lördag 19 februari 2011

Retro



Det blir tvära kast mellan bebisinlägg och inredning men så är det ju även i livet, inte sant?

I arbetsrummet samlas lite retroprylar, här dominerar makens saker och ting även om jag är med på ett hörn förstås ;-) Det suger lite i loppistarmen men har inte riktigt ro och ork att ge mig ut ännu så jag får tåla mig ett tag till. Först ska det planeras dop nämligen.

Funderar på vilket mitt bästa loppisfynd är, kanske Luciakronan för 30 kr ändå - vilket är era?

♥ Mia

10 kommentarer:

Livet är Underbart sa...

Mitt bästa fynd är nog den virkade kappan till lilla E för 30 kr ifrån 30-40 talet el dyl, eller frågar man lill killen här hemma så kom bästa fyndet idag. En hel väska med utklädnings kläder. T o m sköld och svärd i trä. Han var så glad så han grät en skvätt. Det är lycka! kram kram

en smula vitt sa...

Ja det är som sagt tvära kast i livet när man har barn...
Mitt bästa loppisfynd är nog antingen den fula blå lådan med hjul som jag köpte för 40 kr och målade om till en vit leksakslåda(finns på min blogg)
eller min sockerlåda som jag faktiskt FICK av min svärmors granne. Hon kunde inte förstå vad jag skulle med den där gamla lådan till...
Ibland har man tur.
Sköt om er!
Kram Petra/

Pia sa...

Bästa loppisfynd... hmm - det måste være en gammal stor flaska med porslinlock til 5 Kr. Ser at de sälges i butiken til 250 Kr;-) Ellers alt bra med de små her, holder på at inreda pojkrummet, men tycker jag er trött konstant...; Hoppas du får lite sömn innimellan:)

Kram Pia

mammaxtre sa...

Vad härligt med ett dop som stundar.

Ha det gott

Birgitta sa...

Så söt hon är eran lilla Filippa.
Förstår att ni är lyckliga som fått komma hem och kan slappna av tillsammans.
Önskar er allt gott.
Kram Birgitta

It's a house sa...

Åh så mysigt med dopplanering! Vilken tuff start ni fått på bebislivet, hoppas att fortsättningen blir lättare för er alla!

enannanhelena sa...

Kikar in här lite på ett bananskal, nåja :), via fabriken alltså. Även om jag inte "känner" dig så väl, har nog bara varit förbi här ett par gånger tidigare, så vill jag i alla fall gratulera till nedkomst & hemkomst!

Tvära kast var det ja... det bästa loppis- (eller auktions)fyndet, tycker jag oftast är det senaste köpet. Ibland spelar inte priset störst roll utan känslan i magen, att just DEN bara måste man ha! Någon som känner igen sig? :)
/helena

Trivsamma förändringar sa...

Mitt bästa loppisfynd hittills tror jag är min tallrikshylla eller hörnskåp för 100 kr. Det ska målas, men just nu står det bara i garaget. Tallrikshyllan kom upp på väggen häromdagen iallafall.

Mysigt att planera dop!

Kram Maria

Hemma på Landet sa...

Så mysig bilden är.:-) Kram Stina

Vita maränger sa...

Ja, bästa loppisfynd måste va sockerskålen i pressglas för en tia...jag älskar den.
Men du...den där luciakronan var ju urcharmig...vill ha nuuuu!!!

kram