tisdag 29 mars 2011

Ren och underbart doftande tvätt



Finns det något härligare än de där stunderna när man trippar ut på uteplatsen i lagom värme med ett glas saft och en tidning, ledig från alla måsten och bara kan njuta av lediga stunder? Och nåt annat härligt är tvätt som hänger ute och doftar fräscht, gott av både tvättmedel och frisk luft. Tyvärr har jag vare sig upphängning här hemma utomhus och inte heller kan jag hänga ut min egna tvätt eftersom jag har pollenallergi men jag får hålla mig till min första beskrivning istället ;-)

Hoppas på lite vårvärme och hämtning av våra trädgårdsmöbler hos svärisarna om inte alltför lång tid! Vi har fått in påfyllning av m a s s a flaskor Maison Belle i butiken, tvättmedlet är helt helt underbart och jag frossar lite extra i det när inte lillans små kläder är med i tvättmaskinen, då använder vi allergitestat och doftfritt. Bra förstås men jättetråkigt när tvätten inte doftar något längre. Så då blir det lite extra lyxigt när man väl får använda lite doft! ;-)

Tusen tack till er som röstar på mig!

Mia

9 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Ren tvätt lukt är fantastisk...För mig kan det räcka att gå förbi lägenhetshus och det doftar sköljmedel från tvättstugan. Kramkram Anne

Lottaspace sa...

Använder själv bara doftfritt och undrar i bland hur andra människors kläder doftar så gott.. kanske man kunde pröva på det där :-)

Mamma C sa...

Härligt gott med rendoftande tvätt.
Kram Mamma C

Vackra Magnolia sa...

åh så mysig blogg hit kommer jag igen =)
Kram Tina

Trivsamma förändringar sa...

Åhh så härligt det är när man kan hänga tvätten ute!
Tänk att det äntligen är på väg att bli vår på riktigt! Så gött!

Ha en skön kväll, kram Maria

Mina dagar sa...

Åh, så underbar bild!
Kram

Linda & Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gottegrisen sa...

Jag använder alltid doftfritt tvättmedel och njuter istället av doften av mina barn. Sniff sniff :o)

Frida sa...

Nyfiken på tvättmedlet! Finns det i vanlig handel? Har också pollenallergi, men uteslutar jag sängkläderna brukar det gå hyfsat! Fin blogg förresten, hit kommer jag åter :-)