söndag 6 mars 2011

Snödroppe



Vackraste vårblomman om ni frågar mig är snödroppen, så skir och så vacker. Med sina vita droppar lyser de i rabatterna, långt innan vi plockar fram vårkläderna. Dessa små kommer från svärmor, tycker synd om vårblommorna som står och huttrar allaredan.

Varje vår retar jag mig på att jag inte planterat snödroppar hos oss men läste nånstans att det kan vara lite känsligt om lökarna är för torra och att det är bättre att köpa som planta och plantera ut dem när de blommat över. Förvisso är jag lite sparsam med att göra om i trädgården och plantera nytt när vi kanske inte bor här så länge till men några snödroppar kanske ändå vore nåt jag ska satsa på i vår med andra ord?

Mia

21 kommentarer:

VitaVardagen sa...

Åhh, vår!! Vackra bilder :) Kram Johanna

emmelisvitahem.webblogg.se sa...

Vi vill ha vår, vilken vacker bild, nu blir man sugen på sol å vår :)

kram Emmeli R

MITT VITA HUS sa...

Åh jag med vill ha vååår nu:) Ha en underbar dag i solskenet med lilla härliga sötnosen:)

Kram M

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅÅ vår....Underbara bilder.Önskar dej en skön söndag.Varm kram Rita ♥

Petronella sa...

Härlig vårig bild! //Petronella

Hanna sa...

Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram
Hanna

Ensamma mamman sa...

Vilka underbara blommor! Våren är verkligen påväg nu! Kramar

Hemma hos sa...

Vacker bild! Man får riktigt vårkänslor!
Mvh MALIN

Trivsamma förändringar sa...

Jättevackert!
Jag tycker också om Snödroppar, det tycker jag att du ska plantera!
Så härligt med blommor som kommer upp ute i början av våren, så härliga vårtecken, och man blir alldeles lycklig!
Ha en skön kväll, kram Maria

Lilla gårdshuset sa...

Härligt med vårtecken! Då vet man att det fins hopp om en vår *ler*.

Kramis/Heléne

StrandviksVillan sa...

Underbar bild!!

Jag planterade en hel del i höstas, så nu väntar jag med spänning på våren och hoppas att nåt av det kommer upp :)

Ha så mysigt med lilltjejen!
kram, Ann-Christine

Form och färg sa...

Här kommer en bamse bamse kram och massor av grattis! Gud så roligt att lilla prinsessan kommit till världen, ser så otroligt välmående ut och att det verkar som om att ni mår bra trots att det var stökigt i början! Jag håller koll på er här i bloggen :) och som vanligt kommer det väl en beställning snart... jag längtar efter att vi ska öppna landet igen efter vintern och då behövs alltid lite smått och gott. Som sagt ett jätte grattis och många kramar från mig. Marie-Anne (gamla Casual Living)

mammaxtre sa...

Om du inte får njuta av de snödroppar du funderar på att plantera är det kanske onödigt :-)

De är vackra det håller jag med om. Om de är nyplockade är det bara till att gratulera. Ovan mina rabatter har jag ca en meter snö...

Ha en fin dag

Inredningsfrun sa...

Åååå jag håller med dig - snödropparna är bra helt ljuvliga! Jag väntar ivrigt på att de första ska titta upp ur snödrivorna här på the Island. Det dröjer nog inte så länge till.

Hoppas att du och er lilla familj mår bra och att bebisen växer så det knakar :)!

KRAM

// Inredningsfrun ;)

mylovelygrandma sa...

Så söta så söta! tycker gott du kan plantera några! själv har jag en balkong och där är de inte så glada för att växa.. haha :) däremot hade jag pelargonier som överlevde tills frosten kom i oktober. Mycket konstigt att de klarade sig så länge med tanke på att jag slutade vattna dem några månader innan dess :)
Ha en fin dag!
Kram Josefin

Pethra ~ du är din egen lyckas smed ~ sa...

Tycker jag helt klart att du skall göra, även om ni kanske inte blir så långvariga men då glädjer ni nästa som tar över. :o)

Vardagstugg sa...

Vackert! Här har det droppat från taken idag och man blir alldeles vårtokig ;-)

Trevlig kväll!
Annelie

Hildas hem sa...

Oj, har det redan kommit snödroppar?! De är underbara och skvallrar gott om att våren är på väg :)

Ha en fortsatt härlig tisdag!
Kram Sofia

linnea-maria sa...

Åhh snödroppar!!! Jag har inte sett några här uppe än . Kram /Therese

Sara Mårtensson sa...

Så fint med vårdroppar!

Vilken fin header du har nu. Foten är ju bara för söt!

Kram Sara

isabelle sa...

what a beauty!