fredag 26 november 2010

Westergaard & Kovacs




Vissa saker kan man gå och längta efter och när man väl får köpt dem känns det ju förstås extra roligt eftersom man trånat så länge. En sådan sak är ljushjärtat, eller två rättare sagt, från Westergaard & Kovacs. Helt i trä från topp till tå med handmålade glödlampor har vi nu en i vardagsrummet och en i sovrummet. Och som det är med hantverk gjord för mannakraft så är det givetvis dyrare (och charmigare!) så jag har fått spara lääänge men det var det värt! Två ljuvliga hjärtan som kommer stå framme året om.

Jag blev inte förvånad utan är väl luttrad med en elektriker (från början) till äkta make när han beundrade transformatorerna (riktigt bra kvalitét tydligen) mer än ljusstakarna ;-) Men då är vi nöjda båda två :-D

Ni glömmer väl inte att sätta upp adventsljusstakarna och stjärnorna i helgen, första advent på söndag, myyys!

Mia

13 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefina ljushjärtan du har. Jag har ett liknande men för levande ljus... undrar varför man säger levande egentligen:)

Igår åkte mina stjärnor upp i fönstren då jag ska stå på julmarknad hela helgen.

Kram

Smultronbo sa...

Jag har oxå suktat efter samma ljusstake ett tag, men får nog sukta vidare ett tag till :-)

Stjärnorna och stakarna åkte upp i onsdags, men tänds inte förrens på söndag ( eller kanske bara liiiite ikväll ).

Trevlig helg!
Camilla

MITT VITA HUS sa...

Så himla fin, förstår att du är nöjd:) det skulle jag med va;) kraam

Jenny sa...

Hej Mia!
Vad fina de är hjärtljusstakarna, passar jättebra där i ditt fönster:)

Ha en trevlig första advents helg!

Kraam Jenny

Jannicke sa...

de er sååå søte de hjertelysene :o)
herlig at det er advent til helgen!
Klem J.

Kia sa...

Fina! Tror jag har fått paket från dig idag. : )
Kia

Fröken Grön sa...

Ja, visst är det kul när man har sparat och trånat efter något länge och äntligen gör slag i sak! Jättefin ljusstake, som du säkert kan se som en livsinvestering.
En riktigt skön helg önskar jag dig!
/Anna-Karin

Anonym sa...

åhh underbara dom har jag suktat efter läänge!! var har du köpt dom??

kram J

Hem och Lycka sa...

J - kolla in länken i inlägget och kontakta dem där, de säljs numera bara via deras butik i Stockholm men de kan skicka.

Anonym sa...

Grattis- de är SÅ fina! Jag har velat ha en väldigt länge men jag tycker inte att de känns helt "rätt" till vårt hus. Vi skall dock, om allt går som vi tänkt oss, flytta och i "nya" huset skulle en sådan ljusstake vara jättefin! Får kanske börja spara jag också! Kram LPW

Maleviks Rosenträdgård sa...

SUPERFINA Hjärteljusstakar :)


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

hos mig
VÄLKOMMEN att vara med..
Håkan

Cattis sa...

Jättefint ljushjärta!!
Alla adventsstjärnor är uppe här o det är såå mysigt!!

Ha en riktigt mysig första advent!

Kjamis Cattis

Så Vitt Jag Vet sa...

Va fin elljusstake du har. Jag sörjer massor våra stakar som vi haft i köket. Dom bara sluta fungera!
Kraam
Sanne