söndag 9 januari 2011

Vårlängtan eller vintermys?



När regnet öser ned över den vackra snön och minusgraderna tickar nedåt undrar jag ju om det är dags att längta efter våren? Inte ens en vinterälskare som jag gillar ju inte tö och definitivt inte när det sedan fryser på igen, fullkomligt livsfarligt!

Vinter eller vår - vad säger ni? Med risk för att bli nedröstad så röstar jag ändock för vintern ett par månader till, vi behöver den ljusa snön när det är så mörkt och våren kommer nog till oss ändå så småningom.. Det är ju bara januari ännu och snön ligger konstigt nog kvar fortfarande men när det börjar bli slask och blask kan vi vara utan!

Mia

23 kommentarer:

Hanna sa...

underbar bild.
kram
hanna

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag vill gärna ha vår inne, men våren ute får dröja till slutet på februari, början av mars:)
Vårvintern är ju bästa tiden att vara ute, så den vill jag inte missa!

Du har ju dessutom något riktigt spännande att se fram emot närmsta veckorna:)

Susanne

Lady Pion sa...

Oj vilken härlig bild, nu suktar jag ju ännu mer efter våren, solen och fågelkvitter! Men får nog hålla med dig, att hellre snö och vitt ett tag till och sen vår än regn och slask som det varit i några dagar nu.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...:)

Kram Jenny

MITT VITA HUS sa...

Vinter, men framför det gärna höst sen sommar...Våren är fin på sitt sätt men tja jag vet itne bara all snö smälter så är jag glad:)

Ha en fin söndagskväll vännen, kraaam

Camilla sa...

Jag vill verkligen att snön ska ligga kvar. Som du skriver så behöver vi den ljusa fina snön för att slippa allt det grå i dessa mörka tider. Idag har det varit lite deppigt med töväder och regntunga moln. Nä, ge mej mer minusgrader och snö.. Våren får gärna vänta (utom här inne då jag hellre vårar till det lite) :D

Hem ljuva hem sa...

Jag håller med dig, vill ha vinter ett tag till annars är risken att våren får ett bakslag om den kommer för tidigt. Men i slutet på mars så är den välkommen, men det är skönt bara när man börjar känna solen värma.
Ha en fin vecka..
kram Anneli

Signe 1 sa...

nej, jag röstar på vår!:-) håller på att längta ihjäl mig trpr jag, hihi...

kram s

Annah sa...

mia, nu är det inte långt kvar för dig heller. jag ligger 2 veckor efter, men skall få snitt datum imorgon. håller tummarna för dig och bamsekram till dig o fina magen.
/Anna

Trivsamma förändringar sa...

När man ser din bild längtar man verkligen till våren! Men jag håller med dig, det är bara januari och det är en vintermånad, naturen o allt annat är inte redo för vår än, så då kan det lika gärna få vara massor av snö och ett par minusgrader så att det ligger kvar, tills det är dags för våren på riktigt! =)

Hoppas det blir bättre väglag när det är dags för er att besöka BB, kram Maria

Jessica sa...

Håller med dig till tusen! Jag fullkomligt älskar vintern och snö, men inte slask! Vad som helst utan slask eller frusen slask då..

Hängt upp nya gardiner i vardagsrummet så nu känns lite som en liten nystart och vårigt :)


Fast mina nusnäs ljusstakar får stå kvar tills nästa helg...men sen åker de ut!

Åppå Källbackan sa...

Jag tror jag anpassar mig ganska mycket efter årstiden. Är det sommar vill jag inte att den ska ta slut, och likadant med höst och vår... däremot skulle vintern få vara lite kortare än vad den är nu ;)

Stinas butik sa...

Ja du Mia,det är nog inte bra om våren kommer snart, bättre att vi har lite vinter ett tag till.
Kram

Mina drömmars hus sa...

Klart vi ska vinter några månader till. Vintern är underbar tycker jag.
Må så gott
AC

Sandra | Inspirera Mera sa...

Jag röstar på våren :)

Vita rosor och förgätmigej sa...

Klart vi längtar till våren! :0) Hur går det för dig med graviditeten gumman? Nu är det tungt!!!!!

Kram/ Anna

mittlillaknytte sa...

Jag håller med, vintern får gärna vara kvar ett tag till, det är så vackert med snö! Men inget kul när det är som nu, töar och fryser på om vartannat, rena isgatan överallt...

Tack för din kommentar hos mig, kom på att jag råkade kommentera med min andra blogg häromdagen; har även en trädgårds/pyssel-blogg, timjanoakleja.wordpress.com. Startade Mittlillaknytte-bloggen när jag ville skriva om graviditeten men lite hemligt, men nu har jag outat även på timjanbloggen. Slår nog ihop båda när barnet kommer ut! :)

/ Birgit

♥ A Cup Of Emilia ♥ sa...

Hejsan Mia :) Tack för din fina kommentar hos mig! Vad glad jag blev att du gillade köket :) Jag är för tillfället en riktigt "vårlängtare." Jag gillar inte heller slask och precis som du skrev, det är ju livsfarligt när det sedan fryser på när det har töat.

Härlig bild du har tagit!
Ha en fin dag! Kramar från Emilia

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Tjusig bild!

Vinter... säger jag som bor på det södra halvklotet och inte sett snö på sju år ;-)

Kram från ett otroligt regnigt Australien♥

Kia sa...

Det jag gillar med vårt avlånga land är just årstiderna. Tycker det är mysigt med skiftningarna.
Hade man alltid sommar skulle man inte uppskatta den på samma sätt.
Alla årstider har sin charm och just nu ska det vara vinter ett tag till.

Kram Kia

Hwita Villan sa...

Så säger du tills du ska plöja genom snöhögarna med barnvagnen ;-). Nä nu är jag redo för vår!!

Kram M

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Vinter får det gärna vara ett tag till, om det inte töar vill säga! :) Även om snön skulle försvinna är det ju inte varmt i luften ändå, så vinterkläderna behöver vi ha ett tag till, så då kan det ju lika gärna vara kallt!

Lavendel & Romantik sa...

Hejsan inte är det långt kvar nu innan ni får gosa med bebis härligt önskar er all lycka. Kram på dig/er Majsan

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej så fina bilder får en längtan till våren!Tycker också det är härligt med allt det vita även fast jag har en viss längtan till det gröna!Ha en mysig dag Kram Tina