onsdag 1 december 2010

Boa




Med 7, snart 6 veckor kvar till bf så börjar jag bli nervös. Inte så konstigt kanske ;-) Och i väntan på bebis så boas det vidare, skötbordet har kommit upp, inget märkvärdigt så det får ni inte se i vårt tråkiga badrum :-D Praktiskt bredvid handfatet men jag har inte vant mig vid att det står där det står ännu så under nattens toalettbesök slår jag i magen lite lätt, hihi.

I tallrikshyllan står det lite könsneutrala ting som förmodligen kommer ge plats åt lite rött och rosa eller blått sedan, vi vet ju vad det blir men har ändå valt att inte köpa nåt i dessa färger ännu utan det får bli sedan när h*n tittat ut. Just in case!

De små tavlorna kommer från min pappa och hans äldsta syster som omkom tragiskt när hon bara var fyra år gammal. Tycker de är jättesöta, gillar -40-tal och det finns två till som kommer upp i en framtida barnkammare. Fåglarna kommer från min mormor när mina morföräldrars hem delades upp så den är mig också kär förstås. Böckerna köpte vi till barnet som dog i förra graviditeten och dessa har jag velat om de ska upp eller inte, om det känns/är rätt eller inte. Men den lilla gunghästen jag beställde som kom bara några dagar på posten efter att vi kom hem efter skrapningen klarar jag inte ställa fram, det går bara inte. Vimpel och griffeltavla köpte vi i Danmark för några år sedan när jag var riktigt sjuk av längtan efter en liten och en liknande vimpel finns i vår butik (liksom pusslet). Nallarna är egentligen julpynt från Maileg men jag tycker de passar bättre här, inte sant? Visst finns det mycket sött!

För några inlägg sedan nämnde jag bebisens presenter och jag kom sedan på en sak till som absolut ska nämnas i detta sammanhang, att h*n ju faktiskt fick en rejäl present av mormor och morfar - barnvagnen, tusen tack igen för den!

För er som missade första avsnittet av Maria Wern (Eva Röse) i TV4 förra onsdagen tipsar jag om att ni inför morgondagens avsnitt kl 21 kan se det första avsnittet här.

Mia

25 kommentarer:

mi-rachel sa...

ja..nå nærmer det seg at babyen kommer.
så fin hylle...med masse koselig på.

Ljuvligt Hemma sa...

Åååh så fint & mysigt! Kram kram.

Popprinsessan sa...

Spännande nu när det börjar närma sig! Med L var jag så säker på att jag skulle gå över tiden så jag hann inte riktigt börja vänta.. Jobbade sista dagen på fredagen och på lördagen kom hon :-) Nu har jag BF ungefär samtidigt som jag hade med L så det ska bli spännande att se hur det går denna gången :-)

Vad fint du har gjort i ordning inför den lill*s ankomst!
Kram!

marika sa...

å så fint ni får till det i barnkammaren.
och det där med att ha skötbordet i badrummet kanske inte är så charmigt men jag tror det är det bästa och vi kommer också ha det så!

när är det dags?
vår bebis planeras 12:e April (vet ej kön)

lycka till!!!



http://fashionisnotimportantitseverything.blogg.se/

Vita rosor och förgätmigej sa...

Är det så få veckor kvar?! Och jag som knappt har fått fram kläderna till den lilla ännu! Hmmmm, man blir visst lite avtrubbad med nr 4 men det kanske är dags att ta tag i allt sådant så man fattar att man ska få barn ;0). Vi har en Leandervagga jag varmt kan rekommendera den första tiden. Vi har den hängande i taket och det är jättesmidigt att ha den i ett rum där du ofta är på dagen (kanske köket eller vardagsrummet). Jag har använt den flitigt från vårt första barn. Det fungerar ju såklart lika bra med att använda vagnen inne den första tiden men den här vaggan är något utöver det vanliga... :0)

Kram/ Anna

Det Vita Timmerhuset sa...

Hejsan!!!

Det är helt fantastiskt att boa. Det är så du förbereder dig (och den blivande pappan) för vad som komma skall. Så förneka inte lusten utan bejaka den med hull och hår!

Angående detta att bli nervös så är det också helt naturligt och normalt. Det är ju ett sätt för dig att fokusera och koncentrera dig på din uppgift. 1) förlossningen och 2) livet som mamma. Om man inte är lite pirrig över dom sakerna så tror jag att något är väldigt fel.

Förlossningen är något av det coolaste jag upplevt. Vilket urdjur det bor inom en! Det är helt sjukt! Känns som att jag fått ett helt annat självrespektförhållande till mig själv efteråt.

Ha det gott och boa vidare!

Kram, Karin

Anna sa...

Vilken mysig hörna bebisen kommer ha när h*n tittar ut. Själv har jag inte kommit så långt än, trots bara tre veckor kvar. Köpte takkrok igår till vår takvagga så snart börjar vår lilla bebishörna ta plats med =). Spännande att följa vad som händer med dig och magen på bloggen!

Jenny sa...

Va fint du boar. Tänk nu är det bara ca 6 veckor kvar. Är nästan pirrig för din skull. Funderar själv på att sätt upp lill killens tallrikshylla över Ellen´s säng. Ha en skön dag i kylan. Tack igen för fatet, det invigdes igår vid lite glögg mys. Kram kram

Karin sa...

Så fina saker på hyllan!

Härligt att det närmar sig =)

Ljuva Lantliv sa...

Så fint du har gjort i ordning till den lill*. Tänk så fort tiden går, bara några veckor kvar. Själv längtar jag efter mina tvillingar som är beräknade till början av februari. Har börjat boa lite och det är underbart. Man orkar inte så mycket med jättemage!!

Kram Anna

Hwita Villan sa...

Hej Mia! Vad härligt att pyssla inför lilla bebisens ankomst :-). Ja det är klart du är ltie nervös, det är ju ändå en av livets största händelser som stundar.

Stor kram M

Jannicke sa...

koselig hylle du har over sengen til babyen :o)
Tiden flyr, snart er det over -og babyen ligger i sengen!
Klem J.

Barn och Pyssel sa...

Hej

Va fint det blev med hyllan ovanför sängen..
Ha det bra
Kram

Mamma C sa...

Så snart är det dags, så spännande förstår om du är lite nervös och pirrig. Så fint ni ni gjort till den lilla.
Kram mamma C

mali-mo sa...

Å, så fin hylle, og kjempefine maileg vimpler ;) Har begynt å tenke litt på babyplass og babyrom etterhvert jeg også... Idag har jeg 6 uker igjen til termin.... Måtte smile av deg som dunker magen i stellebordet, hihi, selv har jeg begynt å dunke meg i dørene, har blåmerker på magen ;)

Stor klem til deg ;)

the shed sa...

Hej, fint du/ni boar in er! Gulligt med minnen i hyllan. Tiden går så fort, snart har ni den lill* hos er..
Kram Tina

Inredningsfrun sa...

Så mysigt ni har boat till er kommande bebis!!!

Nu är det inte långt kvar!! Spännande!!

KRAM

// Inredningsfrun

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Villken härlig blog jag hittede!
Vad fint!
Ha en bra kväll!
Kram Sirpa

Sjöboden sa...

Åh vad roligt att det börjar närma sig... Vilka fina saker på hyllan!

kramar Caroline

Iris sa...

Det ser väldigt fint ut på hyllan, Elsa Beskows böcker är så vackra!

Förresten så kan du vinna grafisk konst på min blogg just nu! bara så du vet! :)

kram /iris

Madicken sa...

Hej vännen!
Ohh, så spännande! Men samtidigt nervöst! Hi hi! Jag känner igen känslan!

Igår var det fem år sedan som jag åkte in på sjukhuset med vår lille son i magen. Det var på tok för tidigt i graviditeten, men allt har varit ett mirakel sedan han föddes tre dagar senare, den 5 dec 2005. Han kom över tre månader för tidigt, men han har inga men alls! Sååå tacksamt!

Jag önskar er en underbar, fortsatt graviditet och att ni snart, men inte för snart,;o) får hålla er lill* i famnen och snusa mysig bebisdoft.

Tallrikshyllan ovanför sängen är helt underbar med alla fina saker som du har satt dit! Saker med historia....

Kramis!

Nyanser av vitt sa...

Ha en mysig helg
Kram Agneta

Hanna sa...

åh så fint.
ha en bra helg!
Kram
Hanna

Anonym sa...

Hei, jeg vil bare gi deg et tips at din blogg er skrevet om i en Norsk antiblogger i dag. Og det er ikke noe koselig lesing. Ville bare at du skulle vite hva som foregår.

Her har du bloggen :

http://antibloggeren.wordpress.com/


Mari

♥ Fyra årstider sa...

Å tänk att det är så nära..pirrigt.
Kram Lotta