torsdag 6 januari 2011

Julslutspurt



Med snön som fullkomligt vräker ned utanför och sista stängeln på amaryllisen på utväxt först nu så känns det som att våren är långt borta ännu. Maken är ute och skottar fram bilen med jämna mellanrum eftersom han vill ha fri väg om det skulle bli dags att åka till BB med rasande fart och det är skönt att han börjat tänka så med 16 dagar kvar till bf.

Skönt med en halvledig dag som går även idag i trötthetens tecken. Imorgon plockar jag bort julen men har en känsla av att jag är sen med det, i alla fall i bloggvärlden?

Ikväll är det säsongsstart av CSI Miami, kanal 5 kl 21!

Mia

21 kommentarer:

Marita sa...

ja här har julen städats ut, det är bara amaryllisar och julstjärnorna kvar. Stjärnorna åker i helgen men amaryllisarna får vara kvar tills de har gjort sitt.
kram, Marita

Hwita Villan sa...

Hej Mia!

Ja det var ju klokt att gå ut och skotta, man vet ju liksom aldrig, och nu börjar ni ju verkligen närma er dagen D. Spännande!

Vill egentligen bara lämna en hälsning till dig, och ett stort lycka till inför bebisens ankomst! Läser alltid dina inlägg men är så dålig på att komentera. Hoppas du har överseende.

Stor kram till dig!

//M

Camilla sa...

Här är julen utstädad nästan helt, det är endast granen som står kvar. Men det är mest för att vi är så nöjda med den och att det är den finaste granen vi haft.. Så det tar liksom emot lite. Men jag hade gärna kastat ut den igår. Mannen är emot och säger lördag.. :) Så jag får väl vänta till dess. Samtidigt som det tar emot att kasta ut denna fina gran så ska det samtidigt bli så himla skönt!! Jag bytade ut min överblomma amaryllis till en julros istället. Den är vit och fin den med :)

Hehe.. jag förstår att han vill ha fritt med snö framför bilen.. Man vet ju aldrig :D

Saramedflera sa...

Hejsan

Jag städade bort julen igår, kändes skönt. sedan åkte jag och köpte mig tulpaner :-)
Kram

Mamma C sa...

Håller på med att plocka bort julen här hemma oxå. Nog har det snöat alltid dag. Trodde aldrig det skulle sluta. Men nu kommer det inte en flinga ner dinglande längre.
Kram mamma C

Lilla gårdshuset sa...

Jag är nog också sen med att städa ut julen. Blir imån eller på söndag. Nu vill jag ha in lite våriga blommor istället!

Kramis/Heléne

Hemma hos oss sa...

Jag har julgranen kvar men snart ryker även den =)
Mina julstjärnor är så fina men jag är så less på dom nu men vill ju inte slänga dom heller!
Spännande med bäbis, det kan verkligen komma när som nu! Hoppas allt går bra =)

Ullis/Leva på landet sa...

ja nu tycker jag att det har kommit alldeles för mycket snö. Vill också ha vår nu. Så spännande att det snart är dags.
Kramar Ullis

Lilla Vrån sa...

Du verkar ha en mycket klok man...det är alltid bra att vara beredd uti fall att:)
Vad spännande att det är så nära.
Kramar//Carina

Nattmia sa...

Här finns julen kvar lite till i form av gran, gardiner, stjärnor och ljusstakar så tidigae än mig är du ;-)

Kram Mia

Josefine sa...

Hej!
Jag har just nu en auktion i bloggen till förmån för UNICEF.

Det man budar på är en valfri silverängel från Silverbiten.se värde 395:- och det vinnande budet går oavkortat till UNICEF.

Välkommen in och buda!

Nordingården sa...

Så stilrent, så vackert... ja, nu åker julen ut denna helg, fast "tomtjulen" åkte förstås ut tidigt, redan på annandagen... lycka till Mia med kommande bebisen!!! Mari.

marika sa...

så fin blogg du har alltså!

Filippa sa...

Du blir iallafall inte sist, jag är alltid trogen ända till "tjugondaknut".

Kram F

Stjärnor & Champagne sa...

16 dagar, herregud redan??? Vad tiden går fort. Gud så mysigt att få sniffa på en bebbe:) Julen är på väg ut här för den här gången. Stor kram A

Hanna sa...

Fin kruka.
kram
Hanna

Carina og gutta sa...

Takk for hyggelig hilsen. Gleder meg til å se når det tikker inn innlegg hos deg med en liten jente eller gutt som har ankommet verden :))))

Nyt den siste tiden med magiske spark og husk positive tanker spres innover ;)

A House With A View sa...

Åh så spännande med nedräkning :))Och du, du är inte alls sen med julen, det är jag - segast i hela blogglandia, jämt, haha! Så superfint fot och krukan är helt bedårande! Vill också ha :))

Kraaaaaaaaaam och skön lördagkväll!

/aka

Helene sa...

Hej Mia!
Nu är det inte långt kvar!! Vilken spännande tid ni har framför er!
Passa på att njuta, bebistiden går så fort. Lycka till!
Kram till er båda!
Helene

Tankesmulan sa...

Hej! Här var det mycket att inspireras av! Mycket trevlig blogg! Bubblar oavkortat in på länklistan hos mig! :)

Fröken Grön sa...

Underbart skärpedjup i din bild! Min vita amaryllis är också som vackrast nu, - bättre sent än aldrig!

Njut av din söndag!
/Anna-Karin