tisdag 12 april 2011

Påskpyssel



Påskpysslar ni? Pyntar? Jag ska i ärlighetens namn säga att här blir det väldigt lite av bådadera. Pysslar gör jag inte så mycket längre och med dopet nu på lördag blir det nog väldigt sparsamt med pynt också. Lite påskliljor ska dock in och god mat får det absolut bli! Ser fram emot påskmust, ägg, sill, prinskorv, köttbullar, Janson - å så gott det ska bli!

Mitt pyssel blir inte mer än att lägga de söta vaktelägg jag fick från svärmor i mina hjärtskålar (finns i butiken, den lilla på väg in). Enkelt, vackert och liiite påskigt!

Mia

10 kommentarer:

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

Påsken *pynt* blir sparsamt.
Lite ris med vita påskfjädrar, någon påsklilja/lösblomma
Sedan jag var barn hade alltid min mamma en *brun gammal ful hörna* som värpte godis i. Så det har följt med mig i mina påsktider. Dock ingen brun höna, men en vit ;)


God mat & påskmust e ett måste för mig! Med trevligt sällskap.

kramar Emmeli R

Beate sa...

ikke mye pynt hos meg nei...
påskeliljer og påske-egg er det lengste jeg strekker meg til...

kos deg med lille! lykke til med dåp!

klem beate

timjanoakleja sa...

Jag älskar att pyssla men det finns ju inte så mycket tid nu med bebis o allt. Men har iaf gjort ett fågelbo med - tro't eller ej - vaktelägg i! :)

Kram Birgit

Nattmia sa...

Pyssla gör jag väldigt lite så även påskpyntar men lite ris brukar få komma in..

Mysigt med dop, det är alltid så fint..

Kram Mia

Gnistra i Norr sa...

Så fint med de små äggen i den vita skålen. Här hemma har vi påskris som dottern dekorerat i skolan o imorgon tänkte jag ta fram några ägg och ev sätta ut några kvistar på trappan. Sedan får det nog räcka, påsken är så kort ändå.

Trevlig kväll.

StrandviksVillan sa...

Alldeles lagom påskigt tycker jag!
Så vackra ägg!
Javisst ser man fram emot maten ;)

Må så gott!

Madame Vit sa...

Påsken blir inte dekorerad hemma då vi återigen packar för flytt =)
Annars så blir det nog lite ris med vita fjädrar och vita påskägg med godis =) Till mina syskonbarn köper vi gigantiska ägg och fyller med lite godis och några presenter =) En mosters rättigheter att skämma bort hihih =)

Kram Fia

Kia sa...

Målar kanske nån kyckling med barnen, annars så sätter vi påskfjädrar i en buske ute. Inte så jätte mycket pyssel alltså. Nån kyckling här, påskkärring där och min höna av halm.

Ha en toppen kväll!
/ Kia

Ps. Dina ägg var himla fina.

Noamaja sa...

Alldeles ljuvliga och precis bara det som behövs!

kram

mammaxtre sa...

Jag är noga med att köpa påskpresenter till mina barn. Mer än så brukar det inte bli. Är vi hemma till påsken brukar det bli ris med fjädrar och annat fint. Detta i en vas utan vatten.

Jag är nog ganska så tråkig.