tisdag 1 mars 2011

Klädförvaring




Det där med förvaring är lite klurigt när man bor lite trångt, tre personer och två verksamheter i en liten trea föranleder till att man inte har uppsjöar av saker och kläder. Tyvärr på ett sätt, skönt nog på ett annat förstås eftersom det leder till att jag rensar minst ett par gånger om året men så har vi ändock möbler och saker hos mina föräldrar och hos mina svärföräldrar i väntan på ett större boende. Något som jag är så vansinnigt trött på, vill ha alla våra saker här hos oss förstås och inte behöva välja bort något som inte längre får plats och som vi absolut inte kan eller vill göra oss av med. Tur att man då har snälla föräldrar som har plats.

Tisdagstemat i Fabriken är klädförvaring och vår är inte rolig att visa upp, vanliga garderober i sovrummet hyser våra kläder medan det mörka linneskåpet tar hand om våra sänglinnen. Filippas kläder fick jag göra plats för i en av våra garderober och till min stora förvåning gick det bra efter att ha rensat i höstas så hon har nästan en hel garderob för enbart hennes kläder. Men så hamnar hennes pyjamas lätt tillgänglig för natten i den rosa fickan på sängen och koftan för stunden när vi ska ut hänger på hennes Juno. Det ska upp en hängare bakom dörren för lite av hennes kläder som används för stunden, perfekt när man kan hysa och inte visa upp!

Mia

5 kommentarer:

Stinas butik sa...

Ser jag rätt jag tror lilla Filippa finns i sängen, så fint!
Kram från farmor

the shed sa...

Så gulligt, hoppas ni får en bra dag!

Kram kram

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Så fina bilder! Vi har inte heller så mycket förvaring så man får vara duktig på att rensa och växla mellan sommar- och vinterkläderna.

Fina barnkläder är ju så fint att ha hängandes framme - den varianten kör vi med på. Tjejkläder är ju aningens rolgare förstås. En klänning är så mycket vackrare än ett par jeans! :)

/Kristina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Ett jättegrattis till er alla tre! Jag har inte varit in på bloggarna på evigheter! Har helt missat att lilla Filippa är född:)

Förstår att det var en pärs att gå igenom allt stök vid förlossningen! Skönt att ni nu är hemma, friska och krya.
Ta hand om er riktigt nu. Och än en gång grattis till ert lilla underverk:D

Kram Susanne

mylovelygrandma sa...

Så gulligt! Lilla Filippas klädförvaring var ju alldeles ypperlig att visa! :) Ha en bra dag!