tisdag 11 januari 2011

Lilla familjen


Foto: Martin

Jag gillar egentligen inte att visa upp mig på bild, avskyr att fotas och har svårt att se mig själv på foto men jag förmodar att det är en del av att försöka hitta det där självförtroendet man saknar och att acceptera sig själv. Även om jag inte är så mycket för att visa upp mig på bloggen så är det inte så ofta man väntar smått och kunna ta de där fina bilderna på en växande mage. Och min mans bild på oss alla tre med minstingen i magen med då 16 dagar kvar till bf, nu 11 dagar kvar, så känns det lite speciellt. Vem vet, det kanske kan bli lite oftare?

Vi ska göra om vår fotovägg förstås och detta är ett av de första korten till den, jag filar på den i huvudet och det blir nog ett evigt fotande härhemma snart skulle jag tro så materiel kommer nog inte att saknas ;-)

Mia

50 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!

Det är alltid kul att få ett ansikte men jag håller med dig att det är alltid svårt att tycka att någon bild blir bra på sig själv..
Självförtroende.

Nu har ni inte så länge kvar!
Vad spännande!
Lycka till ! När det blir dags!
Ha en bra dag!

Kram

Mims sa...

Hei, vakker er du! Ingen grunn til å ikke la seg fotografere. Lykke til med bebisen!

klem :)

Pünktchen sa...

Congratulations and all the best for the birth of your baby!!

:-)

Greetings from Nora from Austria

Hus Nr.5 sa...

Hej!

Jättefin bild på er!
Spännande! Nu blir ni snart 3! =)

Kram Verra

Jenny sa...

Hej Mia!
Åh vad fina ni är alla 3:)
Din Martin är verkligen duktig på att ta vackra bilder!

Vad spännande att det snart är dax för ert Hjärtegryn att se dagens ljus!!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Emmeli Rybeck sa...

Så fina ni är :)!!!

Jättefint kort på er alla tre, kommer bli superfint på väggen :)
kramar emmeli R

Lindis sa...

Mysig och fin bild på familjen! Tack för en fin blogg!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Jag är inte heller med på bild. Helst. Men jag kan ångra lite att jag inte tog bilder på den växande magen under graviditeterna. Har bilder när jag bara har någon vecka och någon dag kvar, men inte månad för månad.

Jättefin bild på er! Å snart är bebisen med på bild också:)
Kram Susanne

Min Morfars Hus sa...

Jeg syns dette var et helt vakkert bilde!
Det vil bli et fantastisk minne om det utrolige reisen det er å gå å vente på et barn som skal komme og jeg lover deg at den lille kommer til å ELSKE å se dette bilde av mamma, pappa og seg selv.

Ha en deilig dag, og jeg ønsker dere alle tre lykke til av hele mitt hjerte!

Varm klem fra Gunn

Erika sa...

Vilken fantastiskt fin bild! Njut och vila av den sista tiden. Inte länge förrän ni får hålla ert mirakel i famnen nu. All lycka till er.
Kram Erika

En liten bit kaka ♥ inredning, mode, vardag och längtan efter en liten sa...

Känner samma avog inför att fotograferas som du. Jag saknar den där genen som gör att man ser bra ut på kort :) Men vad gör det om 100år? Med foton sparar vi små sekvenser av livet man kommer vara glad för dem när man är gammal och tänker tillbaka!

Så fota på, Mia, du är superfin och klart er lilla familj ska förevigas :)
Kram

Stinas butik sa...

Ni är så goa!!
Kram

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Men vilken fiiiin bild!! Åh va mysigt att ni snart får hålla i lilla gosiga bebisen :)
Önskar all lycka till er! Kram Annika

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Vilken fiiin bild på er! Önskar er all lycka och tänk att ni snart får hålla i den gosiga bebis som ni väntat på!! Kram Annika

Sofi sa...

Åh vet precis vad du menar, jag står mycket hellre bakom kameran än framför. Dock är jag väldigt glad att sambon ändå fotat många gravidbilder då det är väldigt mysigt att ha.

Jättefin bild på er!!♥

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Fin familjebild!

Annas vita hus sa...

Åhh vad varm i hjärtat jag blev när jag såg bilden på er! Verkligen jättefin bild och den förmedlar en känsla av kärlek.

Lycka till med barnet och hoppas att hon/han tittar fram smart!

mi-rachel sa...

vakkert bilde av en fin liten familie.

Anonym sa...

hej Eva här du är ju jätte söt o ni ser så lyckliga ut ..jag hoppas du tar många kort.

Kram
Eva

Hildas hem sa...

Jättefin bild på er! Spännande att det närmar sig. Lycka till! :)

Ha en fortsatt fin dag!

Jessica sa...

Jättefin bild på er! =)

Kram
Jessica

Sjabbig men chic sa...

En riktig feel good-bild. En mysbild!!!

Kramis Lisa

Jannicke sa...

et nydelig bilde! dere ser avslappet og lykkelige ut :o)
Klem søs.

Sari sa...

Hej!
Det var ett bra tag sedan jag kikade in på din blogg!
Stort LYCKA TILL med allt! Förstår att det känns spännande nu när det inte är så länge kvar! Tänk vad tiden går...
Håller tummarna för att allt går bra!

Mom´s kitchen sa...

Åh, det är sista dagar alltså? Men så härligt! Ta hand om dig & magen! Den tiden minns man hela livet ut, tror jag ;) Minns mina båda gånger :)

Lycka till med förlossningen!

kramar/Olg@

Tulipa sa...

Hej!

Ett ansikte bakom bloggen är alltid trevligt tycker jag!

Ni ser så lyckliga och fina ut!

Vad roligt med magen och bebisen där inne...

Må så himla gott!

Kram Mariette

Trivsamma förändringar sa...

Jättefin bild!
Jag tror man ska försöka vara med på lite foton trots att man inte gillar det! Det är alltid kul att ha dokumenterat sitt liv med lite bilder och kunna gå tillbaka och titta. Spännande med en ny fotovägg, jag går också och funderar på vad jag ska ha i alla ramarna jag målade häromdagen.
Må gott, kram Maria

Annas Lycka sa...

Håller med dig....tyvärr får man ju tillägga.

Ett fint foto och som du skrev ett speciellt tillfälle. Hoppas att allt går bra nu och att ni har det rikigt fint!

Stor kram Anna

Hemma på Landet sa...

Jättefint! Du är så söt så.;-) Kram Stina

Bokcaféet i byn sa...

Hej!
Ett sånt fint foto av er!
Tänk att ni snart har en liten! Jag har just nattat min lille 1-åring. De är för goa de små!
Ja foton lär de blir för er framöver, har aldrig fotat så mkt som jag fotat den lille under hans första år! Dessutom har du en duktig fotograf till make!
Må så gott!
önskar Anna T

Jessica sa...

*Vinkar hej*

Där är du ju :) Och ni båda ser strålande fina ut! Det är så otroligt roligt att ha kort på sig själv och barn och själv och man och strunta i att du inte tycker att du är fin för det är du!


Spännande det är när man längtar och undrar vem det är som ligger i magen!

kram på dig

A House With A View sa...

Vackert foto på en fiiiin familj!! Lycka till med lilla bebisen!

Kraaaaaaaaam aka

Signe 1 sa...

superfina är ni och din man är superduktig att fota! må gott!!

kram s

Lilla Blanka sa...

Jättefint foto!!!

Härligt att få se dig och så underbart att se den fina bebismagen! *kram*

Kram och lycka till!
Mia

Anonym sa...

Åh vilken superfin bild på er tre, TACK för att jag fick ta del av den!!! Ni ser så lyckliga och glada ut tillsammans, stor kram till er!

jagochmitthem sa...

Ni ser så gulliga ut tillsammans!!!

Kram Annette

Noamaja sa...

Men åh ni är så fina i er väntan! Det är så magiskt att vänta barn...och de där sista dagarna innan man äntligen fått träffa bebisen som man ändå levt med i många månader... livets magi är det!

Bra idé faktiskt att fota familjen själv hemma!

Kram!

Mari Nilsson sa...

Jag vet precis hur du känner Maria, det e roligare o stå bakom kameran!
Men detta är ett jättefint kort på er tre...fina ni är och vacker mage du har - det glädjer mig så att det går bra denna gången! Kände så enormt med er förrförra året och har hållt tummar o tår som bara den sen några månader!

Tänk...snart har du en liten goplutt i famnen! Härligt!

Go fortsättning Maria!

Malmkakan sa...

Vilket härligt foto! och det är alltid kul att få se personen bakom bloggen.

Lycka till med den lilla!

Kram
Cecilia

Mamma C sa...

Har oxå svårt med bild på mig själv. Tycker aldrig något blir riktigt bra. Nu är det inte långt kvar för er, så spännande.
Kram Mamma C

Lilla gårdshuset sa...

Så otroligt fin bild på den lilla familjen;).

Kramis/Heléne

Madicken sa...

Ohhh, så fina ni är! =)

Varmt lycka till nu!

Kram Victoria

Jorid ♥ Noe på Hjertet sa...

Så GODT du ser ut! :)

Lykke til med fødsel, det er fantastisk!

ha en fin kveld!
Klem

Emmie sa...

Jag tycker ni är jättefina! Stort grattis och lycka till med den lilla! ♥

Annah sa...

vilken fin bild. länge leve kärleken. gör en förstoring av denna fina bild. jo, mia. den 27:e är det dags. då ska vår lilla prinsessa/prins anlända till värkden. kanske får vi på samma dag ;) stor kram till dig o magen / Annah

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Vilket fint foto, lycka till er!

Karin A sa...

Vilken fin bild på er tre! :) Önskar er all lycka till nu när det snart är dags...

Kram Karin

Pia sa...

Så er det snart ved at väre dags Mia!
Krydser fingrene for at du får en god og fin födsel.
Så fina och goa ni var på bildet!

Stoooor kram och lycka til:-D

Anonym sa...

Du är vacker! Jätte fin bild och du är riktigt duktig på det du gör:) Kram //Andrea

mammaxtre sa...

Bilden är jättefin. Vad härligt med en mage. En kvinna kan aldrig bli vackrare än när hon är gravid. Fantastiskt fint.

Glöm nu inte att vila de sista dagarna.

Sköt om dig