lördag 4 december 2010

Mjukt och vitt



Tack alla söta rara för fina kommentarer, de värmer så skönt! Hade det varit en kommentar på min blogg hade det varit lite lättare att strunta i den men nu ligger inlägget kvar på hennes blogg och jag kan inte göra ett smack åt det. Att text och bilder från min blogg och Ellis Corner cirkulerar på en antiblogg känns inte alls bra. Det både irriterar, gör mig ledsen och förbannad. Håller hursomhelst på att kolla upp det mer men tills dess att jag ev får hjälp så försöker jag förtränga det och ha helgmys nu när maken numera är ledig både lördag och söndag (från att även ha jobbat lördagar fram tills för någon vecka sedan), lyx!

Den nya kvilten som kommit in till butiken tillsammans med skärbrädor från House Doctor är jag bra sugen på att unna mig själv. Jättefin, mjuk och skön såhär i kyliga månader. Skärbrädorna hade vi otroligt många förbokningar på så det blev inte många kvar till försäljning och den lilla är redan slut medan vi har några få ex kvar av den stora. Kan tipsa om att vi faktiskt kört igång julrean redan nu, lite smidigare att rea nu än i januari när vår lilla bebis kommer ;-) Så passa på att fynda julklappar billigare!

Här blir det pasta med skinka, kantareller och grädde för vår del idag, så enkelt men så vanvettigt gott! Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran att ha plockat svampen själv utan får tacka pappa för det, han och min bror plockade hela 103 liter i år!

Mia

16 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-VAKKERT!

Kos dere i kveld:)

KLEM KLEM
Anette:))

MITT VITA HUS sa...

Fy sjutton vilket hemskt inlägg hon gjort Mia, skickar en stor kram till dig vännen!

Kraaaam

Karin sa...

Hej där.
Ang förra inlägget så vill jag bara skicka en liten cyberkram och säga att du har en fantastiskt fin blogg och shop!

Såna här människor brukar inte må så gott inombords. Att få ut någonting genom att såra någon annan genom såna här påhopp, gör ingen som mår bra och är lycklig, det har jag iaf svårt att tro. Synd bara att det ska böhöva såra någon och stjäla så mkt energi.
Kram

Josefine sa...

Har precis upptäckt din blogg, du kan räkna med en till läsare, super fin!

Lantligt i smultronbacken sa...

Näää, fy så otrevligt skrivet. Men det är nog tyvärr en riktigt ledsen människa som inte har mycket att glädjas åt i livet som står bakom den bloggen. En människa som inte någon bryr sig om. Inget att ta emot men jag förstår ändå att det är väldigt tråkigt.

Jag gillar iaf din blogg jättemycket

Kram

Jenny sa...

Hej Mia!
Du har en av de finaste och mest inspirerande bloggarna jag vet:) Ellis Corner är en av mina favoritbutiker med både utbud och service i toppklass:)
Att du och din man snart ska bli föräldrar till ett efterlängtat litet Hjärtegryn är vi många som gläds med er över:)

Har mycket jag skulle vilja säga om det taskiga inlägget/påhoppet du utsatts för..för att inte sjunka till hennes låga nivå nöjer jag mig med att citera PC Jersild: hon är "marinerad i sin egen bitterhet"...

DU ÄR BÄST MIA!! Sträck på dig!

Stor kram! Jenny

Nattmia sa...

Mmmm så gott maten lät.. Och enkelt är ju oftast gott..

Ha nu en fin fortsatt helg..

Kram Mia

marika sa...

vill bara säga att jag läser din blogg varje dag, har shoppat i "gårdsbutiken" och kikar på ellis corner, (har inte shoppat där än men blir nog snart) och du ska inte ta åt dig av sådana människor. dem har inget bättre för sig helt enkelt. tyder på stor osäkerhet i en sådan människa.

keep up the good work!!

Karin A sa...

Hej Mia!

Fy vilket trist påhopp...hur sjutton kan man citera, sno bilder och därtill kränka en person på det viset!? Du gör rätt i att gå vidare och fokusera på allt stöd du får härifrån istället. :)

Skönt att Martin är ledig på helgerna nu. Och vad praktiskt med rea redan nu, såg massor av fina saker. ;) Ha en fin söndag (eller ska jag säga snödag!).

Kramar Karin

Mina drömmars hus sa...

Det finns många konstiga människor som gör vad som helst för att få en välbesökt blogg.

Jag tror jag hamnat här för första gången. Mycket härlig blogg med fina bilder.

Jag lägger till dig på min blogglista om det är ok för dig!
Ha en skön första advent
AC

CaramellePastelle sa...

Vilken fin pläd/överkast. Ser härligt ut där i din kökssoffa.

Anonym sa...

Jag tycker också att din blogg är superfin och lite gullig med den väntande bebisen. Är så kul att följa dig. Jag försår att du är jättearg, ledsen, besviken m.m. för det hon skrev och just att det ligger kvar. Jag hade nog gjort allt för att sätta dit henne så fler fattar att det inte är OK att göra så här för nu verkar det som det är en hel del negativt på olika bloggar och det är verkligen inte ok!Ni som bloggar gör det ju frivilligt och har man inget positivt att skriva så låt bli att kommentara överhuvudtaget.
Kram "en utan blogg".

Mom´s kitchen sa...

Åh, Mia... Strunt i ... nähä.. inte ens värt att prata om sån´t ;)

Så fint hjärta såg jag i ett tidigare inlägg!!! Sånt vill jag ha! Nu var det hög tid att kika in i butiken!

Lussekatter var mycket fina!

många kramar på adventhleg till dig :) <3

thelifeofemraw sa...

Lägg inte ner någon energi på sådant trams. Du har en underbart fin blogg och din inredning är mer än unik.

Kärlek

Ann sa...

Hej Maria!
Jag hoppas innerligt att du börjat lägga detta känslomässigt bakom dig. Jag menar att det inte är värt att gå och vara ledsen, för vad en enskild person gjort. (När det dessutom är syftet med bloggen att hacka på folk, är det inget att lägga sin emotionella energi på.)

Däremot hoppas jag att du kommer någon vart med det "rättsliga" i detta. Att sno bilder och text på ett sådant sätt är INTE RÄTT! Det borde tas på mkt större allvar och få konsekvenser för personen i fråga!

Jag har alltid upplevt dig som en väldigt trevlig person och jag bara ÄLSKAR allt du gör. Kollar din blogg nästan varje dag i hopp om att du uppdaterat. Men måste säga att jag blev lite chockad i hur du agerade kring detta.

Ta inte åt dig av den skit som skrivits, du vet väl mycket väl att du är bättre än så. Inte lönt att ge en sån person makt i att du blivit sårad. För tro mig, det är vad de vill när de skriver på ett sånt sätt!
Ta fast den vidriga människan istället och lägg detta bakom dig.

(Förstår om du inte godkänner inlägget, var lite hård kanske. Hoppas dock att DU tar det till dig och tar det på rätt sätt, som det stöd som det faktiskt är.) Keep up!

Inredningsfrun sa...

Men HERREGUUUUUD vilken tragisk människa!

På henne bara!! Du har ju lagen på din sida!! Men å andra sidan har du mycket viktigare saker att tänka på just nu, än att ödsla tid på någon som definitivt inte är värd det!!

KRAM

// Inredningsfrun