måndag 24 januari 2011

Tulpanfrossa



Hihi, kul att ni undrar om bebisen kommit, nix, h*n trivs alldeles utmärkt i mammas mage. BF + 2 idag alltså och jag är rastlös inför att åka in och föda, måtte det blir närsom!

Tulpanens dag höll jag på att missa, nämnde det för maken i förbifarten och snälle sötnosen kom hem med ett gäng vita vackra blommor. Plus i kanten till min käre man alltså!

Tulpanerna får symbolisera våren som ännu inte nått oss men uteslingan i häcken får lysa liiite till, det blir så vansinnigt mörkt och dystert utan den. Och sist är vi inte med ljusslinga kvar på vår gård, ser ett par grannar till som resonerar likadant som vi ;-)

Vilka 4 som vann tävlingen meddelas i nästkommande inlägg!

Mia

20 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mia!
Åh vad spännande med Bebben, nu är det nog inte långt kvar:)

Vilka fina tulpaner du fick av maken!

Ha det gott!

kraam Jenny

Hanna sa...

så fin kanna du har tulpanen i.
Kram
Hanna

Kia sa...

Sånt där med blommor har inte min sambo fattat än! Vill man får man köpa själv. : )
Tänk, ni kan vara föräldrar vilken dag som helst nu. Kul!!

Kram Kia

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Härligt med tulpaner, ger riktiga vårkänslor! :)

Anonym sa...

Härlig och luftig blogg! Mycket fina bilder

/ Anni från https://www.internetmobler.se/

Hildas hem sa...

Så spännande! Det kan ske vilken minut som helst nu, alltså :)

Underbara tulpanbilder. Jag belv alldeles förälskad i den prickiga kannan, så söt!

Lycka till med allt!
Kram Sofia

Hoestblomma sa...

Hej Mia, gillar mycket vasen. Den är så fin.

Kram Luzia

ingen vanlig dag sa...

Fina bilder. Bebis kommer nog snart. Ikväll kanske :)
/Kristina

Lilla gårdshuset sa...

Du väntar vidare.....och jag med på att få veta vad det blir för sort;), och kanske en liten bild:).

Härliga tulpaner.

Kramis/Heléne

Trivsamma förändringar sa...

Håller tummarna för att bebisen vill komma ut snart! Måste vara olidligt spännande och skrämmande dagar för er nu!
Kram Maria

Vitt och Blått sa...

Spännande att se om bebisen vill komma ut snart! Förstår om du blir rastlös och väntan känns som en evighet, men snart så! Vilken fin filt din mormor hade virkat, roligt att ha som minne. Fina tulpaner också av mannen. Ha en bra vecka och hoppas att h*n kommer snart!

Kram Ewa

mitt skärgårdsliv sa...

Så spännande tider! Hoppas du inte behöver vänta länge till :) Lycka till!

Jessica sa...

Hej!

Har tänkt på dig idag och undrat om bebisen kikat ut ännu :)

Men snaaaart!


kram och lycka till nu :)

Husprojekt Drömhus sa...

sängen en juno.. ååh lyckos dig! Kram Tiina

juliana.persson sa...

Så spännande med lilla bebisen. Jag önskar all lycka!

Josefine-Elvine sa...

Vilka vackra bilder! Det lyser vårkänslor om dem! Lycka till med den lilla och hoppas att den tittar ut snart ;)

Kram Josefine

Nyanser av vitt sa...

Underbart vackra bilder
kram Agneta

Popprinsessan sa...

Oj, oj vad spännande! Du kan ju vara mamma nu när jag skriver detta, med din bebis i famnen menar jag! Eller imorgon, eller om ett par dagar! Visst är det otroligt att man inte vet?

Själv har jag ca 40 dagar kvar, eller ja, 40 dagar till BF. Fast det känns som om bebisen gärna får komma nu snart. :-)

Väntar med spänning på nyheter här!
Kram!

Janne sa...

Nydelig tulipaner:)
Masse lykke til meg fødsel, du har en fin vår i møte:)

**Janne

marianaskeramik sa...

oooh vilken spännande tid ni är i! stort lycka till och tack för dina vackra och inspirerande bilder på din blogg
ha de gott
Marianaskeramik