tisdag 4 januari 2011

Recycling/återvinning i inredning




I inredningsfabriken idag är ämnet recycling/återvinning i inredning och visst återvinner vi ändå en del? Både praktiskt och personligt, eller hur?

Tänk på alla loppisfynd som vi hittar för en tjuga och kanske målar om, tvbänken vi haft i många år nu som bara fick nytt utseende med lite vit färg eftersom vi inte hittade någon annan som föll oss i smaken, Junosängen som hängt med i sextio år, fyndade Leksandsstolar på Blocket, klaffbordet från min farfars farfar och farmor som vi återanvänder, Traderainköpta skolplanscher - ja, listan kan göras lång!

Mia

11 kommentarer:

Therese sa...

Ja, listan kan göras hur lång som helst på loppisfynd när man väl börjar räkna! Kul och personligt, jag älskar att fynda på second hand.

ha det gott, kram Therese

Hanna sa...

Så fint du har det.
kram
Hanna

Hem sa...

Hos mig finns det många många fynd för en slant, jag kallar mina loppisrundor för skattjakter:))

Lycka till med förlossningen, hoppas att du mår bra:)

Kramar Annaleena

Marita sa...

♫•*¨*•.¸¸ Gott Nytt År!¸¸.•*¨*•♫
~marita~

Lilla Vrån sa...

Trevlig fortsättning på det nya året!
Vilken underbar barnsäng!!
Hade jag sett en sådan säng till salu, när mina barn var små, så hade jag nog kunnat betala en bra slant för att få den:)
Jag tror absolut på återvinning i inredning, både kul och praktiskt.
Kramar//Carina

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Retro trenden och loppisfynden sparar ju vår miljö också. Två flugor i en smäll:)

Dina fynd är exeptionellt bra fynd!

Susanne

Nattmia sa...

ja nog är vi många som återanvänder saker och fixar till dem.. :-)

Ha en fin dag..

Kram Mia

http//:www.himmelska.blogg.se sa...

Så fin blogg du har.
Riktigt roligt att följa.

Lärarbostaden i grönskan sa...

Samma filosofi gäller här hemma. Loppis och second hand är underbart! Jag måste säga att jag bara älskar er barnhörna och att jag följer nedräkningen med spänning! Ett STORT lycka till från mig!!!

Kram Amanda

linnea-maria sa...

Ja recycling kan nästan bli som en åkomma. Ibland står jag med nåt skräp i handen och funderar innan jag slänger. Bland annat är jag irriterad över den mängd ljuskoppar från värmeljusen som jag slänger. Jag försöker komma på något vettigt att använda dem till. Jag tar iallafall dem till returstationen. Kram /Therese

timjanoakleja sa...

Hej, vilken fin barnsäng! Säljs den fortfarande? Vad spännande att du är så nära nu, jag är i v 34 så nu börjar jag verkligen räkna ner... :-)