fredag 21 januari 2011

Virkat och vackert



Beräknat förlossningsdatum är imorgon lördag men nope, ingen bebis ännu.. *suck* Och jag tror inte att h*n har några tankar på att lämna magen ännu heller även om jag har lite småkänningar och trodde det var på g i onsdags. Med tanke på att Göteborg är ett av de få områden i Sverige där man få gå hela 42+6 dagar, en vecka längre än ni andra lyckostar innan man blir igångsatt så känns det lite sisådär. Att vänta ända till 10-11 februari, nääee tack! H*n blir ju inte direkt mindre med tiden! Med ett nu konstaterat högre blodtryck får jag in lite oftare nu till BMG för extra koll, skönt att de håller koll på oss!

Den vackra filten i regnbågens alla färger är virkad av min kära mormor som gick bort för 15 år sedan nu, så synd att hon inte fick träffa vår lilla bebis. Tänk vilket arbete, jag skulle hemskt gärna vilja lära mig att virka men trots flera idogna försök så har jag fått lägga ned virkpinnen för gott, det går inte trots beskrivningar och stort (nåja) tålamod!

Mia

37 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag ska hålla tummarna för att h*n tittar ut i helgen.

Inte kul att bara gå och vänta... tro mig jag vet hur det känns.

Kram Teres

FruFly★Heidi sa...

Jeg tenker litt ekstra på deg nå i disse dager! Håper beibisen snart vil komme ut til dere! Lykke til når det braker løs!<3 Klem fra Heidi

Mina drömmars hus sa...

Vilken otroligt fin filt

Håller tummarna för en söndagsbebbe

Ha en skön fredagskväll
AC

anna k. sa...

Åh, nu börjar det att dra ihop sig *hoppar* och jag är så nyfiken och spänd på att äntligen få se denna efterlängtade bloggbebis - stor pepp inför förlossningen till dig och din käresta, tänk snart blir två hela tre!!

Stor kram Mia!!

kjersti sa...

Kjære deg,
jeg skjønner godt du er utålmodig om dagen...
Jeg vet ikke om du har prøvd det, og det er kanskje for sent nå, men selv tok jeg modningsakupunktur da jeg gikk gravid med Lukas.
Jeg rakk å sette nåler 2 ganger, for nøyaktig på termin kom han:)
Håper du slipper å gå mye over, jeg krysser alle fingre og skal tenke på deg:)

God klem

Lilla gårdshuset sa...

Jättevacker filt som din mormor har gjort. Näe det hoppas jag verkligen inte att du ska behöva gå över så lång tid. Hoppas på en helg-bebis;).

Kramis/Heléne

Hanna sa...

Ha en fin fredags kväll.
kram
Hanna

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Vad fint det blev med sängen och allt..
Hopas att du inte behöver gå över tre veckor iallafall..

Lycka till !

Kram Sirpa

ingen vanlig dag sa...

Så spännande! Vilken dag som helst nu då. Själv gick jag över 8 dagar, det var ungefär då som jag tänkte att nähä det blir ingen bebis men så satte helt plötsligt bara igång.

Så fin filt du har och extra kul att det är din mormor som har gjort den.

/Kristina

ANETTESHUS.COM sa...

Å, Mia - så spennende!! Skal tenke masse på deg, hålla tummarna;)) Håper deres lille snart vil ut ... Tenk fine tanker, marsjer litt fram og tilbake i stua - hvil deg og samle krefter til den store styrkeprøven;)) Masse lykke til - dette går så FINT!

STØRSTE klemmen
Anette:)

Nilla sa...

Vilken underbar filt! Lycka till!

Jannicke sa...

..masse varme klemmer og gode tamker til deg!! LYKKE til! Klem søs

Hemma hos oss sa...

Så vacker filt- det SKA vara lite färg i barnrum! =)
Hoppas du mår bra och önskar dig en trevlig helg!

MITT VITA HUS sa...

Såå fin filt:)

Nu får du äta en massa färsk ananas så kanske liten kommer:) för nej tack jag skulle inte heller vilja vänta till nästa fyrtiotre veckor!!

Kram kram

organic-lizzi sa...

Åhhh!! Sååå spennende:-))
Millioner av varme tanker & Stooor klemmm ......& du for et vakkert teppe ♥

Beate sa...

hold ut vennen!
nydelig teppe!

nyt helgen

klem beate

Karin sa...

En sån fin filt, ni har så fint hem.

Är det alltså imorgon det är beräknat - såå spännande.
Lycka till med allt när det nu blir.

Nattmia sa...

Håller tummarna på att lilla bebisen vill komma ut snart.. Sååå tråkigt att gå över tiden, jag gick över 7 dagar med första och 14 dagar med mitt andra barn, urtrist...

Kram Mia

Anonym sa...

Vilken fantastisk filt! Hoppas att bebisen nu kommer idag som beräknat. Ett stort lycka till! Kram LPW

Sjöboden sa...

Åh vad spännande!! H*n kommer säkert när som helst. Min första kom 13 minuter efter utsatt dag :)
Jättefin filt!

kram C

Linda sa...

Ett måste att gå in varje dag för att kolla ifall att det kanske finns tendenser till att vara på G...
Häftigt att få gå i "väntans tider" genom din blogg :)
Kram Linda

Hanna sa...

Aaaahhhhh, jag sitter som på nålar varje gång jag kikar in här. Är så spännande att se när den lill* har tänkt att komma. Stooooora kramar från mej

Mamma C sa...

Så fin den var filten, nu får vi hoppas på att den lille tittar ut snart.
Kram mamma C

PartyLite Helena sa...

Jättesöt filt till lill*n :-) Har tänkt på er extra mycket idag! Hoppas ni får en fin helg :-)

Tänkte på datumen du skrev om. Den 11 feb. Roligt datum då 11-02-11, för 110111 har ju redan varit. Annars är väl 11-01-22 bra? eller vad säger bebben om 110125, årets första lönedag :-) Medför väl glädje livet igenom :-)

Nä nu blir det inga fler gissningar! Lill*n får komma här den själv önskar :-)

Kram till er!

Helena/franska liljan

the shed sa...

Men snart så..jag väntar med dig.

Bamsekram Tina

timjanoakleja sa...

Åh vad spännande, nu är det ju ändå nära! Jag bor också i Göteborg, visst är det segt att man kanske får vänta tre veckor efter BF... Men 80% brukar väl föda senast en vecka efter så det är säkert snart dags för dig också! Jag har en vecka till BF imorgon...

Underbart söt filt, vad roligt att ha det som minne av din mormor även om bebisen inte får lära känna henne.

Tack för tipsen om säng, jag får kolla upp sebrasäng!

Kram

Karin A sa...

Är det något på gång ännu? :) Den virkade filten är så fin, den gör en på så glatt humör.

Lycka till!
Kram Karin

Mira sa...

Önskar er lycka till med det som komma skall ... den som väntar på nåt gott ... :-)) Vilken underbar filt, härliga färger!

Kram o lycka till !
/Mira

popetotrora sa...

Den virkade filten är fantastisk!! Så färgglad och härlig!!

Lycka till med lilla bebisen, som ju lär titta ut när som helst!

Jennie sa...

Jag hoppas verkligen du slipper gå och vänta så mycket längre, igångsättning är inget vidare... Men jag håller tummarna för lill*n kommer så fort som möjligt!

Jättefin filt! Visst är det roligt att ha kvar saker från sina nära och kära som inte längre finns i livet. Jag värdesätter verkligen det jag har kvar efter min mormor t.ex. filtar och annat för det känns som om dom fortfarande finns i ens närhet....

ha en mysig söndag, Jennie

Hwita Villan sa...

Vilken vacker filt!

Jaa hörrödu, nu börjar det blir dags :-). Så spännande! Se fram emot den mest fantastiska upplevelsen i ditt liv!

Stor varm kram till er, de här sista dagarna innan ni får träffa just er fantastiska bebis!

mammaxtre sa...

Vad härligt att du tagit tillvara på den oerhört vackra filten. Vad fint.

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
så vackert o fint!
Älskar den där barnsänger så fin!

vilken mysig pläd
ha en fin söndag
kram Tina

Husprojekt Drömhus sa...

Hej vad kul att hitta till din blogg! Jättefin säng, från sebra? Filten avr också tjusig! Hopaas bebben kommer snart! kram & Lycka till, Tiina!

Anna sa...

Vilket fint hem ni har!
Skickar lite styrkekramar en dag som denna! Hoppas underverket tittar ut snart!

Cнaяloттε sa...

Nu har vi inte hört nått på ett tag :) Har bebisen i magen tittat ut kanske? Väntar med spänning på ett underbart svar :D

Ulrika sa...

Hej, Vilken fin blogg du har! Vi är några inredningsintresserade mammor som håller på att starta upp en helt ny websida som lanseras i mitten av november i år som heter Minidecor. Det är en jättekul hemsida tycker vi, som ska fungera som inspiration för alla som inreder barnrum. Det som är unikt med Minidecor är att man enkelt laddar upp bilder under olika specifika kategorier och det innebär att du själv väljer vad du vill visa upp från ditt barnrum. Man behöver alltså inte ha ett färdigt superstylat barnrum för att våga dela med sig av sina bilder utan det räcker att man har en detalj eller en fiffig lösning som man vill visa upp. Man ska lätt kunna bläddra bland bilder i de olika kategorierna när man är på jakt efter idéer om en speciell detalj i barnrummet. Du kan läsa mer på sidan: www.minidecor.se.

Nu till min fråga, efter att ha sett dina jättefina bilder på barnrum och andra idéer så undrar jag om du vill var en av de första som lägger upp några barnrumsbilder på Minidecor? Det tar bara några minuter. Vi lägger i gengäld ut en direktlänk till din blogg samt lägger upp en bild från din blogg och en länk på sidan "Läsvärt!" där vi kommer att skriva om utvalda bloggar och butiker. Länken kommer att ligga uppe nu när vi lanserar sidan i november. Vore jättekul att få se några av dina fina bilder på sidan! Hör av dej till oss om du har några frågor på minidecor@home.se, annars ser du exakt hur man gör på sidan som heter "hjälp". Maila oss sedan den blogglänk vi ska lägga ut så ordnar vi det!

Bästa hälsningar // Ulrika