lördag 4 december 2010

Vitt hem - tydligen inte alla i smaken



Fredagskvällen slutade lite tråkigare än vad jag räknat med. Tack Mari för att du tipsade mig om denna bloggerska som retar sig på oss svenska bloggerskor angående vårt sätt att inreda och då tydligen särskilt mig och mitt hem.

Och så får jag väl "tacka" för det i mitt tycke elaka inlägget som sabbade min fredagskväll och fick mig att bli oerhört ledsen, att någon tycker det är roligt att förlöjliga någon annan på detta sättet är för mig en gåta. Gillar man inte en inredningsstil, en blogg, en tidning eller whatever så står det dig fritt att låta bli att läsa, välj då nåt som passar dig! Men att skriva i sin blogg och racka ned på någon för dess smak, för mitt sätt att inreda på, att jag tydligen tjatar om vårt barn som snart ska födas, min blogg som jag kämpat med i snart 4 år och något jag tycker är roligt och inspirerande, det känns inte bara tråkigt utan nåt jag faktiskt tar väldigt illa vid mig av. Det blir otroligt integritetskränkande att bli uthängd i en annan blogg. Någon som bemödat sig att skriva ett långt inlägg, sno mina ord, mina bilder och välja att ta mig som exempel. Någon som uppmanar andra och själv pekar finger, skrattar åt och gör narr av.

Till skillnad från henne så väljer jag att inte citera hennes ord om mig och inte heller stjäla bilder vilket hon gjort utan tillstånd från mig som därmed strider mot upphovsrättslagen (kan bli dyrt om jag väljer att gå vidare med det). Jag tänker inte sjunka så lågt men om det är uppmärksamhet du vill ha så varsågod, här har du den.

Tillägg till anonym:
synd att du inte bemödar dig att uppge vem du är så jag kan besvara dig, snacka om att vara okänslig och taskig men du är tydligen av samma skrot och korn som vederbörande! Eller kanske rent utav samma person, lätt att kolla! Fegt och barnsligt av dig att skriva ett elak anonym kommentar som jag inte kan bemöta hos dig utan jag måste göra det här på min egen blogg!

Verdens undergang? Det är en kriminell handling och säg inte hur jag ska reagera, du ser nog hur mycket stöd jag fått härinne.

Ytterligare tillägg: Har fått flera mycket otrevliga kommentarer från Magnhilds anhängare vilket gör att jag väljer att ta bort funktionen att kommentera på detta inlägg. Dessa samt eventuellt fler otrevliga kommentarer kommer inte att publiceras, nu får det vara nog! Jag har inte valt att figurera på hennes antiblogg och jag vill att ni lämnar mig ifred!!

Mia


32 kommentarer:

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Det där skulle jag bara strunta i, förstår att det känns trist men inte värt att lägga energi på. Hela hennes blogg bygger på att vara spydig mot de flesta, tur att jag kunde stänga ned den och slapp läsa vidare. Läser gärna vidare på din dock och inser att det är tur vi alla har olika smak för var alla som hon vågade ingen blogga alls...
Kram, en stor en från en som gärna vill läsa mer i din fina blogg /Karin

Lena Kristina sa...

Go morron!

Vad ser man när man sitter med kaffekoppen i handen och ska in och njuta på lite bloggar!!!!

Tror inte mina ögon att folk är så elaka.

Jag förstår verkligen att du tar illa vid dig men ett gott råd är:
Skit i henne och hur hon bete´r sig. Du har ju inspirerat i fyra år och sådana energitjuvar som hon är inte värt att lägga sin tid på.

Ni ska ju snart äntligen få er lilla guldklimp. Tänk vad roligt och mysigt det kommer bli :)

Sängen som står och väntar på den lilla/lille är ju helt underbar. Jag bara älskar den. Jag vet att det finns sådana sängar som docksängar med, man bara dööör när man ser dem.

Hoppas ni nu kramar varandra och har en mysig advent

Kram kram
Lena

My coastal home sa...

Det är så tråkigt att sånt här sker! Sorgligt att många människor rackar ned på andra för att få livsenergi. Du har en underbar blogg Mia och så mycket positivt kring den! Stor kram till dig!
Jackie

Hem sa...

Så tråkigt....
och att ha en blogg för att kritisera andra. jag tycker synd om henne bara faktist.

Heja heja Mia! Du var dom första bloggarna jag började följa, och tar absolut dom topp 5 bästa blogg bilderna i Sverige! Jag ser framemot allt du Miaferar:D

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

Helene sa...

Hej Mia!
Tänk positivt mitt i allt elände - den här norska tjejen lider av lillebrorskomplex och är avundsjuk på den fina inredningsstil du har! Jag gillar din blogg, dina härliga bilder och känner mig ärad att få följa er väntan på hjärtebarnet!
Må så gott och ta hand om er!
Jättekramar, Helene

Nattmia sa...

Nu har jag inte varit inne och läst den bloggen men redan innan jag läst så tycker jag det är fruktansvärt lågt att göra på det viset.. varför?? Alla har vi olika smak vad det gäller allt i livet och framförallt inredning.. Att klanka ner på någon annan är dålig stil..
Och så är det DIN blogg och du skriver precis vad du vill, gillar man det inte så behöver man inte läsa.. Jag läser din blogg och JAG gillar den..

Massor av kramar..
Mia

Jessica sa...

Ja vad skall man säga, idioter finns det gott om. Men du kan trösta dig med att hon antagligen inte mår så bra i sig själv och är avundsjuk på dig i synnerhet...

Jag förstår att du tar illa vid dig, jag tänker faktiskt inte ens öka på hennes statistik och gå in och kolla vad hon skrivit. Jag älskar din blogg och att följa dina tankar både angående inredning och bebistider :)

Försök att inte bry dig om sådana här sjuka människor som måste förverkliga sig själva genom att få andra att må dåligt!!

KRam på er

nea i det gula huset sa...

Oj oj oj! :(
Dom flesta som bloggar har nog råkat ut för tråkiga påhopp men detta är verkligen så genomruttet!
Precis som du skriver har vi alla ett eget val att läsa och ta del av saker som finns på nätet, i tidningar och på tv.
Jag vill ge dig en stor kram och borsta bort den tråkiga känsla som infinner sig efter ett sånt här påhopp och hoppas att din helg blir super med massor med vit inredning, bebisprat och mys!
Jag och många andra gillar din blogg!

Kram Nea

Jordgubbar med mjölk sa...

Nej fy vad tråkigt! Jag kan inte heller förstå att folk orkar hålla på! Det är verkligen lågt att göra på det sättet. Håller med dig, gillar man inte det man ser så behöver man ju inte komma tillbaka!

Skickar en stor kram, vet att det gör ont men man får försöka att tänka på allt det positiva med bloggvärlden!

/M

Lotta ♥ ohlovely.se sa...

Hej!

Jag är en relativt ny läsare hos dig och jag gillar verkligen din blogg! Den är otroligt inspirerande. Så trist att du råkat ut för det här påhoppet, jag förstår att du blev arg och ledsen.

Men försök att inte ta åt dig, jag vet att det är svårt. Dessutom är det ju olagligt att de tagit en bild från dig! Jag hade anmält personen ifråga först och främst där hon bloggar.

Hoppas allt löser sig, du har en jättefin blogg!

Kram från Lotta

Anonym sa...

Läser med bestörthet och tycker synd om dig!

Alla skall få skriva om vad de vill i ett land med yttrandefrihet utan att riskera dessa påhopp.

Fortsätt blogga om det du gillar!

Kramar

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Nämen... Ååå, jag förstår att du blev sårad, arg och ledsen!
Bry dig inte om det... Det är många, många fler som gillar din blogg :-)

Kram från Australien♥

Hem och Harmoni Marie sa...

Mia... detta var inte roligt! Tänk på att hon mår nog sämre än dig.
Hon lider ju helt klart av avundsjuka, inte bara mot dig och din fina blogg utan även mot hela Sverige (lillebrorskomplex?)

Vet att det är svårt men försök att ignorera såna inlägg/kommentarer, du är stark och hon är svag.
Hennes ord sätter sig så klart i tankarna, det förstår jag.

Hoppas att du trots detta får en underbar helg!
Kram Marie

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Mia, stackars stackars Magnhild, hon har ett ynkligt liv som måste vara så elak och spydig mot allt och alla.

Hon letar ju fel hos alla! Patetiskt och sorgligt!

Förstår att det känns tråkigt för dig, men jag tror faktiskt inte att det är personligt mot dig, egenligen... Hon har nog "huggit" dig som en i högen av alla "hemska, vita, svenska bloggar".

Bry dig inte. Lättare sagt än gjort. Förresten. Bry dig. Stäm henne enligt upphovsrätten. Det skulle kanske få henne på andra tankar. Sluta stjäla text och bilder...

Ta iallafall inte åt dig av det hon skriver. Hon är en ensam, sorgsen, liten grå person med enorma komplex, som inte ens VÅGAR vara snäll mot sig själv och ha en "varm och glad" blogg.

Tänk, hon tvingar sig själv leta fel hos andra och att skriva elakheter varje blogginlägg. Det mår ingen bra av, inte ens hon. Vad hon än tror... Trist bara att DU fick en släng av hennes skit.

Men hennes trista attityd är faktiskt hennes problem.


Ser fram emot nästa inlägg hos dig, och nästa och nästa igen :-)

Jag gillar det jag ser hos dig, och jag är INTE ensam om det... :-)

Stor kram Helena /Franska liljan

Vitaboet sa...

Vännen!!!

Tänk inte på det där.

Tänk på allt underbar du har framför dig, men en underbar liten bebis som snart kommer, ett underbart hem som vi andra ser på med beundran och så glöm inte att julen knackar på dörren oxå.

Ha en fantastisk dag och må gott. Du är värd allt det bästa.

Kram Camilla

Lady Pion sa...

Läste precis hennes blogg. Tyckte du skrev väldigt bra i kommentarsfältet och hoppas att hon blir tyst. Förstår att det är jobbigt, med tanke på vad du råkade ut för ngt år sedan. Men försök och inte tänk på det utan ta ett djupt andetag och släpp det. Kram

Drömmar och Lycka sa...

Ursäkta uttrycket men vilket j*vla idiot. Du ska absolut inte ta åt dig, njut istället av alla oss som gillar din blogg och följer dig troget. Du har ett underbart och personligt hem, och jag tycker det är jätte roligt att följa dina bebistankar och förberedelser.

Den här människan måste ju må jätte dåligt. Tänk, att driva sin blogg genom sjuka inlägg och elakheter. Då måste man vara väldigt deprimerad eller självupptagen, med andra ord alrig ha möjlighet att bli riktigt lycklig. Nä det var första och sista gången jag kikade in till den tråkiga bloggen. Själv tycker jag inte det skulle vara helt fel att stämma henne, då kanske hon lär sig sin läxa och inte använder andras material igen. Bra svar på tal du skrev. Go for it Mia! Gillar dig och din blogg och det kommer jag att fortsätta göra :D

Ha nu en underbar dag! kram Linnéa

Carina og gutta sa...

Kjære Mia. Hvis man har så lite å blogge om at man kun rakker ned på andre blogger så bør man finne seg en annen hobby. Alle har forskjellige meninger og smak, takk for det. Du har en vakker blogg som mange setter stor pris på. La triste og bitre Magnhild øse over av sin egen bitterhet kun til seg selv og hold deg for god til å bry deg.

Ha en fin weekend, uansett om det er hvit eller svart ;)

Hilsen
Carina

mali-mo sa...

Neimenn, så trist å lese dette da!Håper du klarer å riste det av deg og ikke fortsette å være lei for det. En er jo så ekstra såbar når en er gravid også, og da gjør ting ekstra vondt.

Skulle ønske alle som brukte negativ energi på denne måten istedenfor kunne bruke kreftene på positive ting i sitt eget liv...

Husk at vi er mange som setter pris på bloggen din, som liker bildene dine og det du velger å dele med oss fra livet ditt ;)

Sender deg og lille bebissen en stor varm lørdagsklem.

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, kjære Mia!! Ikke tenk på den negative omtalen på denne patetiske bloggen en gang! Lov meg det!? HEV deg over, hun er ikke verdt oppmerksomheten ...

Kos deg i den fantastiske adventstiden, med magen som voksen osv. Ønsker eg ALT GODT, vennen:))

STOR klem
Anette:)

Nilla sa...

Hej!

Vet inte om jag vill gå in och läsa hennes blogg... Tycker mest det är tragiskt att man har så dålig självkänsla att man måste höja sig själv genom att trycka ner andra.

Glöm henne, du är duktig på det du gör och jag tror du vet det innerst inne, även om jag förstår att du blir ledsen, det skulle jag med bli!

Njut av julen och snart har ni ert underbara lilla knyte hos er.

Önskar er allt gott!

Kram Nilla

Anonym sa...

Det var tråkigt!! :(

Men du, du har en jättefin blogg och öga för estetik och skönhet! :) Gillar din inredningsstil och det är jag inte ensam om! Och att få barn är en av livets allra största, finaste gåvor - KLART du ska blogga om det precis hur mycket du vill!! :)

Så jag hoppas du kommer över det där inlägget BUMS och får fokusera på dina stora glädjeämnen här i livet!! :)

Jag önskar dig LYCKA TILL med bebisen, och allt! :)
/Jenny från Finland

Linnéa sa...

Det är så tråkigt att folk är så negativa och känner ett behov av att trampa på andra för att må bra själv. ta inte åt dig av detta, även om jag förstår att det är svårt. Hela hennes blogg verkar ju gå ut på att klanka ner på andra, så man får se det som så att hon måste vara en ganska sorgsen person som livnär sig på att göra andras lycka till olycka för att själv verka bättre. Själv anser jag att man läsre inredningsbloggar för att få inspiration till sitt egna. Vissa saker gillar man andra inte. Man behöver inte ens gilla allt en annan person/stil gillar för att gilla personen/stilen i sig. Alla har sin egen smak, och tur är väl det, fy vad tråkigt det annars skulle vara! KRAM från en helt ny läsare, som garanterat kommer ta inspiration från dig av det jag gillar, och om jag hittar ngt jag inte gillar mot förmodan, så tänker jag bara skita i det och tänka smaken är som baken!!

Popprinsessan sa...

Men wow - hur sjutton har folk tid att störa sig så mycket på andra?!?

Och om du är lika känslig som jag är just nu under graviditeten så förstår jag verkligen att din fredag blev förstörd.. Jag hoppas dock att din lördag är MYCKET bättre och att du fortsätter visa dina fina bilder och köra på med din stil! Som sagt, vi är många som gillar din blogg - hon som tydligen inte gör det räknas inte!!

Kram!

MammaMört sa...

Kan bara instämma i vad andra skrivit!
Ta inte åt dig, även om jag kan förstå att du blir arg och ledsen. Fortsätt istället i samma underbara anda som du gör! Jag läser med glädje om den kommande bebisen, (som dyker upp ungefär samtidigt som vår egna lilla goding!) och njuter av alla vackra bilder.
Mer vitt tack!

Anonym sa...

hej !! Ta inte åt dig, du har så fint i ditt hem, klart du ska skylta med det och klart du vill skriva om ert kommande barn!! Denna kvinna som skrivit så elakt mår förmodligen väldigt dåligt, och måste på så sätt vara elak med andra!! kram och fortsätt med ditt///många kramar Lina

Gúa sa...

Så ledsamt.

Men snälla fina ta inte åt dig!
Låt henne tycka vad hon vill, och fortsätt i ditt vita vackra hem.
Vissa är bara elaka, tyvärr. Och det gäller att inte tillåta dem att förstöra.

Du är inspirerande, varm och har en alldeles ljuvlig blogg.
Att du sen längtar efter ditt lilla liv, är så självklart. Det är ju den finaste gåva man någonsin får här på jorden.

Så även om jag förstår att du är ledsen, vill jag be dig att inte vara det.
Du har så mycket att se framemot, och jag ser alltid framemot att komma hit.

Min största varmaste kram till dig fina Mia...

vilma sa...

Jag vill bara säga att jag läst din blogg ganska så länge nu och jag älskar din stil :) Ta inte åt dig av det där...

Kram

Camilla sa...

Jag gillar din blogg tokmycket. Den är så himla inspirerande och fin. Din inredningsstil är ju helt underbar.

Dessutom tycker jag bara det är mysigt att läsa om bebisen som är på väg, och när du inreder och gör det mysigt till det kommande underverket.

Bara så du vet! :D

Anonym sa...

Kjære deg - slutt å ta deg selv så høytidelig - dette er da ikke verdens undergang!!!

♥ Fyra årstider sa...

Detta gör mig så jävla förbannad rent ut sagt! Det ens värt att lägga energi på. Idioter bryr vi oss inte om!
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Anonym - synd att du inte bemödar dig att uppge vem du är så jag kan besvara dig, snacka om att vara okänslig och taskig men du är tydligen av samma skrot och korn som vederbörande! Eller kanske rent utav samma person, lätt att kolla! Fegt att skriva anonyma kommentarer!

Verdens undergang? Det är en kriminell handling och säg inte hur jag ska reagera, du ser nog hur mycket stöd jag fått härinne.

/Mia