torsdag 30 december 2010

Nyårskrönika




Ser att många andra gör en nyårskrönika så jag tänkte göra min första (?) jag också.

Året började sorgligt när min fine morbror gick bort i kampen mot den grymma sjukdomen cancer och i maj skulle vårt barn sett dagens ljus men vi fick missfall hösten dessförinnan. Jag mådde dåligt senare under året och vi fick tillkalla ambulans när jag hade svåra bröstsmärtor.

I februari blev vår butik Ellis Corner hela 1 år och vi tog en sväng till Kalmar/Öland för att varva ned lite från vardagen. Och sist men definitivt inte minst - vi blev gravida igen och lyckan kom åter!

Gott nytt 2011, må alla era drömmar och förhoppningar slå in kära vänner! Tusen tack till er som följer min blogg, det betyder mer än vad ni tror!

Tipsar om Nyårsdagens film i SVT1 kl. 21.30 - Patrik 1,5 och TV3:s film Mamma Mia samma tid, samma dag.

Mia

28 kommentarer:

HOUSE OF SVEA sa...

Gott Nytt år Mia! Vilket år för er sen då... en liten kommer snart se dagens ljus.

Kram Anna

Anonym sa...

Det är så himla kul att följa din blogg å dina tankar :)

Jag vet själv hur det är att mista ett litet liv, snarare två.
Men vi fick 2 underbara barn!
Och nu kommer erat lilla tillskott, förstår att ni längtar sååå :)
Glad för eran skull :)

Fin blogg & butik!
Många varma kramar emmeli R

Camilla sa...

Efter regn kommer solsken. Och jag hoppas solskenet håller i sej bra länge för dig nu :)

Och Ellis Corner, en av de mysigaste nätbutikerna :D

Gott nytt år!!

Therese sa...

Vilken tur att lyckan alltid vinner. Svårt att tänka så i de svåra stunderna, men känns som att du är på rätt väg:)

Ha ett riktigt gott nytt år! Kram Therese

marianaskeramik sa...

gott nytt år till dig! det bra är att det kommer ännu ett fantastiskt år...
ha de gott
marianaskeramik

the shed sa...

Hej Mia, ibland vilar inte turen hos alla, smärtsamt men sant.
Hoppas det nya året bär med sig lycka och glädje för er. Nu när jag har egen blogg känns det extra roligt att få följa det nya året med dig...

Önskar dig/er ett Gott Nytt År!
Kram Tina

Skatan sa...

Hej Mia!

Önskar dig ett gott slut och ett fantastiskt 2011 med ert lilla mirakel. En vän till mig blev mamma idag...det är lika magiskt varje gång :)

sköt om dig,

Anna

Vintage House sa...

Ser att det inte är många dagar till den efterlängtade bebisen...
Tittar oxå in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
kram
sandra

Anonym sa...

Gott Nytt År! Jag hoppas att 2011 blir ett fantastiskt år för er på alla sätt. Kram LPW

popetotrora sa...

Det låter som året gått åt rätt håll och blivit bättre och bättre! Hoppas att ditt nästa år blir ännu lite bättre! :-)

Gott Nytt År!

Ensamma mamman sa...

Du har verkligen haft upp och ner gångar detta år. Men jag hoppas att året avslutas på ett härligt sätt och att 2011 blir ett härligt år för er. Kram

Malmkakan sa...

Gott nytt år!

Kram,
Cecilia

A House With A View sa...

Vilka hääärliga bilder och gripande text... Jättefint skrivet, det griper tag ända in i själen. Jag hoppas allt gott till dig och din familj under kommande år. Många nyårskramizar och ett Gott Nytt År!!

/aka

Karin A sa...

2011 kommer att bli ett spännande år för er del. Gott Nytt År till dig och Martin!

Kram Karin

Hanna sa...

Gott Nytt År!
Kram
Hanna

Hildas hem sa...

Gott nytt år! Nu satsar vi på ett härligt 2011! :)

Jes/Vita villa vila sa...

Ett riktigt Gott Nytt År Mia! Önskar dig allt gott ♥

Kram Jes ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥

Trivsamma förändringar sa...

Gott nytt år!!!
Du ska se att det här året kommer bli kalasbra!
Kram Maria

Cattis sa...

En god fortsättning på det nya året önskar jag dig...

Kjamis Cattis

Jenny sa...

Önskar ett gott nytt år med allt som det innebär=) Kram kram

FruFly★Heidi sa...

Mye vondt i året som gikk, men heldigvis også en del fint som har skjedd. Og dette året skal bli best, gleder meg til å følge deg fremover! <3 Godt nyttår til deg og dine kjære. Klem fra Heidi

ANETTESHUS.COM sa...

Takk for din vakre og inspirerende blogg, Mia!! Gleder meg til å følge deg videre i 2011!! Et riktig GODT NYTT ÅR ønskes deg og dine, kjære bloggvenn!!

STØRSTE klemmen
ANETTE:)

Jannicke sa...

Godt Nytt År kjære Mia - søs!!

2011 blir ditt år!! Klem J.

Lottaspace sa...

Gott nytt år!
Önskar dig ett underbart händelserikt år! Men det kommer det säkert att bli då bebisen snart tittar ut!
Kram, Lotta

Annas skattkammare sa...

Gott nytt år! Nu väntar bebislycka för oss båda, detta året kommer bli spännande! =)
Kram /Anna

Hanna sa...

Halloj!
God fortsättning! Tänk vad spännande det är att vänta på ett litet liv som ska komma. Nu är det visserligen 10 år sen jag blev mamma sist men jag glömmer ändå inte hur det kändes när det bara var nån vecka kvar. Man hade tröttnat på att vara otymplig och ville så gärna se den lilla bebisen. man hade fixat och donat allt. Vagnen var hemma, sängen bäddad och ombäddad, kläderna var på plats och BB-väskan stod och väntade.
Jag önskar dej all lycka med bebben och förlossningen såklart.
Älskar att läsa din blogg, kikar in varje dag. Kram på dej

mali-mo sa...

Hei og godt nytt år! Håper de neste 20 dagene går fort nå...ønsker deg masse lykke til og håper du får en fin fødsel når dagen er der. Uansett, så er jo det lille vidunderet verdt alt sammen ;)Sender de gode tanker for tiden som gjenstår!

Takk for koselig hilsen, jeg er så lettet og glad!

Klem fra meg ;)