lördag 29 januari 2011

Vårfeeling



Ljuva vintersol, det är inte ofta vi får träffa dig men håll med om att det lyfter de dagarna hon väl dyker upp? Ironiskt nog är det första jag tänker på vad jag behöver fota för bloggen och Ellis, hihi! Reflexskärmar och stativ i all ära (lite överkurs för min del) men dags- och solljus är ju bäst förstås. Men det får gå fort, hon försvinner i rasande fart..

Lite vårpiff i hemmet med tulpanerna maken köpte med sig hem, nu tyvärr vissnade, ska se om det kan bli några nya istället. Rosa och vita är mina favoritfärger på blommor förutom lite grönt förstås - myrten och murgröna är också vackert! Ranunkel, syrén, lavendel, krokus, förgätmigej - åå, ni hör ju, liiite vår- och sommarlängtan har jag nog i alla fall! ;-)

Mia

54 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

En så vacker bild och vilket underbart rum ni har!
Visst njuter man av solglimtarna som hittar in idag!
Önskar dig en toppen härlig dag!
Kram Anna T i Skåne

Stinas butik sa...

Fint Mia, jag tror det är lite vår i luften!
Kram

Livet är Underbart sa...

Önskar en skön helg och håller tummarna att du får åka till BB snart. Vid den här tiden förra året låg jag o Ellen på neonatal och hon hade precis lärt sig att amma 17 dagar gammal. Svårt att fatta när man ser henne flyga fram över golvet. kram kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det skönt när solen kikar fram... bara en stund att få lite ljus gör så mycket.
Och visst märker man att det är ljusare på eftermiddagarna... såå skönt!

Hoppas bebisen snart vill titta ut så jag får veta om det är en han eller hon... jag är nyfiken :)

Ha det gott vännen,
kram Marie

Kia sa...

Visst är det härligt när solen tittar fram och snön gnistrar!

Den som väntar på något gott...
Min första kom en vecka över de andra två kom på dagen. Kommer inte ihåg hur jag kände med första? Mycket man glömmer.: )
Kram Kia

Mamma C sa...

Visst har det varit liiiite vårluft idag. Tempen på + och solen har lyst så vackert.
Kram Mamma C

Jennie sa...

Åå vad fint och vårfräscht!! Brukar också köra på vitt och rosa på vårblommorna!

Den där kannan har jag kollat på flera gånger, kan bara inte välja vilken färg man ska ha...

Ha en mysig helg, kram Jennie

Inredningsfrun sa...

Så vacker bild du bjuder på idag!!

Jag vet hur du känner dig med en bebis som inte vill komma ut. Jag gick över två fulla veckor med min första. Du får bara tänka att du varit en sådan bra hyresvärd att bebisen vill stanna kvar :)!

KRAM på dig

// Inredningsfrun

Annas Lycka sa...

Så skönt med solens strålar.....

Jag längtar.....

Kram Anna

Hanna sa...

Jätte fint.
kram
Hanna

Hemma på Landet sa...

Jättefint!:-) Kram Stina

The House of Antoinette sa...

Mmmm, ser verkligen fin, ljust och härligt ut...längtar så efter våren.

Vad härligt det är nu när solstrålarna tittar fram...

Kram Anette

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Mia!

Så fiiiiint :-) Riktigt bra vårkänsla... :-)

Jag undrar om det verkligen blir en januaribäbis???? Månaden är ju nästan slut....

Men det blir såklart lika underbart med en februaribebbe :-)

Nyfiken är jag i allafall, som många andra bloggisar :-)

Kram kram och många tankar till er!!!!!

Kram Helena /franska liljan

Marita sa...

Kanske du fått åka iväg nu..önskar lycka till. Snart är lillen här!
~marita~

Fröken Grön sa...

Hihi, nu tittar man in mest varje dag i spänd förväntan om inlägget ska handla om något annat än inredning! Imorgon, kanske...

Fast att det handlar om inredning är ju också trevligt, det ser så mysigt ut hemma hos er!

Må så gott!
/Anna-Karin

ANNE sa...

Den där soffan ser sjukt mysig ut..

Annas skattkammare sa...

Så mysigt ni har det, jättefint!
Kram /Anna

Popprinsessan sa...

Kan verkligen förstå din längtan och den långa väntan.. Men ändå spännande att det kan ske när som helst!!

Kram!

Hanna sa...

Kan det vara så att det är en bebis på gång nu, inget inlägg igår och inget idag??? Aaaaa, va spännande det här är. Hoppas, hoppas!! Kram

Maria sa...

Nu är jag nyfiken! Bebis på gång? Jag håller tummarna för det i alla fall så att ni får njuta av underverket!

Kram Maria

Majsan/ ljuslyktan sa...

jättefin bild! Längtar så efter fågelkvitter, sol och vackra vårblommor :)

Ramme Alvor sa...

Du har så nydeleg lys i bilda dine!!!!


klem!

marika sa...

e de en bebis som e på väg eller kanske redan kommit??

åh va spännande!!

Linda sa...

Inga nya inlägg sen i lördags... måtte det innebära en BB-vistelse för er!! Väntar, väntar, väntar :)
Kram

My New England Dream sa...

Herlig vårfeeling i bildet du viser! Gleder meg til all isen vi har er borte og våren titter frem, det skal bli godt:) Håper babyen har kommet :)
Ønsker deg en finfin kveld!
Klem Anne-Gry

Hwita Villan sa...

Nu har det nog kommit en bebis! Det var ju ett tag sedan sista inlägget från dig. Hoppas allt går superbra, jag håller verkligen tummarna för er. Tänk att få träffa sin lilla för första gången... helt underbart!

Är lite extra sentimental idag, för idag är det precis ett år sedan min lilla tjej föddes i v. 36+1. :-).

Stor kram till er!

Idas och mina drömmar sa...

Ha, det bra och håller tummarna för att det snart ploppar ut :) Själv hade jag en helvetes-graviditet med havandeskapsförgiftning, höga hjärtljud och en stressad liten Ida i magen, så det var skönt när hon väl kom ut och allt var bra.

stor kram Jessica

BBQ VILLAGE sa...

Superskönt med lite solglimtar även om de är korta ibland, men man tar vad man får. Hoppas bebben kommit nu, jobbigt med all väntan.

Kram F

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Mia,

Hur har du det med bebismagen? Hoppas allt är bra! Spännande det ska bli!!

Ljuvligt vårig bild du visar oss!

Kram/Jes

mylovelygrandma sa...

Hejsan! vilken vacker bild.. Håller verkligen med om att man får lite vårkänslor. Vädret här gör tyvärr att jag mest känner att jag vill gå i ide här men tids nog så! :) Kram!

Camilla sa...

Nu blir man ju lite nyfiken... Kanske är det så att ni har en liten bebis i famnen just nu?? :) Spännande!!

Livet är Underbart sa...

Har en känsla av att det "ploppat"! Håller tummarna och önskar lite grattis i förskott. Kram

redQ sa...

lindaZ by redQ är användbara, vackra och ansvarsfullt gjorda produkter i jute och rotting. Titta på vårt pressmaterial för inspiration! http://picasaweb.google.com/jke.forsberg/LindaZByRedQ#

linnea-maria sa...

Åh vilken vacker bild. Solen lyser så fint in i vardagsrummet. /Therese

Annah sa...

Mia är inne varje dag på din blogg som vanligt o kollar om någon prins el prinsessa har anlänt ännu. Nu är det riktigt nära. Jag gick över 2 veckor med min första prins. Väntade o väntade o väntade MEN till slut kom han <3. Lycka till nu och bamsekram i massor till dig.

Malin på ön sa...

Såna vackra bilder, du kan du! Vad roligt att hitta din blogg, såna skira och vackra foton,
/Malin

Kia sa...

Hej! Bara inne för att önska er en trevlig helg! Kanske ni är tre nu?? Vem vet?

Kram Kia

Ljuva Lantliv sa...

Håller tummarna för att det är bebis på gång nu! Ser fram emot nästa inlägg. Själva har vi välkomnat två mirakel för tre veckor sedan. Det är omtumlande, utmattande och alldeles underbart att få bli förälder.

KRAM Anna

Annas Lycka sa...

Undra om det blivit en liten nu....inget inlägg på flera dagar.....Oj så jag väntar på att få veta. Håller tummarna! all lycka! Anna

Kerryanne English sa...

I have just discovered your beautiful blog Mia and will now be a frequent visitor from Australia.
I hope that little one arrives soon.
Hugs ~ Kerryanne

Jannicke sa...

..tenker på deg :o)
Klem J.

Stina Kask sa...

Vilken fin inredningsblogg du har, tycker också att du borde kolla in hemvaruhuset.se, de säljer mycket snygg inredning.

Hem och Harmoni Marie sa...

Nu är jag så nyfiken... Hoppas allt är bra med er alla!

Kram Marie

H A N N A S - F O R M sa...

Så vackert...tänker extra mycket på dig och hoppas att du har det bra med magen!

STOR KRAM
Hanna

StrandviksVillan sa...

Hej hej!
Verkligen våriga bilder! Så fräscht med vitt, grönt och turkost tillsammans.

Förstod på FB att bebben har kommit nu - hurraaaaa! Det var visst en liten tjej?
GRATTIS GRATTIS!!

kram, Ann-Christine

Noamaja sa...

Grattis till lilla bebin! Hoppas ni studsar runt i en härlig babybubbla!

Stor kram!
A

Två systrar sa...

Ja underbart med sol!! Vilken energi man får! Två små frågor! Stjärnan i inlägget nedan, var kommer den ifrån? Älskar som sagt stjärnor! Galgen med fler klänypor under var har du köpt den? En sån har jag letat efter! :-) Kram på dig! / C

mali-mo sa...

Håper alt er bra med dere!

Sari sa...

Hejsan!
Undrar om den lille/lilla tittat ut än?? Åh, så spännande!!
Lycka till med allt!!

Anonym sa...

Grattis till lilla flickan !

Carina og gutta sa...

Gratulere så masse med en liten jente. Nyt tiden sammen dere tre og nyt den litt rare og utrolig fine første tiden.

Håper vi får se bilder etterhvert :)

klem

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Grattis grattis till er och välkommen till världen lilla Filippa! Hoppas ni mår bra och NJUTER av ert "nya" liv! Kram kram Annika

mammaxtre sa...

En sol som vi så glatt tar emot och njuter av :-)

jagochmitthem sa...

Grattis till er lilla dotter!!!

(Läste precis mailet fårn Ellis corner)

Kram Annette