onsdag 29 december 2010

Mellandagar



Medan maken åker iväg i mellandagarna för att jobba försöker jag ta det så lugnt som möjligt här hemma, använda datorn så lite som möjligt och vila så mycket jag kan (men ordrar vill vi förstås ha, vi skickar igen nästa vecka!). Julruschen gjorde ont åt mina händer och armar med all packning med tanke på mitt karpaltunnelsyndrom så den där extra batchen med lussekatter jag velat baka och den där Rocky Roadchokladen jag tänkt göra blev/blir det inget med *snyft* ;-) Tur då att det finns både Alladin och Paradischoklad att köpa även om jag försöker vara måttlig med det söta förstås *fniss*

I vardagsrummet lyser en liten julby varje eftermiddag och kväll med våra zinkhus som jag samlat på mig genom åren. Tanken var att ersätta den julgran som aldrig kom upp här hemma med julgranens slinga men jag tyckte det blev lite för mycket ljus med den och ville istället byta ut mot levande ljus. Dock hade maken en helt annan åsikt och vädjade till mig att låta den ligga kvar bland husen så det fick bli lite bling bling och glamour julen 2010 till min käre man ;-)

Idag kan du shoppa för sista onsdagen i gårdsbutiken (annars öppet lördagar) utanför Kungälv mellan kl. 17-20, missa inte det!

Mia


11 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin liten by. Ta hand om dina händer vännen.
Kram Agneta

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Hoppas att du kan ta det lungt och tanken på att det inte är så längekvar tills babysen är beräknad..
Du behöver krafterna sen..
Ha en bra kväll!
Kram Sirpa
ps.. julen kommer änså eller hur?

Lantligt i smultronbacken sa...

Så fint med en hel by av zinkhusen, då kan man sämla på sig ett nytt varje år. Jag tänkte köpa några på REA i år men så var de inte med.

Kram Teres

Lilla gårdshuset sa...

Ja tur att Alladin finns;). Vilken ljuvlig julby!

Kramis/Heléne

Kia sa...

Hej!
Ser mysigt ut i den lilla staden!
Kram

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Så fint med en zinkhusby. Jättefint med slingan i "byn".

Tänker på er och magen :-)

Kram Helena /franska liljan

the shed sa...

Hej, ta hand om dig och vila ordentligt! Jisses, lät jag som din mamma nu eller!!??
Menar sköt om dig, vännen.
Visst har det blivit ljusare, fantastiskt...

Kramen Tina

Mira sa...

Söt liten by du skapat! Önskar dig en god fortsättning på julen och ett riktigt Gott Nytt År! O det kommer det att bli för er kan jag tro! :-) Lycka till med lilla livet där inne!

Kram/Mira

tinajo sa...

Vill önska ett Gott Nytt År! :-)

Ida sa...

Vilken mysig ljusby!! Vill också ha :)

Jag vill passa på att tipsa om min TÄVLING där man kan vinna sin favoritprodukt från min butik Craft Factory. Det finns stora chanser att vinna just nu!! Lycka till!
Tävlingen finns här:
http://craftfactory.se/blogg/?p=128

Nattmia sa...

Vilken fin liten by det har blivit av dina zinkhus..
Ta nu hand om dig och vila..

Kram Mia