torsdag 10 februari 2011

Filippa


Foto: Pappa
Bäddningen á la Mölndals Neonatal får fortsätta lite här hemma för att hon ska vänja sig
vid en annan säng, stumpan behöver trygghet.

Som många av er redan förstått så har vi blivit tre, så äntligen. Tack till alla som redan gratulerat oss!

Väntan var lång, jag gick 13 dagar över tiden med ca 60 timmars djävulska värkar som inte ledde nånstans trots att vattnet gick, turer fram och tillbaka till förlossningen och att jag om och om igen inte fick stanna kvar så kom hon då äntligen ut. Men så gick det som det gick, läkaren trodde troligtvis på grund av vattenavgången och missarna att skicka hem oss så blev det komplikationer då jag fick en infektion i livmodern som Filippa också fick och ledde till ett akut kejsarsnitt. Både mor och dotter har fått antibiotika, Filippas kur fortgår fortfarande men vi fick äntligen åka hem lite i förtid på permission från BB/Neonatal tack vare att hjärtat nu mår bättre men vi måste förstås tillbaka för kontroller ett litet tag. Vi blev dessutom flyttade från Östra till Mölndal vilket tog hårt på krafterna att rätta sig efter ett nytt BB och ett nytt Neonatals ordningar mitt uppe i. Att vi mått uruselt alla tre trots lyckan över att bli tre är nog inte så svår att förstå..

Så skönt att idag äntligen fått komma hem efter strama tyglar på BB och Neonatal, lillan sover sött i sin säng och vi ska försöka koppla av och komma till ro efter en helvetisk vecka. Det har aldrig varit mer underbart att få komma hem och kärleken till vår lilla dotter är gränslös!

♥ Mia

147 kommentarer:

Bodil sa...

Stort, stort grattis till det söta lilla underverket.

CowRoad sa...

So glad to see that Fillipa has finally been born: she looks absolutely gorgeous! :-)

CowRoad sa...

Ooops, I spelled her name wrong, so sorry about that!
Marjan/ Seattle

FruFly★Heidi sa...

Gratulerer så mye med lille vakre Filippa! Forstår at det har vært en veldig tøff uke (og noen tøffe uker før det også mens du ventet på overtid), men nå håper jeg at dere får ro og kan nyte barseltiden fremover. Det er en overveldende tid, men en stor, stor lykke!<3 God klem fra Heidi

Renia sa...

congratulations! :)))

MITT VITA HUS sa...

Stort grattis Mia och Martin til lilla tösen, vilket underverk:) ta hand om er nu!

Kraaaam Mia

Pethra ~ du är din egen lyckas smed ~ sa...

Ett stort grattis till lilla Filippa. Efter en liknande förlossning förstår jag hur tufft det har varit för er men jag hoppas att det känns bättre, lycka till!

Kramar
Pethra

Villa Nordåker sa...

Stort Grattis till er lilla dotter och jag hoppas ni mår bra trots omständigheterna.

Kram
Malin

Bokcaféet i byn sa...

Ett STORT, varmt JÄTTE grattis från Skåne! Så fantastiskt för er att ha fått hem er lilla bebis nu!
Trist att bb-upplevelsen blev så negativ, jag stötte på en sanslöst oförstående läkare under mitt långa värkarbete och kan förstå er känsla av maktlöshet under din förlossning. Märkligt att man ska skickas korsan och tvärsan under ens livs viktigaste och mest utlämnande händelse. Tur det kommer ut ngt så fantastiskt av händelsen! Ännu en gång, GRATTIS till er lilla tös!
Kram Anna i Skåne

Lindis sa...

Stort grattis till detta fina underverk!!!

Medea sa...

Stort grattis till den lilla ljuvliga flickan.

Smått och gott hos Lina sa...

Åå vilken sötis!!! Stora kramar till er alla! Hoppas att ni kan snabbt glömma det hemska och tänka bara på det härliga!

Grattis!
Kram Lina

the shed sa...

***GRATTIS!***

Till ert lilla knyte, kram Tina

Hanna sa...

Åh så underbart fin. Ett stort Grattis.
kram'Hanna

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken ljuvlig liten tös!!
Sköt nu om er och vila mycket, det kan ni behöva efter det äventyret!

Stor grattiskram!
Annica

Anna sa...

Så söt hon är! Stort Grattis till dottern!

Shyme sa...

Stort grattis till lilla Filippa!

Helene sa...

Ett stort grattis till er fina dotter! Hoppas att ni alla mår bra trots allt!
Kramar Helene

Ulrika sa...

Vad glad jag blir :)
Stort grattis till Er <3

Ljuvligt Hemma sa...

Ååååh vilken liten sötnos... Stort grattis!!!! Kram kram.

alegni sa...

vilken pärs, men huvudsaken är ju att ni mår bra nu.
stort grattis till hela familjen och all världens lycka till lilla filippa!
kram
ingela

Cathrine sa...

Grattis till den lille! Roligt för er att all väntan är över

Kram Cathrine

Karin sa...

STORT GRATTIS!!!!!!

*malin* sa...

Stort GRATTIS! Hon är verkligen jättesöt.

Fröken Grönkulla sa...

Grattis till lilla söta Filippa :)

MVH Fia

Jenny sa...

Stort Grattis till er alla tre! Hon är ljuvlig Filippa! :)

Sköt om er nu och njut!


Kraam Jenny

Jordgubbar med mjölk sa...

Grattis! Åh vilken liten söting! Vad tråkigt att ni fick en sådan omtumlande början! Jag förstår att det är skönt att vara hemma nu! Ni får bara vila och mysa nu och lära känna varandra! Kram!

Anonym sa...

HEJ på er!
Fick nyhetsbrevet av er idag! GRATTIS till lilla FILIPPA!
Önskar ER ALL lycka och tycker ni gör helt rätt som ligger lågt med e-butiken, vi lovar att komma tillbaka! Kramas, njut och gråt(för ibland känns det som de enda rätta..)
Livet med en liten e ju fantastisk men kan oxå va rätt jobbigt..Sömnbrist, hormoner, skrik och gråt, otillräcklighet, omställningen, ingen egentid, ingen partid ... Tycker man pratar för lite om det, Jag kände att första tiden va riktigt tuff MEN nu e lillan redan 8 månader och jag mår mycket bättre, och njuter av det "nya livet" Det är ju olika för alla.. Hur som helst, önskar er alla lycka!
STOR KRAM FRÅN ALEXANDRA I ÖSTERSUND

Karin A sa...

Åh vad roligt (om än jobbigt!) Mia. Massor av grattis till söta underverket Filippa. Ta hand om er och njut!

Kram Karin

Marita sa...

hjärtliga gratulationer till hela familjen! sån lycka!
~marita~

Fliikkans Kreativa Sida sa...

Stort grattis till lilla Filippa !

Jessica sa...

Åh herregud vad glad jag blir! Usch och fy när det blir infektioner och tråkigheter, men skönt att ni är hemma nu och mår bra!

Stort stort grattis till lilla Filippa, underbart namn!

Kram Jessica

Camilla sa...

Stort GRATTIS till er!! Hon är ju så underbart söt :)

caisa k. sa...

vilket vackert flickebarn
och vilket fint namn ni valt.
Så fin bild!

Varma gratulationer till hela familjen.

Hoppas ni alla får må bra nu.
kraam.

mammaxtre sa...

Stort Grattis! Vad skönt att vänatn äntligen är över.

Sköt om dig

Drömmar och Lycka sa...

Stort grattis till er lilla flicka! Tråkigt att ni trots lyckan fick en jobbig start, men hoppas nu allt bara ska bli bättre :)

Kram Linnéa

Carin sa...

Bedårande....

Stort GRATTIS!

Kram Carin

Designe sa...

Stort grattis! Hoppas ni får lite lugn och ro och att ni snart mår bra allihop!
Kram :)

Anonym sa...

Stort grattis till en underbart söt liten flicka!

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till eran lilla tös.Underbart namn Filippa.Hoppas att ni mår gott.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

Stjärnor & Champagne sa...

Jag säger bara GRATTIS och hon är ljuvlig vännen/ Stor kram Anne

Jennie sa...

Å vad fantastiskt! Vilken liten ängel ni har fått! Skönt att ni mår bra trots omständigheterna.... Ha det så mysigt i den lilla bebisbubblan nu och sköt om er! Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Åh Mia, mitt varmaste grattis till er alla tre! Underbart att få se ert lilla knyte äntligen ♥. Skönt att höra att ni fått komma hem nu! Jag förstår precis vad du menar - aldrig har väl hemma varit så underbart som efter en sådan resa!!

Största lyckönskningarna & varmaste kramen från mig!

Jes ♥

Vintage House sa...

Ett jättestort GRATTIS till er lilla prinsessa...
Fy vad jobbigt ni har haft men skönt att ni mår bättre...
TA hand om ER och njut...
kram
sandra

Maria sa...

Grattis till er söta tjej!
Sköt om er och se till att vila massor efter er jobbiga vecka!
Kram

Linda sa...

Äntligen!! Å bedårande söt är hon också :) Stort grattis!
Kram Linda

Stinas butik sa...

Välkomna hem med vårt underbara barnbarn, all lycka till er alla tre!
Kramar i mängd

HOUSE OF SVEA sa...

Grattis Mia! Helt underbar! Ta hand om er och rå om varandra =)

Kram Anna

Kurt-Bertil sa...

GRATTIS till Mommors o Morfars lilla charmtroll.

Hemma på Landet sa...

Grattis!
Härligt!
Kram Stina

Lady Pion sa...

Åh ett stort grattis till er underbara lilla flicka! Förstår att det måste vara tufft med så omtumlande förlossning och vistelse, men nu är ni hemma och kan vila upp er och sköta om er som familj!

Barn är oerhört starka och kommer ge er mycket styrka och glädje!
Stort grattis igen! Kram Jenny

Vardagstugg sa...

Stort grattis till flickan!

Annelie

Anonym sa...

Stort grattis Maria - Filippa er underbar!:-)

Kramiser

Ullis/Leva på landet sa...

Stort grattis till er! Hoppas att ni mår bättre och får ha det skönt tillsammans.

kram Ullis

Jannicke sa...

ååå, hun er nydelig! Vakkert navn også!!
Gratulerer SÅ mye, det var utrolig godt å høre at fødelen er overstått...
Nå håper jeg dagene videre blir rolige og fine..
Ønsker deg og din lille familie <ALT godt :o)
Stor klem fra søs.

Gnistrande snö sa...

Varma gratulationer!

Stor kram Katarina

mali-mo sa...

Så nydelig hun er!

Gratulerer så masse, masse ti deg, og til dere!

Ja, akutt keisersnitt er ikke kjekt. Jeg har hatt to nå, og det har vært fælt hver gang.

Bruk tidene til å hvile deg masse, så kommer kreftene snart tilbake ;)

Nyt dagene hjemme! Stor klem!

Fjällsnipan Sofia sa...

Grattis till eran lilla stumpa.
Hoppas ni båda blir bra snart så ni orkar mysa riktigt ordentligt!

/Sofia

Hus Nr.5 sa...

Hej och GRATTIS till lilla tösen!!! =)

Låter ungefär som min förlossning. Blev precis likadant där. skillnaden var att jag slapp kejsarsnitt...men kämpade i 14 timmar efter jag satts igång.3 dagar innan gick vattnet, och vi fick bara fara fram och tillbaka. Till slut blev fostervattnet infekterat., Blev en vecka på Neonatal.
Bella fick oxå ligga så inne i en rullad handduk. =) Mysigt!

Skönt att vara hemma nu kan jag tänka mig! =)
Många varma kramar!

PS. Hon är sååå söööööööt!!!

// Verra

En liten bit kaka ♥ inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

*kram* och grattis <3

Trivsamma förändringar sa...

Stort grattis till lilla söta Filippa!
Fint namn ni gett henne.
Hoppas ni mår bra alla 3 nu när ni fått komma hem! Kram

Signe 1 sa...

Stort grattis till ert lilla unerverk!!! det största i livet!

kraam s

Anonym sa...

Grattis till en underbar liten Filippa!
Och ja, de sitter inte utanpå. Känner igen din berättelse litet grand; min bebis kom efter 29 timmars värkarbete och då hade jag varit vaken i 48 timmar i sträck. Epiduralbedövningen tog bara i vänster lår och min lilla flicka fick också en infektion och vi fick åka ambulans till barnkliniken på ett annat sjukhus 5 mil bort.
Rörigt och kaos var bara förnamnet. Men det gick över.
Nu är min dotter 15 år och det är andra sorts stormar som gäller...
Kram från Annette

Anonym sa...

Hej!!Läser din blogg jämt och det är mycke pga att jag bara älskar eran webbshop.Jag har ingen egen blogg men i alla fall så vill jag bara önska er ett stort grattis till Fillipa.Jag vet exakt vad ni har gått igenom..jag gick också över 13 dagar med min första och det blev akut kejsarsnitt och han mådde inte bra när han kom ut.Minnena kom tillbaka när jag läste din blogg.Är så glad för eran skull att allt gick så bra.Kramar i massor/Victoria

atmosphere sa...

Hej Mia & Martin!
Stort grattis till lilla Filippa!!!
Har följt er hela vägen, men du vet ju själv hur det är när jobbet tar all tid.
Ni har har funnits i mina tankar och jag gläds med er!
Tycker hon liknar dig som hon är fotograferad lite underifrån.
Men snart får vi väl se fler bilder, och så småningom kanske hon får följa med på en tur till stan och Atmosphere, så att jag får träffa lilla underverket.
Stor kram till er alla från
Ingrid

Cнaяloттε sa...

Stort grattis till det lilla underverket!! Se till att mysa ordentligt nu och ta hand om er :)

SynnePynne sa...

Gratulerer så masse, det var godt å høre alt er bra med dere.

Pass på å hvil deg masse så kommer kreftene tilbake, må bare være litt tålmodig:-)

Kos dere masse med Filippa!

Synne

Tillsammans Hemma sa...

Stort Grattis till ett litet fint Filippa - "Knyte"!
Ta hand om och njut av varandra och ert lite nya liv tillsammans ♥.
Hej från Loo.

Mina drömmars hus sa...

Stort grattis till er underbara underverk.
Ta hand om varandra
AC

Farbror m fam sa...

Stort GRATTIS
och lycka till i fortsättningen

Moa sa...

GRATTIS! Till er söta dotter. Stäng butiken, mys och njuuut!! Jag har själv en 2-mån tös och tider går så fort så fort...kram till familjen

Gottegrisen sa...

Stort grattis till er lilla Filippa!

Annika- Jag Älskar VITT sa...

STORT grattis till er och lilla underverket! Filippa var ju et helt underbart val av namn oxå. Kram ! Annika

Hildas hem sa...

Jag blir alldeles tårögd av din fina text! Stort, stort grattis till lilla underbara Filippa!

Förstår att det varit jobbigt för er och att det är skönt att nu vara hemma!

Stor kram
Sofia

Jessica sa...

Stort grattis till er fina lilla dotter!

Kram ♥
Jessica

Love and be proud sa...

Åhhh jag blir så himla rörd! vad skönt att höra att det har gått bra!!! :) Vilken sötnos hon är och vilket fint namn ni har valt!!! :)

GRATTIS! GRATTIS!

kaos i ett vitt hus sa...

lik mamma va? brukar det inte vara tvärtom i början? skönt att ni fått komma hem! den första tiden är ju dessvärre inte alltid så enkel.. men hoppas det blir desto lättare med annat nu då! :)
stort grattis till underverket!
kram, ninna

Jennie sa...

Ett jätte grattis från mig och min lilla familj till eran söta dotter. :) Kram kram

Åsa sa...

super grattis till den underbara dottern Filippa :)lycka till i er nya roll..föräldraroll :)
kram Åsa

Josefine-Elvine sa...

Stort grattis till er fina lilla flicka! Kram

Ingaredstoka sa...

Så kul! Grattis till er båda till det lilla mästerverket! Bedårande söt!
Susanne

anna k. sa...

*En stor suck av lättnad* Äntligen är hon här Mia - och vilket vackert barn ni fick!

Skönt att höra att allt verkar bra, trots alla hinder på vägen. Håller tummarna att ni nu får vila ut och att ni alla repar er så fort som möjligt!

Stort, stort grattis!

en smula vitt sa...

Ett Jättestort GRATTIS och många lyckönskningar!!!
Vad skönt att ni mår bättre nu.
Vilken fin liten tjej ni fått.
Ta det nu lugnt och lär känna varandra. Glöm alla måsten och lev för stunden och njut tillsammans alla tre.
Stor kram/

Madicken sa...

Varmt välkommen till världen lilla Filippa! Jag är så glad att allt har gått väl. Har också haft min son på neonatal i samband med födseln, så jag vet hur jobbigt det är. Njut nu! Jättekram!

Madame Vit sa...

Ville bara säga grattis till lilltjejen =) Hoppas att alla ni mår fint och njuter =)

Kram Fia

Vitt och Blått sa...

STORT grattis till er båda! Välkommen till världen lilla Filippa!

Kram Ewa

mitt skärgårdsliv sa...

Stort grattis!! Njut av den underbara babytiden! Kram!

Gotlandsliv sa...

Åh så fin hon är! Stort grattis!

mylovelygrandma sa...

Åh grattis till er! hon ser helt bedårande ut! tråkigt att ni blev sjuka men bra att ni mår bra nu! All lycka till!! Kram!

Syster Yster sa...

Stort Grattis till underverket!!! Förstod nästan att det var något som avvikit från det normala. Skönt att ni är hemma nu. Ta hand om er och försök njuta trots den stökiga starten.

Kram
Anette

Louise - Kvinnlig målare och mamma till Hampus sa...

Grattis till lilla Fillipa! Många lyckoönskningar! /Louise

Kia sa...

Ett STORT grattis till er och hoppas allt blir bra snabbt!
Ett litet underverk helt klart. : )

Kram Kia

Villa Carl Larsson sa...

Åååh grattis till en så söt Filippa!! :) Måste kännas underbart. Nu längtar jag ännu mer. Jag har själv en liten knoddis i magen som ska komma i juni :) Kramar och lycka till med er nya familjemedlem.

Emma - white avenue sa...

Vad roligt! Hon ser ut att ha det riktigt gossigt där hon ligger! Vad skönt att ni har fått komma hem och introducera den lilla för hennes nya hem! Nu är ni tre! Sötaste namnet har hon fått också! :)

GRATTIS!

Kram från Emma

StrandviksVillan sa...

Åååh, hon ser alldeles underbar ut!!

Förstår att ni haft det jobbigt, har varit i liknande situation själv. Skönt att ni fått komma hem nu och mår bra till slut. Släpp alla måsten nu, bara ta det lugnt, vila och njut av varandra. Kommendera andra att göra allt som behöver göras ;)

STORT GRATTIS!!
Lycka till och kram,
Ann-Christine

Hanna sa...

Älskade bloggvän, stort grattis till er. Hoppas ni får vara friska nu och att lillan växer på sej. Kram

Inredningsfrun sa...

Såååå härligt att hon äntligen kommit till världen å så bedårande hon är!! Stort grattis och en massa kramar från mig till er!!

// Inredningsfrun

Smycket Piffa sa...

Stort grattis till er söta lilla dotter.
Som ett extra litet grattis får du välja ett valfritt smycke från mig, jag gör namnsmycken, och maila mig din adress. Paketet kommer sedan inom kort med posten.
Gå in på piffa.dinstudio.se och välj ett smycke, eller om du har någon idé på hur du vill att det ska se ut så beskriv det så ska jag göra mitt bästa:)
Kramar Anette

Villa Humlebo sa...

Varmt Grattis till er lilla prinsessa!
Ta hand om er och koppla av och njut så mycket det går!

Kram Mia

Ulrika sa...

Ett jättegrattis! Nu är det mycket mys som väntar :-)

Kram från Ulrika

Nattmia sa...

Massor av grattis till lilla söta tjejen.. men vilken jobbig start för henne och för er.. Hoppas ni snart alla mår helt bra och kan njuta fullt ut av bebistiden..

Kram Mia

Anonym sa...

Ett stort grattis! Kram LPW

Marits vita skrin sa...

ÄNTLIGEN är hon här. Stort grattis till er.

Och vad skönt att ni fått komma hem, förstår att du längtat hem efter en sån tuff resa.
Njut av tiden nu och hoppas ni mår mycket bättre nu du och sötaste lilla Filippa.

Kram på er 3
Marit

Jessica sa...

Stort Grattis till ert Underverk! Finns inget som går att jämföra med denna underbara upplevelse, för varje dag blir kärleken större. Underbart namn ni har valt, jag har själv en liten Filipha på 2,5 år.

Lycka till och NJUT!!!

Kram

Jessica sa...

Stort Grattis till ert Underverk! Finns inget som går att jämföra med denna underbara upplevelse, för varje dag blir kärleken större. Underbart namn ni har valt, jag har själv en liten Filipha på 2,5 år.

Lycka till och NJUT!!!

Kram

Postadress Torslanda sa...

Ett litet underverk! Grattis till er!

Postadress Torslanda sa...

Ett litet underverk! Grattis till er!

vita hjärtan på tråd sa...

Stort grattis!! Vilken sötis!! Härligt att höra att ni mår bättre och att ni fått komma hem!

Ha det så mysigt!

Kram Linda

Mamma C sa...

Ett jätte grattis till ert underverk. Vilken fin liten tösabit.
Kram Mamma C

Magda sa...

Stort grattis!

Cattis sa...

Åhh vilken sötnos!!
Ett stort grattis till dig/er...
Njut av underverket till fullo!

Kjamis Cattis

Drömlägenheten/Caroline sa...

Stort grattis till underverket!

Krya på sig mamma och dotter!

KRAM!

Anonym sa...

Stort grattis!
Kram Ida

Lena Kristina sa...

Stort GRATTI*S till ert lilla underverk.

Jag kan nästa känna den underbara doften av nyfödd bebbe, det finns ingen goare doft i hela världen :)

Hoppas ni kan krya på er nu och njuta lite av den allra första tiden av att vara tre. De första månadrna är magiska och de kommer aldrig tillbaka så jag hoppas verkligen att ni kan vara i er lilla bubbla och bara njuta.

Varma kramar
L

♥ Franska Liljan ♥ sa...

ÄÄÄntligen är hon här!!!
Mina allra varmaste lyckönskningar till er alla tre!


Stor kram Helena /franska liljan

Anonym sa...

Ett jättestort grattis till er alla tre =) Vilket fint namn ni har valt.
H/ Cilla.

Carina og gutta sa...

Vakre lille Filippa.

Popprinsessan sa...

Ett STORT grattis till er! Vad underbart att ni äntligen har ert lilla underverk hos er!

Hoppas nu att ni kan stabilisera er hemma och bara få njuta av er nya lilla familj!

Kram!

marika sa...

STORT grattis!! Skönt o höra att allt är bra med mer, vilken liten going ni fått :)

Kram!

Dona blogg sa...

Stort, varmt grattis till allra finaste Filippa!

Kram
Pernilla

Fröken Grön sa...

Stort grattis! Så skönt att ni är hemma igen, efter alla komplikationer. Och vilket underbart namn ni har valt!
Önskar hela familjen en skön helg!
/Anna-Karin

Villa Hemmet sa...

Grattis!

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken sötnos.
Grattis till den lilla.
Och lycka till med allt.
ha en trevlig helg.
Kram

Grodmamman sa...

Super stort grattis till Filippa!:)
Aldrig kul när det blir strul, men skönt att ni mår bättre allihop.
Kramar

Linn sa...

gratulera så mykje med nydelege Filippa!

No kan alt berre bli betre :O)

-helgeklem

Vita rosor och förgätmigej sa...

Åh, så härligt! Grattis till er underbart söta lilla prinsessa... Äntligen är den långa väntan över. Visst är det så att man knappt minns hur livet var innan de kom trots att det bara var någon vecka sedan. ;0)

Kram och ta hand om er/ Anna

Ida sa...

Åh grattis! Sköt om er nu! Kram Ida

Jenni - Snickarsbacken sa...

Ååh så underbart söt liten tjej! Grattis Maria! Vilket fint namn ni valt! Kram och sköt om er. h.Jenni

linnea-maria sa...

Åh vad ni har kämpat! Jag vet hur det är att få en första jobbig förlossning. Samtidigt som man är mitt i ett trauma så gläds man ändå åt att man har ett levande barn. Lycka till nu och ta hand om varandra <3 <3 <3 <3 /Therese

Annas Lycka sa...

ååååå så fin! Stort grattis! Nu kan det bara bli bättre! Hoppas allt är finfint med er nu framöver.....

Kram Anna

Fru Westman sa...

Grattis! :)

Sari sa...

Stort, stort GRATTIS till er alla!
Vad fin hon är!
Hu, vilka dagar ni gått igenom....
Skönt ändå att allt gått bra och att ni är hemma nu. Lycka till med allt!

♥ Fyra årstider sa...

Å jag blir alldeles varm...så söt och så fin. Tänk att nu är ni äntligen tre efter allt ni varit med om. Så härligt.
Kram Lotta

Lycklig fru sa...

Vilken liten sötis! Stort grattis!

Johanna sa...

Stort grattis! Hon är underbar :)

Lottaspace sa...

Grattis till en underbar liten Filippa! Jobbigt med en tung förlossning, men nu kan ni bara mysa och njuta!
Kram, Lotta

Annah sa...

sitter här med glädjetårar mia, stort grattis till er vackra lilla prinsessa. är så glad för er skull. kram anna

Anonym sa...

Vill bara säga stort GRATTIS. Fick själv en dotter 7/1. Härligt att ni nu till slut fått komma hem och rå om varandra. Fint namn.
//Maria K

Fru Sirlig sa...

Hjärtliga gratulationer till er lilla tjej!

Min Maja har redan fyllt tre nu men minns känslan och storheten i att äntligen få se och hålla sitt lilla barn. Jag vet ju också hur länge ni väntat på henne och nu är hon här, underbart!

Kram till er alla tre

himmel och hav sa...

Stort, stort grattis till er lilla Filippa! Hon är verkligen bedårande! Kram kram!

Lilla gårdshuset sa...

GRATTIS till det lilla underverket! Sååå ljuvlig.

Kramis/Heléne

Linnéa sa...

Grattis till lilla familjen!!! Är så fantastiskt glad för er skull. Och så fin hon är där hon ligger och sussar sött.

Kramar// Linnéa

NerbyKatta sa...

Stort GRATTIS till den otroligt söta dottern!!

Myys på :)

Kram Katarina

Pysselsyster sa...

Hjärtligt lycka till med er söta lilla tös!

Helt Enkelt sa...

ett stort grattis!!

Louise Alexandersson sa...

Välkommen sötnosen

Anonym sa...

Hej

Fick själv komplikationer med min graviditet. Hade enorma smärtor på höger sida vid magen samt bak på ryggen. Åkte då till Östra men blev hemskicka två gånger. De sa att jag bara hade förvärkar. Till slut började jag spy av smärta och tack vare min underbara man som stod på sig, tog dem ett kissprov på mig. Det visade sig att min njure hade expanderat då Liam min son låg och tryckte upp allt urin. Min njure mådde inte bra. Så fort de fick provsvar sprang dem in med morfin och bad om ursäkt. Hade inte min man sagt ifrån hade de skickat hem mig igen!

Njut nu av din underbart söta dotter! Det är ni värda efter allt ni har gått igenom.