fredag 14 januari 2011

Julklappar



Vad söta ni är och vad glad ni gör mig med era fina kommentarer till förra inlägget! Ni vet säkert själva hur svårt det är att se sig själv på bild..

Några av julklapparna är dessa, en efterlängtad mortel istället för den yttepyttelilla vi har som inte rymmer särskilt mycket. Tung som bly men då står den stadigt förstås ;-) Och så den söta lilla sikten för socker eller florsocker, perfekt till kommande bak- och fikastunder i vår och sommar! Själv har jag fallit för semlorna nu, jag skulle mer än gärna äta en om dagen men får nöja mig med nån gång ibland ;-)

Kökshandduken däremot finns i vår butik, älskar det pastelliga mönstret (finns även i rosa).

Skönt tycker jag att säsongsstarterna börjar nu lite så smått, Halv åtta hos mig satte igång i måndags och ikväll börjar Skavlan i SVT!

Mia

20 kommentarer:

Lottaspace sa...

Fina julklappar! Vi fick en ordentlig mortel i bröllopsgåva och den är stadig och stor!
Lycka till med väntan!
Kram, Lotta

mittlillaknytte sa...

En bra mortel är toppen, jag har en liknande. Vilken fin kökshandduk, får en att längta till våren... :)

Ha en trevlig fredag!

Hanna sa...

Så många fina julklappar.
Ha en bra fredag.
Kram
Hanna

Erika sa...

Vilka fina julklappar! Är själv sugen på sockerströaren, man blir så glad bara av att se den.
Trevlig helg, kram Erika

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så fina julklappar!

En mortel önskar jag mig också. Har ingen alls, utan försöker krossa kryddor mot skärbrädan...Lyckas väl sådär;)

Kram Susanne

Camilla sa...

Det är kanon med en rejäl mortel :D Speciellt till sommaren då man ska göra egen marinad med trädgårdslandets goda örter :D

Den ströaren är så fin. Och jatt jag inte tänkt på att ha den till florsocker :D Då finns det helt plötsligt en anledning till att införskaffa en sådan. För sockerströare det har jag så det räcker och blir över. Men florsocker, det har jag ju inget till ;)

Ha en mysig fredag!

Nattmia sa...

En mortel vill jag med ha, gärna en i gjutjärn.. det får bli loppiskoll på det..
En Kitchen Aid hade inte suttit fel det heller..

Ha en fin fredag..

Kram Mia

Kia sa...

Hej!
En rejäl mortel skulle jag också vilja ha. Har bara en liten. Får önska mig en till nästa gång!
/ Kia

Maja/Cactusvit sa...

Så roligt att få en bild av dig även om jag är precis som du. Tycker inte heller om att stå framför kameran men när man har en fin gravidmage så vill man ju gärna föreviga den.

Spännande att det närmar sig för er! Ta hand om dig och lilla pyret! Kram från mig!

Drömmar och Verklighet sa...

Verkligen jättefina julklappar. Kram Anna

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Det var sååå länge sedan jag kikade in hos dig.
Vill bara passa på att önska er all lycka till med baby´n. Jag lovar det är värt varenda sekund av väntan & smärta....
Barn är det bästa vi har!
Toppen fina julklappar, nu ska jag ta en titt i butiken.
Trevlig helg!
Varm kram Lotta

Trivsamma förändringar sa...

Köpte sockerströaren till mig själv i höstas, den piggar upp och får mig på "bakhumör"!
Kram Maria

axelina sa...

Fina julklappar! En mortel har jag inte men det ligger på önskelistan...

Livet är Underbart sa...

Tittar in och önskar god helg! Här hemma kämpar vi på med vattkoppor hos lilla syster. Men snart lite mys i soffan. Kram kram

Sara Mårtensson sa...

Vilka fina julklappar du fått :-)
Fin bild på dig, magen och maken också! Det ska bli roligt att få se vad som gömmer sig där inne.

Kram

Mina drömmars hus sa...

Vilka fina julklappar.

Å du att vara med på bild är något som jag verkligen har avskytt i hela mitt liv.

Men bilden på er år så fin,

Ha en härlig lördagskväll
AC

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Mia, jag fick oxo den söta lilla ströaren från GreenGate av tomten :-)

Passar på att önskar er lycka till när det blir dax, så spännande att följa er!

Kram Helena /franska liljan

Ramme Alvor sa...

Så fine gaver! vers så glad av å sjå green gate :)
Klem!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vilka fina julklappar och super skönt med Kitcen aiden!

Den är såå fiiin och jag vill också ha en sån!

Den står på önskelistan hos mig!
Kanske jag får den på alla hjärtans dag! :)

Nu är det inte så många dagar kvar till beräknade tiden!


Önskar er all lycka till förlossningen!

Ha en fin söndag och visst ska vi inte missa Solsidan!

Kram Sirpa

Erin S. sa...

Lovely colors and it's truly built
to last, it will turn you to an expert baker! The whole set is inspiring!
Your almost there, take care and best of luck!