torsdag 23 december 2010

God jul!



Så var det då dan före dopparedan, jag plockar lite härhemma i väntan på att maken ska komma hem och då ska vi äta saffranspannkaka. Amaryllisen blidde röd i år till min egen förvåning, föredrar egentligen vit men eftersom vi pyntat minimalt i år så fick det bli rött!

Tvtipsen i julhelgen är många för er som liksom jag tycker det är avkopplande att slå sig ned i soffan och slöa lite - Holiday, Kalle, Karl-Bertil Jonsson, Svensson Svensson, Tomten är far till alla barnen, Astrids jul, Den fördömde, Stjärnorna på slottet, och så något jag lärde mig se först förra året - Tomten - en vintersaga, så vacker, tänk att jag missat den! Bara att välja och vraka alltså!

Passar på att önska er en riktigt god jul, ät gott och må gott! Det tänker i alla fall jag göra ;-)

Mia

43 kommentarer:

Jannicke sa...

Ønsker deg en riktig fin jul, Mia!

Klem J.

Saramedflera sa...

Julkram till dig!

Kalle och Karl Bertil är ett måste :-) Hoppas att ni får en underbar jul.
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Önskar dig en riktigt God Jul! Kram, Maria

Nordingården sa...

Enkelt, stilren och vackert...
Tomten- en vintersaga är given, liksom Karl-Bertil Jonsson, ha en riktigt mysig Jul!!!

Julhälsningar från Nordingården

Popprinsessan sa...

Här är hyacinterna vita, julstjärnorna vita, men amaryllisen röd :-)

Jag önskar dig en riktigt god jul också! Ikväll blir det lutfisk (köttbullar!) för vår familj :-D

Kram!

MITT VITA HUS sa...

Önskar dig och M en riktigt fin jul, stor kram Mia

Signe 1 sa...

Önskar dig en riktigt god jul!!

Stora kramen Sofia

Lilla gårdshuset sa...

En riktigt lugn och fröjdefull jul önskar jag dig! Ta hand om det lilla knytet i magen;).

Kramis/Heléne

Sara Mårtensson sa...

Tack så mycket! Snart har du en lika söt en hos dig ;-)
Hoppas du får en riktigt God Jul!
Kram Sara

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

Ensamma mamman sa...

Jag önskar er en riktigt härlig julhelg. Kram!

Home and Lifestyle sa...

♫•*¨*•.¸¸ Merry * Christmas ¸¸.•*¨*•♫

from Holland! Warm regards, Ingrid

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

♥ Fyra årstider sa...

God jul söta Mia. Ha det gott ♥

Kram Lotta

Call design sa...

God Jul!

Livet i träsket sa...

GOD JUL till dig!

Mimmi sa...

God jul! Hoppas du får en lugn och skön helg med dina närmaste och nu är det inte långt kvar ser jag, till den STORA dagen :)
KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Vi får se hur mycket tv det blir här. Så fin amaryllisen är.
Önskar dig en riktig ♥GOD JUL♥!
Kram Ullis

mali-mo sa...

Ønsker deg en kjempefin juklaften imorgen, og masse glade dager fremover ;)

Klem;)

Karin A sa...

Vad mysigt det låter. Härlig amaryllis!

Önskar er en riktigt god jul!
Kram Karin

Jenni - Snickarsbacken sa...

GOD JUL! Önskar dig en härlig lugn och skön högtid! Kram Jenni

Jackie sa...

Kramar till dig och önskar dig en riktigt God Jul! Jackie

Jes/Vita villa vila sa...

Fina Mia!

Önskar dig en riktigt God Jul!

Kram Jes ♥

Hanna sa...

ha en fortsatt fin helg.
kram
hanna

Hus Nr.5 sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag er!!! =)

Kram Verra

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en God Fortsättning på helgen.Kramar Rita ♥

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Vad härligt det ser ut med din mage!
Spännande.. Det finss ju inget bättre att få åka in och få sitt lill knyt som man har burit på och man är ju så nyfiken också! Vem det är för liten som lever där inne!
Har själv 4 barn..
Vilken härlig blog jag hittade till!
Ska lägga dig på min bloglista!
Ha en fin fortsättning på juldagen!

Kram Sirpa

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst börjar det bli lite tungt nu ;0). Jag tycker att det är superskönt att fokusera på något annat (som trädgård) när allt känns extra tungt, men jag har ju gjort det här några gånger nu... Det blir aldrig som första gången så försök att njuta av din graviditet! ;0)

Kram/ Anna

linnea-maria sa...

Ha en riktigt fin jul /Therese

FräckaSyster sa...

God fortsättning!

Kram Jenny

Madicken sa...

Ha en fortsatt underbar jul! Visst känns det speciellt att få bära ett barn i magen vid den här tiden på året! Nej, jag ska inte ha fler.. men jag minns hur det var!=) Önskar er all lycka!

Kram!

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselige bilde, Mia! Ha en fortsatt god jul! Kos deg med nære og kjære:)

STØRSTE klemmen
Anette:)

Beate sa...

hei mia

ønsker deg en fiiin romjul

klem beate

Stjärnor & Champagne sa...

Tänk Mia att nästa jul är ni 3 st, sååå mysigt:) Låter som en härlig julafton. Jag missade Karl.Beritl, har inte sett den på flera år och nu tänkte jag men det blev inte av. Japp nu är det annandag och dax att jobba imorgon, suck....
Stor kram Anne

Filippa sa...

God Jul,

"Tomten är far till alla barnen" den är en klassiker hemma hos oss - alltid dagen innan julafton.

Kram F

Lilith sa...

En riktigt god fortsättning tiller!
Kram! :)

Cattis sa...

God fortsättning på dig!

Kjamis Cattis

HOUSE of ADELA sa...

Tack för din hälsning!=) Å så fin blog du har med underbara bilder! Ska följa dig nu, blir roligt=)

Många julkramar
Adela

Jenny sa...

Tittar in och önskar en god fortsättning och en skön avslutning på detta år! kram kram

Mamma C sa...

Önskar dig en riktig god fortsättning på julen.
Kram Mamma C

Annas skattkammare sa...

Hej! Kikar in för att önska en god fortsättning! Hoppas du haft en mysig jul.
Kram /Anna

A House With A View sa...

Åh så fin amaryllis och krukan, gah... du tar så himla fina foton!

måååååååååååånga kramizar från aka

KunstUndGlas sa...

Beautiful!
Greetings from New Zealand :-))))
Christine