onsdag 8 december 2010

Det nalkas Lucia



Bara några dagar till Lucia, en vacker dag mitt i december då jag egentligen borde tassa upp och ta på mig den fina Luciakronan från 40-talet och lussa i tidig morgonstund för min man. Eller? :-D Nja, jag har hittills inte gjort det och jag tror nog jag låter bli i år också trots att det vore skoj att se makens häpna blick, kan tänka mig att det inte vore helt förväntat ;-) Det får firas med lite lussekatter och julmust framför Lucia på tv istället. Lussar ni?

Dagarna rullar på och jag har en halvt om halvt nedräkning till julafton men mestadels till bf i januari förstås. Så att vi glömt sätta fram bocken i vår förträdgård på framsidan slog mig inte förrän häromdagen men bättre sent än aldrig. Mer sparsmakat juldekorerat hem har vi inte haft förrän i år men rätt skönt faktiskt. Ett par kransar på ett skåp (och lite till) räcker långt!

Mia

20 kommentarer:

Jannicke sa...

en nydelig hvit skjenk du har.. skjønne kranser!
Håper du får en riktig så fin onsdag!
Klem J.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det är fler som inte har orkat fixa så mycket med juldekorationerna i år... ;0) Känns rätt skönt, och dessutom ska det ju snart bort igen! Hoppas du mår så bra man nu kan när man är höggravid. Jag skulle nog få lov att drapera mig i ett lakan om jag skulle lussa. *haha* Är alldeles föööör tjock för att få plats i ett lusselinne.

Kram/ Anna

Mina dagar sa...

Så fint med kransarna!!!!
Hihi..jag tycker absolut att du ska lussa för mannen:)!
Kram

Stinas butik sa...

Kanske kanske längtar julbocken på att få komma till er!
kram

the shed sa...

Nja, har väl funderat på att "spöka" ut mig flera gånger på Lucia. Men har ångrat mig, tur är väl det kanske..hi, hi
Fina kransar.

Kram/Tina

Vitt och Blått sa...

Vilka fina kransar! Skulle också vilja ha två lite mindre på dörrarna i köket, kanske blir till att fixa det i helgen. Annars har jag pyntat extremt lite i år - inget rött alls! (än) Lussar inte själv, men får se fint lussefirande med mina elever varje år - MYS! Ha en bra kväll - kram E

Nattmia sa...

Men hallå.. Gör det :-) Tror det skulle bli uppskattat av din man faktiskt :-)

Kram Mia

Kia sa...

Vi nöjer oss med att se lussetåget på dagis och skola. De är så fina!
Men förra året tror jag det var hade vi julavslutning med scouterna med övernattning och då klädde vi ledare ut oss och lussa för barnen på morgonen. En snygg syn kan jag säga!!
Kia

Carina og gutta sa...

Takk kjære du for den ekstra lille gaven som lå i pakken min :) Et herlig lite skilt som allerede har fått plass i gangen.

Ha en fortsatt fin uke og nyt førjulstiden.

Hilsen
Carina

Luna D Sign sa...

Det är minst lika mysigt att sitta i soffan med täcket, fika och tända ljus och se på luciafirandet på TV.
Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling som pågår fram till den 13:e december där du kan vinna en valfri Lunafigur!
Ha en bra dag!
Kram Malin

Mira sa...

Hej, fina kransar! Jag har ganska sparsmakat med jul här hemma också, men myser m tända ljus o glögg! Läste om påhoppet förresten... Hur orkar man att hålla på så...? Tråkigt för dig o jobbigt kan jag tro. Avundsjuka o missnöje ligger väl bakom sånt. Heja dig o varma kramar/Mira

Filippa sa...

Blir framför tv'n som för dig. Saknar lussemornarna på dagis och skola men den tiden är förbi nu när man har gymnasie ungdomar ;)

...och det blev superfint med kransarna.

Kram F

tinajo sa...

Jag ser fram emot att se mina små prinsar som stjärngossar på måndag. Det blir fint det. :-)

Lilla gårdshuset sa...

Finfina kransar. Klart att du ska lussa för mannen;). Själv ska jag gå och lyssna på fina julsånger i stadskyrkan på luciadagen. Då anordnar esteteleverna på gymnasiet ett luciatåg. Brukar vara underbart.

Kramis/Heléne

Maja/Cactusvit sa...

Vad roligt att du tittade in hos mig och grattis till ert lilla hjärta!

Så himla julfint du har gjort det hemma hos er, en fröjd att kika runt bland bilderna!

Ta hand om dig och magen, kram från mig!

Hem och Harmoni Marie sa...

Nepp, inget lussetåg här heller, skulle väl skrämma slag på sambon :)

Tusen tack för leveransen, jag hämtade det idag.
Tvålen var liksom pricken över i'et och den doftar sommar :)

Kram Marie

M sa...

Idag sjöng Borås lucia tåg på vårat kontor åt oss. Alltid lika fint och jag blir alltid lite tårögd.

Ann sa...

Oj vilken vacker bild! :)
Tack för sakerna jag beställde,
underbart vackra!

Ann

mittlillaknytte sa...

Kul att hitta till din fina blogg! Jag känner igen det där med att inte hinna julpynta, alla tankar är på bebisen som i vårt fall kommer nån gång i februari-mars (hoppas på februari...:))

Ha det bra!

Ullis/Leva på landet sa...

Har inte hänt så mycket här hemma heller än, och det blir nog inte så mycket heller. Ska försöka få fram det i morgon.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis