måndag 4 april 2011

Filippa




Idag för exakt 2 månader sedan låg jag på Östra där jag efter 60 timmars helvetesvärkar (och öppen endast 6 cm) fick reda på att det skulle göras ett akutsnitt för att få ut Filippa med anledning av hon inte mådde bra. Anledningen till det var en varinfektion i min livmoder som jag antagligen fick efter att vattnet gått tre dagar tidigare och jag inte fick komma in (gång på gång). Den infektion som hon också fick, som vi fick reda på sent samma kväll av en observant barnmorska på BB. Något som borde ha upptäckts redan på förlossningen kan man tycka. Men en knapp veckas vistelse på Mölndals BB och Neonatal, en massa antibiotika
till både mor och dotter så mår vi nu finfint (minus Filippas magkrångel)!

Men strunt samma nu, jag skrev för några dagar sedan att Filippa då fyllde 2 månader men det är ju idag och inget annat! Grattis hjärtat!

Mia

21 kommentarer:

Ingela la la sa...

Grattis till 2-månader! Hon är söt som socker, lik sin mor :)

Kram

Lottaspace sa...

grattis till söta filippa!2 månader redan?tiden går.. Kram,Lotta

jenkan sa...

Grattis till lilltjejen! Visste inte att ni hade en sån jobbig förlossning, hade aldrig orkat 60 timmar värkar! får ont i magen bara jag tänker på de...

Jenny sa...

Åh vad fin hon är er lilla Filippa!!
Grattis på 2-månadersdagen Sötnos!

Hoppas ni får en fin vecka hela familjen!

Kraam Jenny

KROnPRINSESSENE sa...

Så godt at det endte bra...
2 måneder er en herlig baby-alder :)
Minste min er 9 måneder nå... Månedene har fløyet avgårde. Ta vare på de fine stundene :)
Klem

Stinas butik sa...

Grattis underbara Filippa!!
Kram

Signe 1 sa...

vad bedårande sööt hon är!! grattis på 2-månadersdagen!

kram s

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

GRATTIS TILL FILIPPA!

Skönt att allting e över (värkarna) å nu man bara kan mysa å njuta!

kram Emmeli R

Trivsamma förändringar sa...

Vilken tur att ni mår bättre nu och fick hjälp! Tycker det är konstigt att man inte blir undersökt eller får komma in när vattnet gått. Har också en liten i magen, och här i Karlstad får man vänta 2 dagar efter att vattnet gått innan man blir igångsatt tror jag, tycker det låter länge!

Du har en jättefin dottet, hoppas magen slutar krångla snart! Kram

Anonym sa...

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla
skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8
Efter att du skänkt pengar så besök min blogg http://www.nattstad.se/classeslillablogg2

Emma sa...

Vilka underbara blå ögon - söt tös!
Ha en fin dag.

Kram Emma

Louise sa...

Grattispussa henne från mej-hon är ju sa vacker och fin

Hälsningar Louise i Vänersborg

Kurt-Bertil sa...

Grattis Filippa,Önskar mormor o morfar.

kattis sa...

Så fin hon är... Grattis på tvåmånadersdagen!

Sjöboden sa...

Hej Mia!

Åh vilken fin flicka ni har!
Hoppas magkrånglet reder ut sig.

Lampan köpte jag på Hemtex i julas och bokstäverna (6 cm höga) har jag köpt på Form o Interiör i Falkenberg.

Kram kram Caroline

Therese sa...

Jösses, vilken liten goding:) Skönt att allt gick bra tillslut, även om det var jobbigt att gå igenom.

Må så gott till er båda, kram Therese

Made in heaven sa...

Gratulerer! Så utrolig søt!!

Fyndasmart sa...

Hej vilken underbar blogg du har :)

Vill rekommendera en sida där du kan sälja eller auktionera ut allt du inte behöver längre.

Kostar ingenting att lägga ut eller att bli medlem.

Sidan heter www.fyndasmart.se

Ha det underbart

Nattmia sa...

Hon är så otroligt fin.. Hoppas hon får bukt med magen med så att allt bara är toppen..

Kram Mia

Annah sa...

vilka fina kort på lilla prinsessan. molly är strax före så tjejerna följs åt på livets väg ;)
vi hade tuff start på bägge våra prinsar och fick äntligen uppleva en normal start med prinsessan.
kram till dig/er

Essay_writer sa...

seeing a baby always makes me happy