måndag 27 december 2010

Det blir ljusare..



God fortsättning! Julen -10 är slut (nästan) och vi vänder sakta blad mot 2011, ett spännande år här hos oss, har ni kanske stora förväntningar även hos er? Nyårslöften?

Så blir det ju faktiskt ljusare och ljusare nu igen, kanske en tröst för den som tycker mörkret är jobbigt. Jag tillhör de få som tycker vintern är en mysig årstid men hoppas förstås inte på snökaos när det är dags att åka till BB även om det kan vara kul att berätta för vårt barn en dag att h*n föddes under den kallaste vintern på närmare 150 år.

Nog är det rätt häftigt ändå med ett nytt år som är helt oskrivet ännu, visst ska vi göra det så roligt som möjligt? Har ni kanske några planer redan nu, resor, spännande utbildning, nytt jobb, flytt?

Missa inte kvällens
Nyår med Tina i TV4 kl. 20 och nya serien Drottningoffret (fortsättningen på Kronprinsessan och Kungamordet efter Hanne Vibeke Holsts romaner) i SVT1 kl 21.

Mia


16 kommentarer:

PT Sofia sa...

ååå vilken härlig blogg...inspirerande till tusen :)
Lycka till med den lilla, jag väntar oxå tålmodigt!!!kram Sofia

Trivsamma förändringar sa...

Året 2011, framförallt våren kommer innebära mycket renoveringsarbete och att få färdigt min blivande sambos gamla hus så att vi både trivs där och känner att det är VI som bor där. Min lägenhet ska sägas upp och mina saker ska få sin plats här inne. Det blir spännande!
Annars kommer nog det mesta lunka på som vanligt, men man vet ju aldrig på förhand vad som händer heller... Kram Maria

Jannicke sa...

ja, 2011 blir nok et fantastisk spennende og fint år for dere.. :o)
Nyt romjulsdagene, søs :o)

Klem J.

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Jag har precis lagt upp ett inlägg om att det blir ljusare också. :) Jag gillar vintern jag med, mysigt att kunna tända massa ljus som lyser upp!

Sjabbig men chic sa...

Hallå söta Mia!

Inga nyårslöften för min del. Jag tycker att jag lovar så mycket ändå:) Och glad vår till dig med... okej, det är vinter jag vet men liiite vår då. Om man står inne och kisar...

Kramis Lisa

Tidsmästarinnan sa...

ja, det är svårt att tro det än så länge men det blir faktiskt ljusare. Skönt tycker jag!

Kram kram och ta hand om dig!
Susanne

Signe 1 sa...

god fortsättning! stor kram sofia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen!
Och tack för titten hos mig!
Jag önskar er all lycka med babisen och att all ska gå bra för er den här gången!
Nu är det inte så många dagar kvar..
Ha en bra vecka !
Kram Sirpa

MissStorm sa...

Visst är det spännande med ett nytt år och allt som kommer att hända! Vår stora happening under 2011 borde bli bröllopet som planeras för fullt.

Men ännu kan vi njuta av mys, vinter och julstämning ett par dagar till.

God fortsättning!

Nyanser av vitt sa...

God fortsättning Mia. Hoppas du haft en mysig jul.
Sköt om dig
Kram Agneta

A House With A View sa...

Fin bild! Ja visst går tiden fort, bäst att ta till vara varje ögonblick...

Kraaaaaaam aka

StrandviksVillan sa...

Hej Mia!
Nu är det inte länge kvar tills er familj blir större - så spännande!!

Jättevackra julbilder du har visat här!
Hoppas du ska må riktigt bra nu de här sista veckorna och gott nytt lyckligt år 2011 till er!

kram, Ann-Christine

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Inga större planer för nya året men jag hoppas innerligen att det inte blir lika jobbigt som det här tyvärr har varit! Något som är jätteroligt och spännande är att jag i slutet av januari ska bli moster! Min lillasyster ska äntligen få en bebis:)
Jag gillar bilden på din amaryllis-jättefin!
Stor Kram Annelie ♥

tinajo sa...

Jag tycker om årsskiften, det känns alltid så lovande i början av ett nytt år! :-)

Anonym sa...

God fortsättning!

Vi kommer att flytta 2011. Vi har sålt vårt hus (och kommer alltså inte längre att vara "grannar") och flyttar in till stan till ett centralt beläget 20-tals hus som skall renoveras. Spännande men mycket jobb!
Kram LPW

Fröken Grön sa...

Jag har inte riktigt gått in i "nyårsläge" än, njuter som bäst av mellandagarna, då tiden liksom står stilla och man får lov att bara vara och göra ingenting. Men visst är det så att man inför varje nytt år har funderingar kring vad det ska föra med sig, - som ett oöppnat paket!
Sköna mellandagar önskar jag dig, och ett gott nytt 2011 när det väl kommer!
/Anna-Karin