte bli ammad). Håll gärna en tumme! ;-) Idag fyller lillan 2 månader!

Inredningsinspirationen är kanske inte direkt på topp just nu, den mesta delen av min tid går till Filippa förstås. Men det behövs inte så mycket för att lysa upp vardagen och piffa lite - en bukett tulpaner eller vårblommor för några tior så är det fixat! Matbutikernas buketter och plantor är underskattade, duger alldeles utmärkt för mig och ger mig lite vardagslyx när tröttheten är som störst!

Så får vi se om jag lyckas lura maken idag igen, lyckas varje år, hihi! Kör ni aprilskämt?

Mia

18 kommentarer:

Jenkan sa...

Åh, en bukett tulpaner oavsett inköpsställe livar upp även om jag är toktrött (som idag)! Ska be sambon min köpa när han handlar idag!
Hoppas hon blir nöjdare av den nya ersättningen, att inte kunna trösta och tillfredsställa sin lilla är påfrestande!

Diggar dina skåp starkt, vi har samma stil hemma hos oss ;)

Fredagskramar!

♥ Fyra årstider sa...

Å Mia hoppas att det ordnar sig, minns alla dagar med min lilla flicka då hon var ett oroligt barn. Ha det så bra,du har det så fint.
Kram Lotta

Skatan sa...

Åhå...det kommer så mycket knasiga tankar när de små inte vill äta som man själv vill...håll ut, ni hittar snart en lösning skall du se. Lyssna på dig själv bara och skit i alla idéer om hur det "borde" vara.

Kram från en som själv har varit där du är nu...

Anna

Anonym sa...

Tack för en jättefinblog med mycket inspiration!! Jag är dålig på att lämna kommentarer, själv har jag småbarn och jag känner att en ventil i en ganska krävade vardag är att kravlöst titta runt hos alla fantastiska bloggare som så generös delar med sig av allt fint! Men jag läste ditt inlägg om lillstumpan - mitt råd är att gå på apoteket och köpa Sempers magdroppar, dyra men värd varenda krona och mer därtill, för våran lilltjej (och för oss!) var de magiska!! Det är ingen tröst när man är mitt i "kaoset", jag vet, men det kommer att bli bättre! Sköt om dig så gott det går! /Maria Wiklund

Kia sa...

Nej vi brukar inte köra med några aprilskämt. Har aldrig gjort.

Hoppas att hon gillar sin nya mat och att ni får en trevlig fredag!

/ Kia

Anonym sa...

Hej !

Läser för första gången din blogg (har precis börjat intressera mig för bloggar...) och den är super fin!

Ville bara kommentera dina problem med Filippa. Har en nu sjuårig son som det var mycket problem med när han var mellan 1-3 månader. Det visade sig att han inte tålde min bröstmjölk, han ville inte heller direkt bli ammad och skrek som besatt efteråt (så jobbigt när man bara vill dem väl). När vi förstod att att det var min mjölk som var problemet (efter flera besök hos läkare med provtagningar) så fick jag till svar från BVC att detta var inget som man talade om eftersom det är ganska ovanligt. När vi började med ersättning så försvann problemet på 2 dagar och sedan var det en nöjd och glad kille.
Så stå på dig och våga prova ersättning om du tror att det kan hjälpa. Våga lita på din magkänsla!

kram
Annica

Ingela la la sa...

Hoppas att det löser sig för er. Jobbigt när dom små inte är nöjda eller har ont. Tack och lov var vi förskonade från magont.

Trevlig helg och stor kram till er!

Pia sa...

Aprilskämt haha - i morges sa de i radioen, at broen ind til byen hadde fått skader pga jordbävningen i Japan, och folk måtte kun holde 20 km i timen over broen fören den blev stängt for good kl 14.30. Efter 1 timme var de tvungen at avslöre aprilskämten eftersom trafiken var gået i fuld stans over broen hahahaha:D

Emma sa...

Hoppas det ordnar sig med lilltösen! Vet själv hur bökigt det kan vara med amning och hur orolig och stressad man blir när de små inte mår väl.
Ha en fin kväll!

Kram Emma

Lycklig fru sa...

Får jag gissa att ni börjat med Sempers ersättning?
Anledningen till att jag undrar är att jag har gett ersättning till båda mina barn.
Med nr 1 så började vi med Sempers ersättning (när han inte gick upp i vikt som han skulle) men han blev väldigt gasig av den = en hel del magknip.När vi bytte till NAN så blev det mycket bättre.
Med nr 2 så började vi ge ersättning efter ett tag pga att han inte blev tillräckligt mätt på bröstmjölken. Började med NAN direkt då. Har funkat bra.

Hoppas verkligen att det blir bättre för er snart.

Kram

Skatan sa...

Nej - ärligt talat inte :) Fast jag kanske kommer att önska att det var så i morgon när sändningen drar igång!

mammaxtre sa...

Hoppas att det ska lösa sig med amningen.

Ha en fin lördag

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst duger dessa buketter alldeles utmärkt. Härlig vardagslyx!

Hoppas det löser sig med Filippa, det kommer alldeles säkert gå över.

Kram Marie

Drömmar och Lycka sa...

Hoppas innerligt att det ordnar sig för er med lilla Filippa :)

Ha en fortsatt fin lördag! kram Linnéa

Vardags lyx sa...

Hamnade här av en slump. Har oxå en liten Filippa idag 16 månader som aldrig velat bli ammad. Lyssna på din intuition och Filippa och skit i alla amningsmåsten och hur det "borde" vara. Tillsammans kommer ni hitta ett sätt som funkar finnemang. Ni kommer få mysiga mat stunder tillsammans. Själv var jag superstressad och påverkad av vad alla sa. Först när jag bestämde mig för att bara ge ersättning och strunta i vad allt och alla tyckte började det fungera bra. Prova Sempers magdroppar och en annan ersättning och försök att njuta. Du är en toppen mamma och tillsammans kommer ni fixa detta! Kram Jossan

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att det löser sig med lillan. Brukar ju göra det men man känner sig lite maktlös när man inte vet vad det är som är fel. Underbar bild, så enkel....

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej
Tråkigt att du inte kunde amma
tålamod lugn o ro och tro på dig själv, amning är trots allt det bästa lättsmält lagom temperatur, alltid med dig, finns inge bättre och amma ofta så får du mer mjölk det stimulerar mjölkproduktionen.
prova och ligg ner och amma vilar dig samtidigt o du slappnar av Håller tummarna, ett tips amningshjälpen kontakata dom om råd.Kram o Lycka till!!! en Sybsyster

Essay_Writer sa...

i like white