söndag 13 mars 2011

Ommöblering



Efter noga övertänkande så har vårt lilla vitrinskåp som stod i hallen bytt plats och ersatt pilasterhyllan i vardagsrummet. Pilasterhyllan åkte hem till mamma och pappas vind (sparas till nästa boende) och det blev betydligt mer plats i hallen för Ellis Corners packade paket på väg till kunder och inkommande leveranser plus barnvagnen förstås. Mycket som ska rymmas i vår pyttehall som ni förstår! Men varför byggs hallar så förtvivlat små och smala? Tur att vi la ned tid på att kolla upp och välja en av de smalaste barnvagnarna!

Ni missar väl inte alla seriestarter på tv denna vecka? Grey's anatomy (ons), Desperate housewifes (ons), Körslaget (lör)och nya Off the map (ons)!

Mia

16 kommentarer:

Signerat Karin sa...

Vilken vackert skåp.

Ha en bra dag!

Hemma på Landet sa...

Det är så fint det där skåpet.:-) Kram Stina

Camilla sa...

Det ser ut att passa bra där det står nu :) Mycket fint skåp!!

Helena Dovier sa...

Hallar kan aldrig bli för stora, tycker jag! Jag har en stor hund och tidigare hade jag två i samma storlek, och då behövs massor av utrymme när man ska ut på, och in efter, promenaderna.
Kram från Helena

agnes och vendela sa...

Vilket fint skåp! de kan man aldrig få för många av. Våran hall är för smal också...man får stå på led när man ska in!

Kram från Agneta ♥

Nattmia sa...

Det skåpet var ett snyggt ett :-)
Hallar är ofta smala och små, vilket jag inte heller fattar.. Fast vår hall är rätt stor men istället är det tre dörrhål och en trappa i den så svår att möblera..

Ha nu en bra start på denna nya vecka..

Kram Mia

BBQ VILLAGE sa...

Ja trångt ska det vara, för att inte tala om tvättstugor, fattar inte hur de kan vara så små i ett i övrigt ganska stort hus. Ja ibland vet man inte hur de som ritar hus tänker....om de tänker.

Ja Desperate Housvifes är iaf efterlängtat härhemma ;)

Kram F

Anette Willemine sa...

Haller er ofte alt for smale, det er ikke så lett å møblere.
Skapet ditt er vakkert, Mia!

Ønsker deg en deilig tirsdag!

Klem,
AW

marika sa...

Tack Mia för din kommentar på min blogg!
Jag har börjat knåpa ihop mitt förlossningsbrev, känner att det mest är för min och min sambos skulle också.
Sen kan ju det bli allt ifrån så man önskar så klart.
Men viktigast är att bebisen kommer ut till världen frisk.
Tack för en så himla fin blogg!
Filippa är lovely.

(längtar ihjäl mig snart)

Kram Marika

Alba Linea sa...

looks very nice! warm wishes and a happy day! di
;0)

Ingela la la sa...

Det där skåpet är riktigt fint och visst var hallen hallen trång. Jag kommer ihåg hur vi körde omkring vagnen när vi bodde där.

Jag har börjat läsa Svenska B och Engelska B på KOMVUX här i Kungsbacka för jag hade inte den behörigheten. Kanske att jag läser vidare till hösten om jag kommer in. Just nu så jobbar jag halvtid, jag har tagit tjänstledigt resten medan jag pluggar. Känns jättekul!

Hoppas att allt är bra med er.

Kram

Smått och gott hos Lina sa...

Väntar på öppnandet av Ellis på torsdag :-)

Fint skåp.

Kram Lina

Lilith sa...

Vilket underbart vackert skåp! Ser verkligen ut att passa perfekt där det står.
Håller med om att hallar oftast är alldeles för små... Vår är väldigt smal och det blir proppfullt när vi båda ska trängas där med två ivriga hundar. Vågar knappt tänka på var man skulle få plats med någon barnvagn sen den dag det blir aktuellt...
Ha en fin fortsättning på veckan! Kram

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Det där skåpet är jättefint där det står nu.....skåpet är ju SÅ fiint! :) Hoppas ni har fint väder så ni kan vara ute o promenera med lilla hjärtat i vagnen och få lite ljus och värme...här har det varit jättefint idag o då har man jobbat hela dagen...Ha det gott!´Kram Annika

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Vilket vackert skåp!

och jag förstår precis vad du menar med hallen - min gör mig nästan galen! Nästan först på min önskelista för renovering av vårt hus (efter nytt kök) står en groventré i anslutning till tvättstugan.

Ha en fin dag!
/krisitna

Kia sa...

Plats i hallen är bra att ha när vagn och annat ska få plats!

Jag har en sak till dig hos mig om du vill ha.

/ Kia