fredag 15 april 2011

Dopklänning



På lördag döps vår lilla flicka, lustigt nog på min födelsedag men eftersom kyrkan var fullbokad långt före och efter så fick det bli så! Jag börjar bli nervös, inte bara för att Filippa förhoppningsvis ska visa sig från sin bästa sida i kyrkan inför alla men också för att allt ska klaffa och dessutom stå och blicka ut inför alla människor. Huu! Men vi är tre familjer som ska döpa våra små samtidigt så det kanske går att gömma sig bakom någon..? ;-)

Dopklänningen är gammal, ca 70 år men har bara använts till två pojkar, min morbror och min bror så det är på tiden att den tas i bruk igen och dessutom till en tjej, därmed det rosa bandet om midjan denna gång! :-D

Mia

8 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mia!
Vilken ljuvlig dopklänning!

Jag är säker på att Sötaste Filippa kommer klara ceremonin galant imorgon:)

Grattis i förskott på födelsedagen!

Kraam Jenny

Trivsamma förändringar sa...

Jättefin dopklänning!

Ni kommer säkert få ett jättefint dop i helgen. Söta Filippa kommer säkert charma alla och ta all uppmärksamhet ska du se ;-)

Kram Maria

Jannicke sa...

nydelig dåpskjole!
Masse lykke til,
og GOD påske!
Klem J.

Ingela la la sa...

Lycka till på lördag!

Visst är det skoj med en dopklänning som är lite till åren och har lite historia i sig?! Vi hade/har en sån vi med :)

Trevlig helg!

Stjärnor & Champagne sa...

Klart dopet går bra, om dom gråter vad gör det!!! Det kommer att gå som en dans. Jättefin dopklänning:) Kram Anne

kattis sa...

Lycka till med dopet, det går säkert jättefint!

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Vilken fin klänning, hon kommer se underbar ut i den och ni kommer få ett härligt och minnesvärt dop.
Kram o Lycka Till.
Annika

Hedvig och Jag sa...

Gratulerar på födelsedagen och lycka till med dopet!

Kram terese