söndag 2 januari 2011

Solljus



Nog för att jag älskar vintern, ljuset och det vita men just nu saknar jag solljuset mer än någonsin. Jag lapar i mig det som en kisse när det väl kommer, inte ofta dyker det upp men det blir som en vitaminkick varje gång.

Och tröttheten är stor just nu, vet inte om det är julruschen i kombo med höggraviditet som satte spår i kroppen och tröttheten kommer i efterhand eller om det är för att vi närmar oss bf med stormsteg. Eller både ock kanske, jag vet bara att jag sover mer än gärna just nu även om jag sover dåligt.

Julklappar är ju alltid trevligt och jag unnade mig den fina god jul-brädan från Ylva Skarp som finns i vår butik. Hjärtskålen finns också i butiken medan de söta ljuslyktorna var julklapp från min käre make.

God fortsättning förresten, nu är det dags att lära sig att skriva 2011!

Mia

13 kommentarer:

Beate sa...

hei fine mia!!

ønsker deg et fiiint 2011!!!

klem beate

C De-sign sa...

Visst saknar man LJUSET!!!! Jag vill önska dig ett LJUST HÄRLIGT NYTT ÅR 2011! Kram fr C

Marita sa...

Man blir verkligen trött när man är höggravid, så passa du på att vila så mycket du kan. Det kommer du att behöva! Visst är det underbart när solens strålar lyckas leta sig in...allt blir så ljust och man får en kick! Dessvärre blir jag sugen på att göra om hemma då....till makens förtret!
kramar, Marita

Trivsamma förändringar sa...

Hej!
Vi andra som inte är gravida/höggravida är ju också trötta nu efter julen, så det är klart du får vara trött! Vila så mycket du bara kan och må så gott, så ska du se att bebisen också gör det, och ni båda är redo när h*n kommer till världen! Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Nu har jag verkligen tröttnat på alla julsaker och gillar också när solen skiner in. Katterna här hemma söker varje stråle som kommer in och likaså jag.

Trots att jag har tröttnat på julen så gillade jag Ylvas dina skylt. Hon har så vacker stil'

Kram Teres

Hem och Harmoni Marie sa...

God fortsättning Mia,

Kram Marie

Kia sa...

Vad tiden går. Har du bara 20 dagar kvar nu? Plus minus två veckor. Spännande.
Hos oss har det kommit barn på löpande band i december. Inte jag dock!!
Kram Kia

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att du får en go start på det nya året.Underbart när vi får mera ljus.Bara så underbart.Ha nu en skön kväll.Varm kram Rita ♥

Nattmia sa...

Ja ljuset är något jag med saknar nu.. Eftersom jag jobbar natt hinner jag ju inte med så mycket av de ljusa timmarna..
Men det är ju inte jättelänge till våren nu :-)

Kram Mia

Sjabbig men chic sa...

Härligt med varenda liten solstråle. Jag är en ljusknarkare!!!

Kramis Lisa

Mina dagar sa...

Jag får energi av att se din header den är så fin!!
Om din "kropp vill sova" så göööör det!! Inte ofta man är gravid i sitt liv så lyssna på den:)
Hoppas du är nöjd med jul och nyår!
GOD FORTSÄTTNING!
KRAM Eva

Therese sa...

Det är det uteblivna dagsljuset och solen som gör att man konstant befinnr sig mitt i natten, då är ju kroppen inställd på att sova så inte konstigt att man är trött...! Men nu är ljuset på väg tillbaka, i Göteborg har dagen blivit hela 11 minuter längre sen vintersolståndet haha

Kram Therese

Noamaja sa...

Gott nytt år! Ett tufft 2010 för er...önskar det bästa året 2011!

Det är verkligen superjobbigt att vara höggravid! Jag hoppas liten tittar ut precis lagom i tid och att solen kommer med bebisen!

Kram,
A